کد خبر: ۸۸۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 05 August 2020

کارگروه بررسی خسارت شالیزارهای گیلان تشکیل می‌شود

تابناک/معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان گفت: با عادی شدن شرایط جوی هوا، اکیپ های بررسی خسارت شالیزارها در سطح شهرستان های مختلف استان تشکیل می شود و نسبت به بررسی خسارت به صورت کلی اقدام می کنند.

پیمان معمار زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : پس از بررسی اجمالی خسارت شالیزارها، نمایندگانی از جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و ناظران صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به تایید خسارت اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که شالیزارهای خود را بیمه کرده اند در صورت بروز خسارت در بارندگی های اخیر پس از ارزیابی ها غرامت دریافت می کنند، افزود : سالیانه چندین برابر حق بیمه ای که از بیمه گذاران محصولات کشاورزی دریافت می شود، غرامت پرداخت می کنیم که این مهم نشانگر وجه تمایز بیمه محصولات کشاورزی نسبت به سایر بیمه های تجاری و حمایتی بودن صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: امسال ۴۵ هزار و ۳۰۰ نفر از کشاورزان شالیکار استان نسبت به بیمه شالیزارهای خود اقدام کردند.

وی یادآور شد: پارسال ۲۹۵ میلیارد ریال غرامت بابت خسارت به بیمه گذاران محصولات مختلف کشاورزی استان پرداخت شده است.

صندوق بیمه محصولات کشاورزی گیلان در سال زارعی جدید ۳۳ نوع محصول شامل برنج، چای، دام های سنگین و سبک، انواع طیور، باغهای گردو، کیوی، فندق ، مرکبات و غیره را تحت پوشش قرار داده است.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.  

گیلان بزرگترین تولید کننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور  از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند ، گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

بارش شدید باران در دومین ماه تابستان زمان آمادگی برای برداشت برنج ، به شالیزارهای گیلان خسارت شدیدی زد.

طی ۲۴ ساعت در برخی نقاط گیلان قریب ۴۰۰ میلی متر  باران بارید و موجب آبگرفتگی مزارع برنج و معابر روستایی و شهری شد . بر اساس پیش بینی ها بارندگی تا پایان هفته ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار