کد خبر: ۸۸۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 04 August 2020
 
  تابناک / پیاده سازی پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی (GNAF) در نشست روسای فاوای کلانشهرهای کشور با حضور رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت بررسی شد.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به نقل از امور ارتباطات  سازمان فاوا، هانی عسکری، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت در نشست فاوای کلانشهرهای کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سایر روسای فاوای شهرداری های کلانشهرهای کشور برگزار شد، حضور یافت.

در این نشست، حاضران با بیان نظرات و ارائه ی راهکارهای پیشنهادی در خصوص پیاده سازی پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی(GNAF) با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

همچنین دکتر قادری عضو هیات مدیره ی شرکت ملی پست و مهندس دولتی مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور نیز از میهمانان این نشست بودند تا با توجه به اهمیت مشارکت شرکت ملی پست با شهرداری ها در اجرای این پروژه، ابعاد مختلف اجرای آن، مورد بحث و بررسی قرار گیرد. عسکری در خصوص این نشست بیان داشت؛ طرح نشانی استاندارد مکانی ملی برای ایجاد و نگهداری یک پایگاه اطلاعاتی و راهنمای رسمی و موثق آدرس ها در کشور، برای نشانی های در حال استفاده و همچنین آدرس های رسمی است. وی افزود؛ وحدت رویه ی آدرس دهی و کاهش هزینه های مترتب بر آن یکی از اهداف پایه در این طرح بوده و خدمات و سرویس های زیر بنایی نیز از آن قابل استحصال می باشد.

عسکری خاطر نشان کرد؛ اجرای طرح در قالب یک سرویس اینترنتی که به منظور تولید و بازیابی آدرس های استاندارد مکان محور یکتا تولید می گردد، در اختیار عموم کاربران اعم از نهادها و سازمان های ذینفع و شهروندان قرار خواهد گرفت و همه ی آن ها از مزایای متعدد پیاده سازی این طرح بهره مند خواهند شد.

رییس سازمان فاوای شهرداری رشت، امکان برقراری ارتباط بین پایگاه های اطلاعاتی مختلف موجود در کشور، امکان استفاده ی وسیع تر از اطلاعات مکانی و مدیریت بر روی داده ها و خدمات ، تبادل اطلاعات در حوزه های مختلف کشور، کاهش هزینه های نهادها در ارائه ی خدمات و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از آدرس استاندارد ملی در میان شهروندان را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.

لازم به ذکر است، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست پیشنهاد راه اندازی سامانه هایی مشابه سامانه نام شهرداری تهران جهت امکان گزارش گیری از تغییرات معابر بود، تا فرآیند تغییر نام به صورت مکانی روی معبر، امکان پذیر باشد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار