استاندار فارس گفت: با وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور ، استان فارس برای اولین بار توانسته نسبت به صادرات آلومینیوم اقدام کند.
کد خبر: ۸۸۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 04 August 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: عنایت الله رحیمی پیش از ظهر سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان بیان کرد: استان فارس در سال جهش تولید توانست با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد باز هم نسبت به صادرات آلومینیوم اقدام کند.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس یادآور شد: کشور در حوزه‌های مختلف با مشکلاتی مواجه است با این حال از فعالین اقتصادی این انتظار وجود دارد که با درک شرایط حاضر نسبت به بهبود وضعیت جامعه در کنار سایر اقشار جامعه تلاش کنند.

استاندار فارس متذکر شد: مشکلات بین المللی باعث ایجاد جنگ اقتصادی شده و اقتصاد کشور را درگیر کرده از این رو باید همه آحاد جامعه در کنار یکدیگر نسبت به برطرف کردن مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

او ادامه داد: فعالین اقتصادی نباید تنها به مشکلات جامعه بپردازند زیرا پرداخت به اینگونه موضوعات عامل یاس و نام امیدی در جامعه خواهد شد.

استاندار فارس بر تأمین بودجه طرح‌های زیر ساختی تاکید کرد و افزود: یکی از طرح‌های توسعه‌ای استان طی ١٠ سال فقط یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفت طی دیدار با معاون رئیس جمهور یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز به این پروژه اختصاص یافت.

رحیمی افزود: توسعه زیرساخت‌ها در استان فارس نقش ویژه ای در صادرات دارد از این رو اقدامات زیرساختی می‌تواند باعث افزایش صادرات استان شود این در حالی است که میزان صادرات فارس از سال ٩٢ تاکنون روند صعودی داشت اما شیوع کرونا باعث شد این روند صعودی متوقف شود.

وی به صادرکنندگان توصیه کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز، صادرکنندگان باید از این فرصت در راستای افزایش صادرات به بازارهای هدف بهره برداری کنند.

برچسب ها: صادرات ، آلومینیوم ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار