معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: استقبال از تسهیلات حمایتی کرونا در کرمانشاه خوب است و هرچه رو به جلو برویم، روند پرداخت تسهیلات هم بهتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 03 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مختار احمدی با اشاره به 680 میلیارد تومان اعتباری که سهمیه استان کرمانشاه برای پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا است، یادآور شد: سهمیه‌ای که برای کرمانشاه اختصاص داده شده نسبت به بسیاری از استان‌ها دیگر کشور بهتر است و از این نظر جایگاه خوبی داریم.

وی ادامه داد: این سهمیه عمدتا بر اساس تعداد بنگاه‌های کوچک و خرد است که دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی هستند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تعداد متقاضیانی که تاکنون برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا ثبت‌نام کردند را 10 هزار و 197 پرونده با رقم 126 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: رقم کم تسهیلات که عمدتا شش میلیون تومانی است باعث می‌شود با وجود تعداد بالای پرونده‌ها، رقم آن کم باشد.

احمدی میزان تسهیلاتی که تا کنون پرداخت شده را نیز 15 میلیارد تومان برای 1665 پرونده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان دریافت تسهیلات رانندگان و یا بنگاه‌های خرد و کوچک در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت(در بخش اصناف و کارگاه‌های تولیدی) هستند، تاکید کرد: خوشبختانه میزان استقبال از این تسهیلات بین متقاضیان خوب است.

وی گفت: با توجه به اینکه هنوز مدت زیادی از پرداخت تسهیلات نمی‌گذرد، پیش بینی می شود هرچقدر رو به جلو برویم میزان پرداخت تسهیلات بیشتر باشد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به مشکلاتی هم که در زمینه پرداخت تسهیلات کرونا وجود دارد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این موارد عدم مراجعه متقاضیان برای تکمیل پرونده و تکمیل روند ثبت نام است.

احمدی اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 100 میلیارد تومان پرونده در بانک‌ها داریم که متقاضیان هنوز برای تکمیل مدارک و روند کار خود مراجعه نکردند.

وی درباره مشکلاتی که برخی متقاضیان ممکن است برای تضامین با بانک‌ها داشته باشند، افزود: بانک‌ها ملزم هستند برای پرداخت تسهیلات کرونا درخواست ضامن نداشته باشند و گروهی هم برای رسیدگی به مشکلاتی که در این زمینه با برخی از بانک‌ها وجود دارد، تشکیل دادیم.

احمدی همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا را نیز مطلوب ارزیابی کرد.

چند روز قبل معاون هماهنگی امور اقصادی استانداری کرمانشاه از جایگاه 17 کرمانشاه در میزان پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا انتقاد کرد و خواستار تسریع در روند پرداخت شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار