شرکت بنتلی از کانسپت مربوط به جدیدترین خودرو لوکس خود رونمایی کرد.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 08 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: خودرو‌های ساخته شده توسط شرکت بنتلی همگی جزو خودرو‌های بسیار لوکس موجود در بازار به شمار می‌روند و به واسطه امکانات زیادی که خودرو‌های این شرکت دارند تقریبا همه‌ی آن‌ها برای گروه سرمایه‌دار جامعه ساخته می‌شوند. به تازگی نیز یک نسخه اولیه و کانسپت از خودرو جدید این شرکت منتشر شده است که اعلام می‌کند خودرو بعدی بنتلی قیمتی حدود ۱.۵ میلیون یورو دارد. خودرو جدید ساخته شده از سوی بنتلی باکالار نام دارد که طراحی ظاهری آن از روی یک مریخ‌نورد برداشته شده است؛ شخصی که این کانسپت را برای اولین بار امتحان کرده، درباره این کانسپت اعلام کرده است که کلیه تجهیزات استفاده شده در خودرو مورد آزمایش صرفا جنبه تزئیناتی دازد و حتی برف کمربند ایمنی استفاده شده در آن قابل استفاده نیست.

هر چند از یک نمونه اولیه که صرفا برای نمایش قابلیت‌های استفاده شده در یک خودرو طراحی شده است، اصلا انتظاری نمی‌رود چرا که در صورت واقعی بودن کلیه موارد استفاده شده در آن باید نام کانسپت را از این خودرو حذف کرد. از طرفی هم در صورتی که بنتلی کلیه قابلیت‌های موجود در این کانسپت را قابل استفاده قرار دهد؛ باید در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی سریع‌ترین خودرو کروک با نام باکالار باشیم.

خودرو باکالار

طراحی کلی خودرو باکالار

جدا از شباهت این خودروی به یک مریخ‌نورد، باید گفت این کانسپت تا حد بسیار زیادی به کانسپت خودرو EXP 100 GT شباهت دارد؛ شباهت بنتلی باکالار نه تنها در طراحی بدنه بلکه در طراحی چراغ‌های جلو نیز دیده می‌شود و هر دو کانسپت از دو چراغ دایره‌ای شکل استفاده می‌کنند. اما نباید فراموش کرد که تفاوت‌هایی نیز در هر دو کانسپت وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به تغییرات جزئی در خطوط ثبت شده روی بدنه این دو خودرو اشاره کرد.

در کانسپت جدید شاهد بزرگ‌تر شدن دریچه‌های خروجی هوا نسبت به مدل قبلی هستیم، اما دریچه اصلی جلوی اتومبیل تغییرات بسیار کمی داشته است. ذز بخش محور این خودرو نیز شاهد تغییرات نسبتا بزرگی هستیم که روی عملکرد خودرو تاثیرات زیادی خواهد گذاشت.

در بخش رنگ استفاده شده در این خودرو نیز باید یادآور شد که شرکت بنتلی سعی کرده است حداکثر توان خود را روی آن قرار دهد تا این خودرو ۱.۵ میلیون یورویی ارزش خرید پیدا کند. رنگ تیزه این خودرو به صورت کاملا مات ساخته شده است و حتی در هوای ابری زیبایی این خودرو را به نمایش می‌گذارد.

رنگ دوم این خودرو زرد است که شادابی بسیار زیادی دارد و زیر نور خورشید درخشندگی بسیار زیادی خواهد داشت.

موتور استفاده شده در خودرو باکالار

طبق اعلام شرکت بنتلی موتوری که در خودرو باکالار استفاده شده است از نوع W12 بوده که ظرفیتی ۶ لیتری دارد و به کمک یک گیربکس اتوماتیک ۸ حالته قدرتی باورنکردنی را به این خودرو داده است. علاوه بر این خودرو باکالار به صورت دو محوره طراحی شده است و هر چهار چرخ این خودرو قابلیت چرخش دارند.

خودرو باکالار

طراحی ظاهری خودرو باکالار

شرکت بنتلی در این خودرو چهار صندلی قرار داده است که پارچه استفاده شده در آن‌ها جنسی پشمی و نرم دارد؛ در داشبورد این خودرو نیز از چوب و ذغال سنگ نارس که حدود ۵ هزار سال عمر دارند استفاده شده است. طبق اعلام بنتلی علت استفاده از ترکیب سنگ و چوب در داشبور این ماشین، جلوگیری از نفوذ آب به داخل داشبرد است، مدیرعامل بنتلی نز در این رابطه گفته است که ما نمی‌توانیم محصولی را وارد بازار کنیم که حتی در مقابل آب نفوذپذیر باشد.

 

امکان تغییر در طراحی داخلی و خارجی خودرو باکالار

مدیر عامل بنتلی درباره خودرو باکالار اعلام کرده از آنجایی که این خودرو جزو لوکس‌ترین خودرو‌ها در هنگام عرضه خواهد بود، خریداران آن می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت و ثبت درخواست، خودرو مورد نظر خود را سفارش دهند. البته کاربرانی که قصد تغییر در ساختار خود را داشته باشند باید به شرکت تعهد دهند در صورتی که با تغییرات اعمال شده از سوی آن‌ها آسیبی به خودرو وارد شود شرکت هرگز پاسخگو نخواهد بود.

خودرو باکالار

شتاب و عملکرد خودرو باکالار

براساس آزمایش‌های انجام شده روی این خودرو، موتور استفاده شده درآن قدرتی باورنکردنی دارد و می‌توان در مدت ۳.۵ ثانیه از سرعت صفر تا ۶۰ کیلومتر را طی کند. هرچند انتظار می‌رود در نسخه اصلی این خودرو که وارد بازار خواهد شد، قدرت موتور کمی افزایش پیدا کند.

خودرو باکالار جزو خودرو‌های بسیار خاص آینده خواهد بود و طبق اعلام شرکت بنتلی صرفا ۱۲ نسخه از آن تولید خواهد شد؛ هنوز زمان رسمی معرفی این خودرو اعلام نشده است و باید منتظر اعلام شرکت بنتلی ماند.

گزارش از علی زحمت کش

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار