مدیرکل بهزیستی مازندران سهم مددجویان این نهاد در استان از تسهیلات ودیعه مسکن را ۱۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 09 August 2020

مدیرکل بهزیستی مازندران سهم مددجویان این نهاد در استان از تسهیلات ودیعه مسکن را ۱۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

فرزاد گوهردهی روز یکشنبه در بازدید از ایرنای مازندران در ساری به مناسبت روز خبرنگار گفت : در طرح تسهیلات ودیعه مسکن که دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جهت اجاره مسکن تدبیر کرده است ، مددجویان بهزیستی سهم قابل توجهی داشته اند و در مرحله نخست ۸۶۶ نفر از مددجویان استان از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

وی از پوشش ۱۰۰ درصدی مددجویان نیازمند تسهیلات ودیعه مسکن استان خبر داد و افزود : کسانی که در مرحله نخست از دریافت این تسهیلات باز بمانند ، در مراحل بعدی در اولویت قرار خواهند گرفت.

گوهردهی با تشریح حمایت های دولت به خیرین در سال های اخیر برای ارتقای وضعیت مددجویان بهزیستی استان بویژه جامعه معلولان ، گفت : تسهیلات ودیعه مسکن مربوط به مددجویانی است که دارای هیچگونه مسکن شخصی نبوده و یا از خدمات تسهیلات مسکن بهزیستی تاکنون استفاده نکرده اند.

وی افزود : مددجویان بهزیستی تا روز دوشنبه هفته جاری فرصت دارند در سامانه تسهیلات ودیعه مسکن به نشانی http://TEM.MRUD.IR ثبت نام کنند.

بر اساس آمارهای رسمی ، از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران حدود ۲۵۰ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی قرار دارند و از این تعداد هم ۶۰ هزار نفر معلول و ۱۲۷ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

گزارش های رسمی نشان می دهد که مازندران همواره در ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی از تعهد کشوری خود پیش بوده است. از سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جهشی در ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی و همچنین اعطای تسهیلات ویژه برای آنان رخ داد که نتیجه اش ساخت سه هزار و ۳۴۸ واحد مسکونی برای مددجویان بوده است. ۶۰ درصد از این واحدهای مسکونی به خانواده های دارای معلول ، ۳۰ درصد زنان بی سرپرست یا فاقد سرپرست موثر و ۱۰ درصد نیز خانواده های دارای فرزندان بهبود یافته از آسیب اجتماعی اختصاص یافت.

هزینه ساخت این تعداد واحد مسکونی در یک دوره هفت ساله ۲۳۵ میلیارد ریال بوده که فقط مربوط به کمک های بلاعوض سازمان بهزیستی برای مددجویان است و شامل تسهیلات ارزان‌ قیمت دریافتی نمی شود.

همچنین طبق تعهد سازمانی باید تا پایان سال جاری ۳۸۰ واحد مسکونی دیگر هم ساخته و تحویل مددجویان بهزیستی مازندران شود که تاکنون ۱۴۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل شده است . در حالی که پیش‌بینی می شود تا پایان امسال حدود ۸۰۰ خانه برای مددجویان مازندران ساخته شود که بیشتر از ۲ برابر تعهد بهزیستی برای مازندران است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار