مدتی است که شهردار تهران به جلسات هیات دولت نمی رود. عضو شورای شهر تهران می گوید تا جایى که اطلاع دارم از حناچى براى شرکت در جلسات هیات دولت دعوت مى شود ولى گویا مانع جاى دیگریست.
کد خبر: ۸۸۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۲ 02 August 2020

با روی کار آمدن مدیریت پنجم شهری در سال 96، بعد از حدود 18 سال شهردار تهران به جلسات هیأت دولت دعوت شد. نجفی اولین شهردار اصلاح‌طلبان حضور در جلسات هیأت دولت را به نفع شهر و شهروندان دانست.

شورا: شهردار به جلسات دولت دعوت نمی شود/حناچی: به جلسات دعوت می شوم 

بعد از گذشت ۳ سال از حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت به یکباره خبر رسید که شهردار به جلسات هیأت دولت دعوت نمی‌شود. البته پیروز حناچی شهردار تهران در تیرماه امسال این موضوع را رد کرد و تأکید کرد که در جلسات دعوت می‌شود.

اما از مرداد امسال چند تن از شورای شهر از جمله محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر خبر از عدم حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت داد. 

 تخریب تخلفات ملک جماران باعث شد شهردار به جلسات دعوت نشود

به گفته برخی از اعضای شورای شهر، علت دعوت نکردن از شهردار تهران برای حضور در جلسات هیأت دولت، به ماجرای ملک جماران برمی‌گردد  چرا که  شهرداری تهران تخلفات این ملک را که متعلق به نهاد ریاست‌جمهور بود تخریب کرد. 

موسوی شهردار منطقه یک شهرداری تهران در این باره به فارس گفت که ما براساس قانون، تخلفات این بنا را تخریب کردیم و کار قانونی پیش رفت.

اما تخریب ملک جماران در کوچه چوبینه به گفته برخی از اعضای مانع از حضور شهردار در جلسات هیأت دولت شده است. 

به تازگی برخی از اعضای شورای شهر اعلام کردند که حناچی در جلسات هیأت دولت حضور می‌یابد. 

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران می‌گوید: اینکه حناچی را به جلسات راه نمی‌دهند درست نیست. آقای حناچی به جلسات دعوت می‌شوند. صحبت‌هایی هم ممکن است درباره برخی اتفاقات بوده باشد، اما شهردار تهران همچنان دعوت می‌شوند و به هیأت دولت می‌روند. 

وی ادامه داد: شهردار تهران عضو ستاد ملی کرونا و همچنین عضو ستاد کرونای تهران هستند و مسائل مربوط به تهران را مطرح می‌کنند در این ستادها حضور دارند. 

حناچی به جلسات دعوت می شود و بزودی هم به جلسات می رود!

به گفته عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، اختلاف‌نظر حین انجام کار اجرایی پیش می‌آید،‌ اما ایشان دعوت می‌شود و ان‌شاءالله به زودی به جلسات هم می‌روند. 

به اعتقاد برخی از اعضای شورای شهر حضور حناچی در هیّئت دولت مى تواند نقش پشتیبانى اجرایى براى دولت باشد و در روان سازى اداره پایتخت تإثیر دارد.

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در این باره به فارس گفت:حضور یا عدم حضور شهردار در جلسات هیّئت دولت بستگى به درایت و تدبیر دولت دارد .تهران پایتخت  کشور است و بى شک حضور حناچى در هیّئت دولت مى تواند نقش پشتیبانى اجرایى براى دولت باشد و در روان سازى اداره پایتخت تإثیر دارد کما اینکه در طى سه سالى که از عمر شوراى پنجم  شهرى مى گذرد حضور شهردار در هیىت دولت برگ برنده دو جانبه بوده . هر دولتى مشتاق همراهى مدیریت شهرى پایتخت است.
 از شهردار دعوت می شود اما مانع کار جای دیگری است

وی ادامه داد: البته تا جایى که اطلاع دارم از اقاى حناچى براى شرکت در هیّئت دولت دعوت مى شود ولى گویا مانع جاى دیگریست. بى شک سوتفاهم فیمابین رفع خواهد شد و بزودى حناچى در هیّئت دولت حاضر خواهد شد و روحانى نیز از ان استقبال مى کند زیرا امور کشور وابسته به پایتخت است و روابط حسنه مدیریت شهرى و رئیس جمهور مى تواند بار بزرگى از دولت بکاهد.

باید خود را از تله رودربایستی ها و بى قانونى برهانیم

وی افزود: ما باید خود را از تله رودربایستی ها و بى قانونى برهانیم و انتظار مى رود شخص روحانى بیش از همه از اجراى قانون توسط شهردارى  خوشحال شده باشد ولى ممکن است اطرافیان با دامن زدن به دلخورى ها، منافع خاص خودشان را دنبال مى کنند.
وی بیان کرد:شایسته است روحانى و واعظى شخصاً پیگیر حضور مجدد شهردار در جلسات هیّئت دولت باشند.

تخریب تخلفات ملک جماران اقدام درستی بود و انتظار می‌رود که تمام ارگان‌های دولتی و نهاد ریاست جمهوری با دریافت مجوزهای رسمی، ساخت و ساز از قانون تبعیت کنند. 

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: شهردار تهران نمی‌تواند از تخلفات چشم‌پوشی کند. همه شهروندان در مقابل قانون یکسان هستند و هیچ شهروندی از دیگری برتری ندارد، بنابراین اگر در سطح شهر غفلتی انجام شود، باید از آن جلوگیری شود تا حقوق شهروندان رعایت شود. 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در ملک جماران تخلفی صورت گرفت، شهرداری باید ورود و از ادامه کار جلوگیری می‌کرد که این کار انجام شد. انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف به ویژه دولتی‌ها نیز در مورد قانون بیشتر رعایت کنند، چرا که می‌توانند برای جامعه الگو باشند و رفتارشان اثرگذار است. 

وی با تأکید بر این موضوع که در ملک جماران ساخت و سازی انجام گرفت و شهرداری منطقه اعلام کرد تا متوقف شود و نهایتا چون تمکین نشد شهرداری به ناچار ایستادگی و نسبت به رفع خلاف اقدام کرده است. 

ظاهرا شهردار تهران به جلسات هیأت دولت دعوت می‌شود/ تلاش برای رفع کدورت های احتمالی

وی با تأکید بر این موضوع که حجم فعالیت ساخت و ساز در تهران زیاد است، گفت:‌ انتظار از شهردار تهران به عنوان کسی که شهر را اداره می‌کند این است که با تخلفات برخورد کند، اگر در مواردی چشم‌پوشی شود، شهردار هم زیر سؤال می‌رود و هم مردم به عنوان یک رفتار نادرست آن را مطالبه می‌کنند. 

وی در خصوص حضور شهردار  در جلسات هیأت دولت گفت:‌ ظاهرا شهردار تهران به جلسات هیأت دولت دعوت می‌شود. باید تلاش کرد کدورت‌های احتمالی رفع شود و تعامل میان دولت و شهردار برطرف شود. چرا که حضور شهردار در جلسات دولت برای دولت یک فرصت است هم برای شهرداری و شهروندان. 

شهردار هنوز به جلسات دعوت نمی شود

با وجود اینکه برخی از اعضای شورا خبر از دعوت شهردار به جلسات دولت می‌دهند، اما حسن خلیل‌آبادی امروز به خبرنگار فارس گفت:‌ تا جایی که من می‌دانم هنوز شهردار به جلسات هیأت دولت دعوت نمی‌شود. 

وی با تأکید بر این موضوع که حضور شهردار در جلسات دولت مؤثر است، گفت: قطعا وقتی شهردار در جلسات حضور پیدا کند، با رئیس‌جمهور و سایر وزرا و اعضای هیأت دولت ارتباط برقرار می‌کند و این امر هم برای دولت خوب است و هم برای شهرداری، چرا که اینجا تهران است و پایتخت کشور است و مرکز سیاسی دولت. 

حضور شهردار در جلسات هیأت دولت برد برد است

وی ادامه داد: حضور شهردار در جلسات هیأت دولت برد برد است، چرا که هم برای دولت خوب است و هم برای شهرداری.

البته برخی از اعضا هم از عدم دعوت حناچی به هیأت دولت اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: من از این موضوع بی‌اطلاع هستم و باید از حناچی سؤال شود. 

براساس این گزارش،‌ جواد امام رئیس بنیاد باران هم در فضای مجازی اعلام کرده بود که آیا علت عدم دعوت از شهردار تهران و غیبت در جلسات اخیر هیأت دولت به دلیل جلوگیری از ادامه تخلف ساختمانی ملک ریاست جمهوری در منطقه جماران است؟

البته گفته می‌شود که قرار است محدودیت ارتفاعی محله جماران برطرف شود که حتی حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران خطاب به رئیس‌جمهور در این باره گفته بود آقای رئیس‌جمهور! مردم شهر ری هم محدودیت ارتفاع برای ساخت و ساز دارند. 

وی تأکید کرده بود که اگر دولت می‌خواهد مشکل مردم را برطرف کند، تنها یک منطقه را مدنظر نداشته باشد، چرا که در حال حاضر در بسیاری از مناطق، محدودیت ارتفاع وجود دارد. 

براساس گزارش فارس، مدتی است که شهردار تهران به جلسات هیأت دولت نمی رود، البته این موضوع از سوی عده‌ای رد و از سوی برخی دیگر از مدیران شهری تأئید شده است و  علت عدم حضور شهردار در جلسات هیأت دولت تخریب تخلفات بنای جماران که متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است  از سوی برخی از اعضا اعلام شده است‌اما اخیر برخی نظرات دیگری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار