کد خبر: ۸۸۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 29 July 2020

 

طي روزهاي شنبه و يكشنبه، ۲۳۴ متوفاي كرونا در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند فوتي‌هاي اين بيماري در كشور در 24 ساعت به 235 نفر رسيد

 به گزارش اميدنامه به نقل از اعتماد: تهران «قرمز» شد. اين اتفاق، ظرف 5 ماه گذشته بزرگ‌ترين نگراني مسوولان وزارت بهداشت بود و حالا هم به وقوع پيوست. بنا به تعريف وزارت بهداشت، وضعيت قرمز از بابت تعداد ابتلا و بستري كوويد 19 به اين معناست كه آن شهر يا منطقه، در خطر بالا قرار دارد و طي دو هفته اخير، متوسط ميزان بستري روزانه به ازاي 100 هزار نفر جمعيت، بالاي ۳ نفر بوده است. سه روز قبل ايرج حريرچي، معاون كل وزارت بهداشت در برنامه «تيتر امشب» شبكه خبر اعلام كرد كه ظرف روزهاي اخير، روزانه 600 مبتلاي كوويد 19 در بيمارستان‌هاي تهران بستري شده‌اند.  

دو روز قبل هم ناهيد خداكرمي، رييس كميته سلامت شوراي شهر تهران اعلام كرده بود كه طي روزهاي شنبه و يكشنبه، ۲۳۴ متوفاي كرونا در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند و ظرفيت تخت‌هاي مراقبت‌هاي ويژه در تهران تكميل شده است. ورود پايتخت به وضعيت قرمز در حالي اتفاق افتاد كه از دو هفته قبل و به دليل بالا بودن آمار ابتلا و بستري كوويد 19 در تهران كه نتيجه مستقيم ناديده گرفتن پروتكل‌هاي بهداشتي و استفاده نكردن از ماسك در جمعيت عمومي شهر بود، محدوديت‌هاي صنفي براي برخي مشاغل پرخطر همچون آرايشگاه‌هاي زنانه و سالن‌هاي زيبايي، استخرها و باشگاه‌هاي بدنسازي، قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه سنتي ارايه‌دهنده قليان دوباره به اجرا درآمد و تمام مراكز تجاري هم از فرمانده عمليات مقابله با كرونا در كلانشهر تهران اخطار گرفتند كه در صورت رعايت نكردن پروتكل‌هاي بهداشتي، پلمب خواهند شد. با وجود اعمال اين محدوديت‌ها، اما آمار بستري و ابتلاي كوويد 19 در پايتخت، ظرف روزهاي گذشته در حدي بالا رفته و شاخص «قرمز» قابليت اطلاق به پايتخت را پيدا كرده است. در حالي كه خروج از اين وضعيت، فقط و فقط منوط به استفاده از ماسك در فضاي عمومي شهر و كاهش ترددهاي غيرضروري براي كند كردن چرخه انتقال و گردش ويروس است، ديروز فرمانده عمليات مقابله با كرونا در كلانشهر تهران محدوديت‌هاي صنفي مشاغل پرخطر در پايتخت را براي يك هفته ديگر هم تمديد كرد و ضمن تاكيد بر ممنوعيت برگزاري هر گونه تجمع و نمايشگاه و اجتماع منجر به تراكم حضور افراد، خبر داد كه اعمال محدوديت‌ها در پايتخت، توسط كميته انتظامي، امنيتي و اجتماعي ستاد عمليات مقابله با كرونا به استانداري تهران هم اعلام شده است. عليرضا زالي در حالي از بابت بستري 684 مبتلاي كوويد 19 ظرف شبانه روز دوشنبه تا سه‌شنبه در بيمارستان‌هاي تهران ابراز نگراني كرد كه به گفته وي، 124 نفر از بيماران و حدود 17 درصد از مراجعات بيمارستاني كوويد 19 در پايتخت، به دليل شدت علائم بيماري در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌هاي شهر تهران بستري شدند. به گفته زالي، در مقابل اين تعداد بستري ظرف يك شبانه‌روز، 640 بيمار بهبود پيدا كرده‌اند و  اين هشدار، سه روز قبل هم توسط معاون كل وزارت بهداشت مطرح شد كه حالا در شهر تهران، ميزان خروجي بيمارستان‌ها از ميزان ورودي و بستري كوويد 19 عقب افتاده است. 

ركورد دوباره فوت كرونا در كشور 
بنا به گزارش ديروز سخنگوي وزارت بهداشت، فوت كوويد ۱۹ طي شبانه‌روز 6 تا 7 مرداد ماه، باز هم ركورد زد و تعداد فوتي‌هاي اين بيماري ويروسي در كشور در اين بازه زماني 24 ساعته به 235 نفر رسيد. 
بنا به اعلام سيماسادات لاري، در اين فاصله زماني و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، دو هزار و ۶۶۷ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسيد. همچنين به دنبال فوت ۲۳۵ بيمار كوويد۱۹، مجموع جان‌باختگان اين بيماري به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسيد. لاري اعلام كرد كه تاكنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند اما ۳۹۰۲ نفر از بيماران در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته سخنگوي وزارت بهداشت، به دنبال افزايش سه استان به فهرست استان‌هاي در وضعيت قرمز كشور، استان‌هاي تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربايجان‌شرقي، اردبيل، اصفهان، البرز، ايلام، خراسان رضوي، كرمان، خراسان شمالي، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعيت قرمز قرار دارند و استان‌هاي آذربايجان غربي، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختياري، زنجان، همدان، كهگيلويه و بويراحمد، مركزي، يزد، گيلان و قم هم به وضعيت هشدار رسيده‌اند. 
در حال حاضر و بنا به اعلام معاون درمان وزارت بهداشت، در هر استان تعدادي بيمارستان در نظر گرفته شده تا به عنوان بيمارستان كرونا خدمت دهند و اگر ظرفيتش مازاد باشد، بيمارستان دوم ارايه خدمت مي‌كند تا مردم در اين دوران احساس مشكل نكنند. قاسم جان‌بابايي ديروز خبر داد كه علاوه بر 200 بيمارستان در كشور كه خدمات كرونا را به صورت خاص ارايه مي‌دهند و شامل دو الي سه بيمارستان در هر استان كشور است، بنا در ابلاغ رسمي به تمام بيمارستان‌ها، مقرر شده در هر بيمارستان، يك يا دو بخش براي بستري مراجعات احتمالي مبتلايان كرونا به دليل پر شدن ظرفيت تخت‌هاي بستري در بيمارستان‌هاي آموزشي ايجاد شود و اگر بيمار كرونايي داشته باشند اين بيماران را بستري كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار