معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تکمیل ظرفیت بستری بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های دولتی، خاطرنشان کرد که از ظرفیت بخش خصوصی و خیریه برای بستری بیماران مبتلا به کووید19 در شیراز استفاده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 02 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عبدالرسول همتی با بیان اینکه به اجبار تخت‌های سایر بخش‌های بیمارستان‌های دولتی را کم و به تخت‌های کرونایی اضافه کرده‌ایم، گفت: اکنون ازظرفیت بیمارستان خصوصی بعثت و بیمارستان خیریه پیوند اعضاء، برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید19 استفاده می‌شود.

معاون علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: وضعیت کلی استان فارس به لحاظ شیوع بیماری کووید19 همچنان قرمز است و اکنون ١٩ شهرستان این استان در وضعیت قرمز، ١٥ شهرستان در وضعیت زرد و ٢ شهرستان در وضعیت سفید طبقه بندی شده است.

او با بیان اینکه چهارشنبه هر هفته، وضعیت شهرستان‌های مختلف به لحاظ شیوع بیماری کووید ١٩ مشخص می‌شود، افزود: اگرچه طی روزهای اخیر با کاهش تعداد مبتلایان و تست‌های مثبت کرونا در فارس مواجه هستیم اما میزان این کاهش در مقایسه با روند افزایشی روزهای قبل قابل توجه نیست و می‌توان گفت که همچنان روند افزایشی بوده و به همان میزان هم مرگ و میر نیز افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ظرفیت بستری بخش‌های اختصاص یافته به کرونا در بیمارستان‌های دولتی شیراز تکمیل شده است، گفت: با تکمیل ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در بخش دولتی فارس، در برخی از مراکز درمانی مانند بیمارستان‌های شهید فقیهی و نمازی مجبور به کاستن از تعداد تخت‌های سایر بخش‌ها و اضافه کردن به ظرفیت بخش کرونایی شده‌ایم.

همتی همچنین به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با بیماری آنفولانزا در آستانه آغاز موج این بیماری در شهریورماه اشاره و خاطرنشان کرد که برای پیشگیری از بروز شرایط سخت، کمیته‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: راه‌های مشترک انتقال این بیماری و همزمانی با شیوع کرونا، اگر با همراهی و مشارکت مردم در انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، همراه نباشد ممکن است شرایط بحرانی ایجاد کند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار