فرماندار بدره خبر داد؛
فرماندار بدره گفت:پروژه ایستگاه پمپاژ دشت ولی عصر در سال ۹۸ شروع شده و بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان با الگوی کشت گیاهان داروی و باغات مطالعه را تحت پوشش قرار می دهد.
کد خبر: ۸۸۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 06 August 2020

  به گزارش تابناک ایلام؛ یونس آزادی در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به زیر ساخت های این شهرستان و با بیان اینکه هم اکنون این شهرستان دارای ۱۴۵ کیلومتر راه اصلی،فرعی و روستایی است، یادآور شد: از این میزان راه و جاده ۱۳۸ کیلومتر معادل ۹۵ درصد راه های این شهرستان آسفالت است و کمتر از ۷ کیلومتر راه غیر آسفالته در این شهرستان وجود دارد.   

وی بیان کرد: در حال حاضر راه روستایی پشته ارشت به طول ۵ و نیم کیلومتر در دست اقدام است و یک کیلومتر راه دسترسی در مسیر روستایی چنار جابری که یک روستای تازه تاسیس است در حال پیگیری است که اگر در بحث تامین اعتبار با مشکل مواجه نشویم، راه های این شهرستان به صورت صددرصدی تکمیل و آسفالت خواهند شد و  در آینده به سمت بهسازی و استانداردسازی راه هایی شهرستان حرکت خواهیم کرد.    

فرماندار بدره بیان کرد: مطالعات چهاربانده شدن مسیر ایلام-بدره- دره شهر انجام شده که از نظر اعتباری در ردیف ملی قرار گرفته است و امیدواریم که این مسیر حادثه خیز از ایلام تا دره شهر هرچه  زودتر به نتیجه برسد و شاهد احداث یک جاده استاندارد در این مسیر باشم.    

وی بیان کرد:  جاده قاضی خان بدره به طول ۷ کیلومتر یک پروژه مهم در زمینه راه سازی و از باسابقه ترین پروژه های عمرانی شهرستان است که با پیگیری های انجام شده و با تزریق اعتبارات، حدود ۳ کیلومتر این مسیر هم اکنون آسفالت شده و ۴ کیلومتر این مسیر باقی مانده است که امید داریم  به زودی شاهد بهره برداری از این پروژه در سطح شهرستان باشیم.  

   آزادی بیان کرد: از محل اعتبارت سیل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای،  اعتبارت ملی، استانی و شهرستانی حدود ۸ و نیم میلیارد تومان پروژه های راه سازی و بهسازی جاده و راه های شهرستان انجام شده و یا در دست اقدام است.   

  فرماندار بدره بیان کرد: در قالب طرح ده گردشی با حضور مسئولان اجرایی شهرستان از تمام روستاهای این شهرستان بازدید شده و مشکلات و مسائل روستاهای شهرستان احصا شده است.   

  وی با بیان اینکه کل روستاهای شهرستان دارای شبکه برق رسانی هستند،  تصریح کرد: از مجموع ۲۴ پارچه روستای این شهرستان ۲۲ روستا دارای شبکه آب شرب هستند، ۲ روستای این شهرستان متروکه بودند که با استقرار مردم در این روستاها، پیگیری های لازم برای تامین آب شرب این دو روستا نیز انجام شده است.      

آزادی با اشاره به اینکه به زودی شهرستان بدره به جمع شهرستان های سبز استان ملحق می شود، ابراز کرد: شهرستان سبز به شهرستان هایی اطلاق می شود که  گازرسانی در آن به طور کامل انجام شده است، پیش از این در ۵ روستای  این شهرستان  کار گازرسانی انجام نشده بود که در سفر استاندار محترم  به این شهرستان مصوب شد که کار گازرسانی این روستاها در اسرع وقت انجام شود، بر این اساس کار گاز رسانی به این روستاها در هفته دولت سال جاری تکمیل و جشن پایان گازرسانی در شهرستان برگزار خواهد شد.  

فرماندار بدره با بیان اینکه توسعه باید بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه باشد، افزود: دو پیشران توسعه  در این شهرستان کشاورزی و گردشگری است که نیازمند تقویت زیرساخت های این دو پیشران و ظرفیت شهرستان هستیم، در بحث کشاورزی کشت غالب منطقه غلات است که باید گفت  این شهرستان مستعد کشت غلات نیست و باید به سمت کشت های کشاورزی با راندمان بالا حرکت کنیم، کارهایی در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی و باغداری در اراضی شیبدار در سطح شهرستان انجام شده است. 

 وی با بیان اینکه  این شهرستان دارای ۱۲ هزار ۵۰۰ اراضی کشاورزی است، ابراز کرد: از این میزان ۱۲ هزار هکتار به صورت دیم بوده و تنها ۵۰۰ هکتار آبی است که با بهره برداری از سه ایستگاه پمپماژ در دست اقدام در سطح شهرستان، جمع اراضی آبی به ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.   

آزادی تصریح کرد: پروژه ایستگاه پمپاژ تلخاب ظرف امسال به بهرداری بردای خواهد رسید و حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را تحت پوشش قرار خواهد داد، پروژه ایستگاه پمپاژ دشت ولی عصر در سال ۹۸ شروع شده و بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان با الگوی کشت گیاهان داروی و باغات مطالعه را تحت پوشش قرار می دهد.   

  فرماندار بدره بیان کرد: ایستگاه پمپماژ آب هند مینی  در حال طی مراحل کاری در وزارت نیرو در راستای تخصیص آب از رودخانه است و در صورت تخصیص آب این پروژه  در آینده ای نزدیک شاهد تحول خوبی در عرصه کشاورزی منطقه خواهیم بود.   

  وی در ادامه ناحیه صنعتی بدره اشاره کرد و افزود: این ناحیه صنعتی به مساحت ۱۳ هکتار با تصمیم مسئولان استان به سرمایه گذار بومی برای احداث گلخانه صنعتی واگذار شده است، همچنین  بحث پرورش ماهی در قفس یکی از موضوعات مورد توجه در شهرستان است که برای پرورش حدود ۲ هزار تن ماهی در حوزه آبی سیمره در سال مجوز صادر شده است، در این حوزه در شهرستان بدره کارهای خوبی انجام شده است و در اینده ای نزدیک، حرف های امید بخشی در این حوزه از شهرستان بدره خواهیم شنید.  

   آزادی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ خانوار عشایری در سطح شهرستان وجود دارد، ابراز کرد: یکی از مهم ترین نیازهای عشایر شهرستان بحث تامین آب شرب است که در این خصوص یک دستگاه تانکر آبرسان سیار ۱۰ هزار لیتری  با اعتباری بالغ ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و بخش زیادی از مشکلات آب شرب عشایر این شهرستان را را مرتفع کرده است.   

  فرماندار بدره خاطرنشان کرد: مطالعات آبرسانی به کانون های شهرستان بدره در قالب یک پروژه ملی انجام شده است که از طریق سد سیمره با لوله کشی، آب مورد نیاز عشایر در این کانون ها در سطح شهرستان تامین خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار