رئیس هیات سه گانه استان کرمانشاه بااشاره به انجام مقدمات اولیه برای راه اندازی مدارس ورزش سه گانه در استان، گفت: هرچند که شیوع بیماری کرونا این برنامه را به تاخیر انداخته، اما مصممیم آن را اجرا کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 05 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فاطمه واحدی ، بابیان اینکه طرح راه اندازی مدارس سه گانه در کرمانشاه از سال گذشته کلید خورد، اظهارکرد: برای اجرایی شدن این برنامه در وهله اول طرح استعدادیابی وسیعی را با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس استان انجام دادیم.

وی تصریح کرد: طی اجرای این برنامه توانستیم حدود 140 دانش آموز مستعد برای ورزش سه گانه را در دو بخش دختران و پسران در رده های سنی پایه در مدارس استان شناسایی کنیم.

رئیس هیات سه گانه کرمانشاه افزود: برنامه ریزی های لازم را برای گام‌های بعدی این برنامه تدارک دیده بودیم که متاسفانه بیماری کرونا شیوع پیدا کرد و نتوانستیم برنامه‌ها را پیش ببریم.

وی بابیان اینکه تاکنون در چند استان کشور نمونه‌هایی از مدارس سه گانه راه اندازی شده، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، در نظر داشتیم اولین مدارس سه گانه استان را ابتدا زیر نظر هیات راه اندازی کنیم و پس از اینکه ضعف‌ها و کاستی‌های آن را شناختیم و برطرف کردیم، بخش خصوصی را نیز ترغیب به راه اندازی این مدارس کنیم.

واحدی در ادامه درخصوص آخرین وضعیت تمرینات ورزشکاران سه گانه کرمانشاه در شرایط کرونایی کنونی هم گفت: باتوجه به اینکه ورزش سه گانه شامل سه رشته دوچرخه سواری، شنا و دو است، درحال حاضر به واسطه تعطیل بودن استخرها فقط در دو بخش دوچرخه سواری و دو ورزشکارانمان تمریناتشان را پیگیری می‌کنند.

وی بااشاره به رفع شدن مشکل کمبود زیرساخت‌ها برای تمرینات ورزشکاران این رشته، عنوان کرد: تا سال گذشته یکی از مشکلات اصلی که برای تمرین ورزشکارانمان با آن مواجه بودیم، در اختیار نداشتن تایم استخر بود که این مشکل با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان استان برطرف شد.

رئیس هیات سه گانه استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین برای اولین بار بعد از 13 سال تعدادی تجهیزات اختصاصی ورزش سه گانه توسط اداره کل ورزش و جوانان استان در اختیار هیات قرار گرفت تا بخشی نیازها و کمبودهای ورزشکارانمان را جبران کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار