کد خبر: ۸۸۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷ 03 August 2020

در نشست شورای فنی هرمزگان که با حضور استاندار و دیگر مسوولان برگزار شد، قرارداد ۲ پروژه ورزشی در شهرستان‌های بندرعباس و میناب فسخ شد.
استاندار هرمزگان شامگاه شنبه ۱۱ مرداد در این‌باره گفت: قراردادهای ساخت سالن ورزشی روستای رضوان (شهرستان بندرعباس) با اعتبار ۵۷۰ میلیون تومان و سالن ورزشی کرگان (شهرستان میناب) با اعتبار ۱۸۰میلیون تومان که از سال ۹۴ عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود، به‌دلیل طولانی شدن و ترک اجرای پروژه ضمن اخطار مکرر و اقدام قانونی، بررسی و فسخ شد.

شورای فنی هرمزگان قرارداد ساخت ۲پروژه ورزشی را فسخ کرد/تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف قبلی چه شد؟

فریدون همتی اضافه کرد: اجرای این دو پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ و ۶۰ درصدی توسط پیمانکار رها شده بود که بازگشت خسارت‌های وارده از طریق قانون در حال پیگیری است و واگذاری هیچ پروژه‌ی دیگر به این شرکت دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با تشکر از پیمانکاران موفق در اجرای تعهدات‌شان، تاکید کرد: با پیمانکارانی که ناموفق عمل کرده و باعث هدررفت بیت‌المال شده‌اند مطابق مقررات برخورد می‌شود تا از این پس هم دستگاه و هم پیمانکار وظیفه خود را در چارچوب شرح قراردادی که منعقد شده به لحاظ زمانی، کیفیت و مبلغ قرارداد رعایت کند.

لازم به یادآوری است آبان ماه ۱۳۹۶ استاندار هرمزگان در نشست شورای فنی استان اعلام کرده بود «تمامی اشکالات و مستندات پروژه پایانه جدید مسافری بندرعباس جمع‌آوری شده و با توجه اشکالات فنی بسیار زیاد و اعتباراتی که از بودجه عمومی برای آن صرف شده و به نتیجه نرسیده، پیمانکاران و مدیران وقت دخیل در این پروژه به دادگاه معرفی خواهند شد».

همتی همان زمان اعلام کرده بود «برای رفع مشكل اين پروژه تصميم گرفتيم طبق اعلام آمادگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، پروژه احداث پایانه مسافری بندرعباس در اختیار این اداره کل قرار گیرد و درحال حاضر ۱۵ میلیارد تومان به این اداره جهت تکمیل این پروژه اختصاص می‌یابد».
ساخت پایانه مسافری بندرعباس در بلوار شهدا (راه‌آهن) در دوره‌ی سلطان‌زاده شهردار سابق بندرعباس آغاز شد، در ابتدا قرار بود این پروژه با ۴میلیارد تومان به سرانجام برسد. اما اکنون پنج شش سال است که حتی یک آجر هم در آن جابجا نشده و بلاتکلیف به امان خدا رها شده است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار