کد خبر: ۸۸۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 02 August 2020

 

فروشگاه‌های صنایع‌دستی در فضاهای بِلااستفاده گیلان راه‌اندازی می‌شود

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی در فضاهای بلا استفاده در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مسعود حلاج‌پور امروز در دیدار با حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به تاریخچه و پتانسیل‌های کم‌نظیر این شهرها در زمینه گردشگری اظهار داشت: با تقویت حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مناطق و معرفی ظرفیت‌ها می‌توان گام موثری برای توسعه گردشگری این مناطق برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان راه‌اندازی موزه، بهره‌برداری از میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری و همچنین توسعه صنایع دستی در شهرستان ماسال، تالش و رضوانشهر را جزو اولویت‌ها برشمرد و ابراز داشت: این اقدامات از جمله برنامه‌های پیش رو است.

حلاج‌پور با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضاهای موجود در شهرستان‌ها به‌ویژه مدارس بلا استفاده در توسعه صنایع دستی و عرضه محصولات مربوط به این عرصه خاطرنشان کرد: می‌توانیم از این فضاهای بلا استفاده برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی استفاده کنیم.

وی توجه به صنایع دستی گیلان را با توجه به نیروی کارآمد استان اثربخش دانست و بیان کرد: توجه به عرصه صنایع دستی در ایجاد اشتغال، تقویت اقتصاد و مهاجرت معکوس روستاییان در گیلان تاثیر خواهد داشت و در جذب گردشگر نیز موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان با اشاره به اثرات راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در معرفی غنای تاریخی و فرهنگی مناطق تصریح کرد: راه‌اندازی این موزه‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای جذب گردشگر و همچنین تکمیل چرخه تولید محتوای فرهنگی و تاریخی در مناطق باشد.

وی با بیان اینکه احیا و مرمت کاخ تاریخی سردار امجد در تالش و تبدیل آن به موزه و محل دائمی کارگاه‌های صنایع دستی را در دستور کار داریم عنوان کرد: از همراهی نماینده مردم تالش در مجلس یازدهم نیز در معرفی و دفاع از طرح روستاهای ارده و شالما در زمینه شالبافی و چوب‌تراشی نیز تشکر می‌کنم و انتظار حمایت ویژه از سوی نمایندگان استان داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار