کد خبر: ۸۸۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 30 July 2020

 

محسن محمدی پور مدیرکل امورمالیاتی استان با سیف الله مسرور بازرس کل گیلان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امورمالیاتی استان گیلان محمدی پور در این نشست ضمن اشاره به درآمدهای مالیاتی استان در سال 98 گفت: تحقق 99 درصدی وصول مالیات در استان گیلان که با رشد 28 درصدی نسبت به سال 97 همراه بود، حاصل همکاری خوب مردم با نظام مالیاتی و تلاش همکاران بوده است.
وی افزود: واریز بیش از 266 میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان در سال 98 بی شک گام مهمی در راستای فعالیت های عمرانی و توسعه ای شهرها و روستاهای استان قلمداد می شود.
محمدی پور همچنین با اشاره به شرایط سخت حاصل از شیوع ویروس کرونا و درگیری برخی همکاران خود با این بیماری در راستای خدمت رسانی به مردم اضافه کرد: سازمان امورمالیاتی کشور در این زمینه تلاش کرد طی این مدت با ارائه تسهیلاتی به مودیان یاریگر فعالان اقتصادی باشد که افزودن بر مهلت های قانونی ارائه اظهارنامه ها، ثبت اعتراض ها، بخشودگی جرایم خصوصا برای اقشار آسیب دیده از این جمله است.
مدیرکل امورمالیاتی استان گیلان طرح ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی را گام مهم دیگر این سازمان در مسیر تحقق دولت الکترونیک دانست و گفت: تحقق این امر منجر به کاهش مراجعات غیرضروری مودیان به ادارات مالیاتی و شفاف سازی فرآیندها خواهد شد.
سیف الله مسرور نیز در این دیدار بر وصول مالیات با توجه به درآمد مودیان خصوصا در شرایط اقتصادی فعلی تاکید کرد و گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از اصناف متضرر شدند که باید در رسیدگی به پرونده مالیاتی آنها این موضوع لحاظ شود و البته برخی از مشاغل نیز حسب موضوع فعالیت خود درآمد خوبی داشتند.
بازرس کل استان افزود: توسعه فرایندهای الکترونیک در سازمان مانند بحث ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی موجب تسریع و بهبود امور خواهد شد و بسیاری از حاشیه ها را کم خواهد کرد.
وی ضمن تقدیر از تلاش مجموعه اداره کل امورمالیاتی استان گیلان در راستای وصول مالیات گفت: قسمت دیگر کار که موجب اعتماد بیشتر مردم خواهد شد، مشخص شدن محل هزینه مالیاتهای وصول شده است که مجموعه بازرسی استان با جدیت بر محل هزینه مبالغی که به حساب شهرداری ها و دهیاری ها از محل عوارض ارزش افزوده واریز می شود نظارت می نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار