آخرین تحولات خاورمیانه:
درخواست برایان هوک برای اتحاد دنیا جهت تحریم ایران، گشت‌زنی ارتش لبنان و یونیفل در نزدیکی دیوار مرزی با اسرائیل، افزایش گمانه زنی ها درباره حمله حزب الله به اسرائیل تا 24 ساعت آینده و تمدید وضعیت اضطرار ملی در مورد لبنان از سوی آمریکا به بهانه ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحریم پسر بشار اسد و ارتش سوریه توسط آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 30 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: درخواست برایان هوک برای اتحاد دنیا جهت تحریم ایران، گشت‌زنی ارتش لبنان و یونیفل در نزدیکی دیوار مرزی با اسرائیل، افزایش گمانه زنی ها درباره حمله حزب الله به اسرائیل تا 24 ساعت آینده و تمدید وضعیت اضطرار ملی در مورد لبنان از سوی آمریکا به بهانه ایران از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحریم پسر بشار اسد و ارتش سوریه توسط آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام 14 شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با دولت سوریه به فهرست تحریم‌ها دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می‌شود، افزوده شده است.

در بین افراد و نهادهایی که نامشان از امروز به فهرست اشخاص تحت تحریم اوفک افزوده شده، نام لشکر یکم ارتش عربی سوریه و همچنین «حافظ اسد» پسر ارشد رئیس‌جمهور سوریه نیز دیده می‌شود.

تحریم پسر بشار اسد و ارتش سوریه توسط آمریکا/افزایش گمانه زنی ها درباره حمله حزب الله به اسرائیل تا 24 ساعت آینده/ تمدید وضعیت اضطرار ملی در مورد لبنان از سوی آمریکا به بهانه ایران/درخواست برایان هوک برای اتحاد دنیا جهت تحریم ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده است که این افراد و نهادها بر اساس قانون موسوم به قانون سزار (قیصر) هدف تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته‌اند.

تحریم‌های «قانون قیصر» علیه سوریه که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در 20 دسامبر 2019 آن را امضاء کرد، از اواخر خردادماه سال جاری وارد اجرایی شده و بر اساس آن دولت آمریکا تحریم‎های سختی علیه بخش‌های اساسی اقتصاد سوریه اعمال کرده است.

درخواست برایان هوک برای اتحاد دنیا جهت تحریم ایران

«برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران که برای رایزنی درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به لندن سفر کرده روز چهارشنبه مدعی شد ایران خواستار «جنگ بی‌پایان» در یمن است.

به نوشته پایگاه نشنال، برایان هوک گفت تحریم‌های تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه ایران که در سال ۲۰۲۳ علیه ایران منقضی می‌شود، کافی نیست.

هوک گفت:«نظر هیچکس این نیست که ایران باید قادر به خریداری یا فروش سلاح‌های متعارف مانند جنگنده، تانک جنگی، یگان‌های توپخانه‌ای کالیبر بالا، رزمناو و انواع مختلف موشک باشد.»

وی اضافه کرد: «ایران می‌خواهد شاهد جنگ بی‌پایان در یمن باشد. و کماکان به حمایت از شورشی‌های حوثی ادامه می‌دهد.»

برایان هوک مدعی شد چنانچه تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران منقضی شوند، منطقه بی‌ثبات‌تر شده و آزادی تردد دریایی مورد تهدید قرار گرفت.

تحریم پسر بشار اسد و ارتش سوریه توسط آمریکا/افزایش گمانه زنی ها درباره حمله حزب الله به اسرائیل تا 24 ساعت آینده/ تمدید وضعیت اضطرار ملی در مورد لبنان از سوی آمریکا به بهانه ایران/درخواست برایان هوک برای اتحاد دنیا جهت تحریم ایران

وی اضافه کرد: «اینکه اروپایی‌ها تحریم‌هایی را در این حوزه دارند عالی است، اما چیزی که ما به آن نیاز داریم تحریم جهانی است و اگر تحریم‌های جهانی نداشته باشیم ایران اجازه خریداری این سلاح‌ها را خواهد داشت.»

مقام آمریکایی در ادامه تصریح کرد: «مسئله پیش روی جامعه جهانی این نیست که آیا تحریم‌های تسلیحاتی بین‌المللی باید تمدید شوند یا خیر، بلکه مسئله این است که چگونه و چه زمان باید این اتفاق بیفتد.»

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد اما دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تلاشی را برای جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها آغاز کرده است.

گشت‌زنی ارتش لبنان و یونیفل در نزدیکی دیوار مرزی با اسرائیل

دو روز پس از تنش نظامی اسرائیل در مرزهای جنوبی لبنان، ارتش این کشور با مشارکت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) روز چهارشنبه گشت‌زنی‌هایی در نزدیکی دیوار مرزی در جنوب این کشور انجام داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، گشت‌زنی‌های خودروهای نظامی در نقاطی در نزدیکی دیوار مرزی در بخش شرقی شهرکی مشرف به سرزمین‌های اشغالی در شش کیلومتری مرزهای لبنان انجام گرفت.

این خبرگزاری به نبود گشت‌زنی‌های متداول ارتش اسرائیل در مسیر نظامی هم‌جوار دیوار مرزی و مسیرهای کشاورزی باز در مناطق آزاد شده در اطراف مناطق مشرف به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد.

معمولا نیروهای یونیفل به منظور حفظ ثبات در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی در برخی نقاط مرزی در زمان‌های مختلف گشت‌زنی می‌کنند اما این بار نیروهای ارتش نیز با نیروهای یونیفل همراهی کردند.

خبرنگار خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز در ارتفاعات پایین بر فراز بیروت، پایتخت لبنان پرواز کردند.

این اقدام در پی تنش نظامی بین اسرائیل و لبنان صورت می‌گیرد که بیروت از بابت آن به سازمان ملل شکایت کرده است.

افزایش گمانه زنی ها درباره حمله حزب الله به اسرائیل تا 24 ساعت آینده

منابع نظامی اسرائیلی پیش بینی کردند که حزب‌الله لبنان تا امروز پنجشنبه پاسخ حمله این رژیم به منطقه مزارع شبعا را بدهد.

شبکه عبری زبان "اخبار ۱۲" شامگاه سه‌شنبه به نقل از منابع نظامی اسرائیلی اعلام کرد که پاسخ حزب‌الله لبنان به حمله رژیم صهیونیستی به مزارع شبعا قطعی است و مؤسسه نظامی اسرائیل پیش بینی می‌کند که این پاسخ ظرف 24 ساعت آتی داده شود.

طبق گزارش این شبکه، حزب‌الله لبنان آماده می‌شود تا حداکثر تا پنجشنبه و چند ساعت قبل از عید قربان پاسخ حمله اسرائیل را بدهد.

تحریم پسر بشار اسد و ارتش سوریه توسط آمریکا/افزایش گمانه زنی ها درباره حمله حزب الله به اسرائیل تا 24 ساعت آینده/ تمدید وضعیت اضطرار ملی در مورد لبنان از سوی آمریکا به بهانه ایران/درخواست برایان هوک برای اتحاد دنیا جهت تحریم ایران

منابع مذکور در ادامه گفتند: پیشبینی‌ها درباره وقوع پاسخ نظامی حزب‌الله ظرف چند ساعت آتی و همزمان با عید قربان به این دلیل است که داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد، حزب‌الله هنوز به وضعیت عادی برنگشته است و تحرکاتی وجود دارد که نشان دهنده آمادگی برای دادن پاسخ طی چند ساعت آتی است.

تمدید وضعیت اضطرار ملی در مورد لبنان از سوی آمریکا به بهانه ایران

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا وضعیت اضطراری ملی علیه لبنان را تمدید کرد.

در بیانیه‌ای که در این ارتباط کاخ سفید منتشر کرده، گفته شده است که دولت آمریکا از سال ۲۰۰۷ در قبال لبنان وضعیت اضطراری اعلام کرده است و در حال حاضر بعد از ۲۰۲۰ نیز این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت.

تحریم پسر بشار اسد و ارتش سوریه توسط آمریکا/افزایش گمانه زنی ها درباره حمله حزب الله به اسرائیل تا 24 ساعت آینده/ تمدید وضعیت اضطرار ملی در مورد لبنان از سوی آمریکا به بهانه ایران/درخواست برایان هوک برای اتحاد دنیا جهت تحریم ایران

در عین حال در این بیانیه، ترامپ ادعا کرده است که برخی اقدامات معین نظیر ارسال سلاح از سوی ایران به حزب‌الله موجب تضعیف حاکمیت لبنان می‌شوند، در ایجاد بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در منطقه نقش دارند و تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده در برابر امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده پدید می‌آورند و به این دلیل، من تشخیص می‌دهم ادامه وضعیت اضطرار ملی اعلام‌شده در فرمان اجرایی ۱۳۴۴۱ در قبال لبنان، ضرورت دارد.

با توجه به موفقیت‌ها و افزایش نفوذ حزب الله لبنان در این کشور، طی چند سال گذشته فشار کشورهای غربی و آمریکا علیه این گروه مقاومت افزایش یافته است.

به تازگی نیز گروهی از قانونگذاران آمریکایی با اعمال فشار و دخالت در امور داخلی اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواسته اند تا حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی خوانده و فعالیت‌هایش را ممنوع کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار