حسین بابایی از ضدعفونی و گندزدایی با دو دستگاه خودروی نیسان مجهز به واتر جت خبر داد و اظهار کرد: هر کدام از این خودرو‌ها در دو شیفت و در هر شیفت ۱۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده در مجموع ۴۰۰۰ لیتر به منظور ضدعفونی مرکز سنجش بینایی کلاس اولی‌ها در دبستان شهید خورسندی واقع در خیابان شهید رجایی، مدرسه باغچه بان ابتدای خیابان رسالت، مدرسه شاهد روبروی سینما فرهنگیان، ورودی بیمارستان ها، بهشت هاجر، مرکز معلولان، راه آهن، مرکز سالمندان امام علی (ع) و بازار ملایر استفاده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 03 August 2020
شهردار ملایر با بیان اینکه در راستای مقابله با کروناویروس از ابتدای شروع پیک دوم آن اقدامات گسترده‌ای در حوزه شهری انجام داده ایم، گفت: به همین منظور حوزه معاونت خدمات شهری برای گندزدایی و ضدعفونی مراکز شهری برنامه ریزی و اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

به گزارش ایسنا، بابایی افزود: عمده این اقدامات ضدعفونی و گندزدایی با خودروی تانکر با ظرفیت ۱۵ هزار لیتر مجهز به دستگاه مه پاش بوده که هر روز با ۱۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، خیابان‌ها و بلوار‌های شهر از قبیل: مبادی ورودی و خروجی شهر، دور پارک شهید چمران، خیابان‌های شهدا، شهید مصطفی خمینی، شهید وفایی، فخریه، سعدی و بلوار‌های سیفیه، قائم مقام، نبوت، مبل منبت شهید مطهری، حاج محمد ملایری، حاج طوسی و جانبازان گند چزدایی می‌کند.

وی از ضدعفونی و گندزدایی با دو دستگاه خودروی نیسان مجهز به واتر جت خبر داد و اظهار کرد: هر کدام از این خودرو‌ها در دو شیفت و در هر شیفت ۱۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده در مجموع ۴۰۰۰ لیتر به منظور ضدعفونی مرکز سنجش بینایی کلاس اولی‌ها در دبستان شهید خورسندی واقع در خیابان شهید رجایی، مدرسه باغچه بان ابتدای خیابان رسالت، مدرسه شاهد روبروی سینما فرهنگیان، ورودی بیمارستان ها، بهشت هاجر، مرکز معلولان، راه آهن، مرکز سالمندان امام علی (ع) و بازار ملایر استفاده می‌شود.

شهردار ملایر ادامه داد: همچنین ضدعفونی و گندزدایی با سه دستگاه سم پاش پشتی (کولی) با حجم هر کدام ۲۰ لیتر در مجموع ۳۰۰ لیتر هر روز برای محوطه‌های دادسرای عمومی و انقلاب، دادگستری، پاساژ‌های خیابان خیام، مطب پزشکان، درمانگاه‌ها و. انجام می‌گیرد.

وی اقدامات سازمان سیما و منظر و فضای سبز در بحث گندزدایی بوستان‌های شهر را تشریح کرد و یادآور شد: ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی بوستان‌های ولایت، کوثر، معلم، سیفیه و صلح ملل با آب ژاول و ضدعفونی و گندزدایی تجهیزات بازی بوستان‌های سطح شهر شامل باغ تاریخی سیفیه، کوثر، معلم، محوطه ترمینال، باغ گل، شهداء، صلح ملل، شکیبا و ولایت با استفاده از مواد ضدعفونی کننده دو نوبت در روز توسط پرسنل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ملایر انجام می‌گیرد.

بابائی با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی روزانه المان‌ها و مبلمان پارکی و آبخوری‌های در تمام بوستان‌های سطح شهر با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، ادامه داد: سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری ملایر نیز روزانه ضدعفونی و گندزدایی ترمینال‌های سطح شهر شامل ترمینال برون شهری، ترمینال اراک، همدان، بروجرد و نهاوند و تاکسی‌های فعال در سطح شهر را برعهده دارد.

وی به برخورد با رانندگان متخلف که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام نداده اند و جریمه ۱۰ هزار تومانی رانندگانی که ماسک نزده اند، اشاره کرد و گفت: خرید ماسک و توزیع آن بین رانندگان تاکسی سطح شهر توسط سازمان انجام گرفته و به نمایندگان خطوط تاکسیرانی و سرخط‌های تاکسیران موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مبنی بر سوار کردن سه سرنشین و استفاده از ماسک تأکید شده است.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ پوستر بر روی تاکسی‌های فعال در سطح شهر با موضوع ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی نصب شده است، اظهار کرد: در زمینه فرهنگسازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ۳۵ بنر با موضوع رعایت موارد بهداشتی کرونا چاپ و در سطح شهر نصب شد.

وی از خرید و توزیع ماسک بین پرسنل اداری و خدماتی شهرداری به صورت روزانه خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ورود مراجعان بدون ماسک به ساختمان‌های اداری شهرداری و سازمان‌های وابسته جلوگیری می‌شود و بنر «بدون ماسک وارد نشوید» در ساختمان‌های اداری شهرداری و سازمان‌های وابسته نصب شده است.

بابائی با تأکید بر اینکه از همشهریان تقاضا داریم رعایت موارد بهداشتی و زدن ماسک را جدی بگیرند تا شاهد کاهش مبتلایان به کرونا باشیم، تصریح کرد: اموات کرونایی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در بهشت هاجر دفن و محوطه آنجا گندزدایی و آهک پاشی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار