کد خبر: ۸۸۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 09 August 2020

 

     یکی از زیباترین و ناب ترین شهرهای شمالی که در سمت غرب مازندران قرار دارد شهر رویایی رامسر می باشد که جاذبه های دیدنی و جذاب بسیاری دارد و همین امر موجب جذب سالانه میلیون ها گردشگر به این شهر شده است.

 

رامسر

 
درباره رامسر

شهر رامسر دو جاذبه ی طبیعی دریا و جنگل را در بر دارد و باعث زیبایی دو چندان آن شده است، بسیاری از گردشگران در فصل تابستان به مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای رامسر می روند. رامسر لقب عروس شهرهای ایران را دارد و به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی در جهان مشهور است، در گذشته یعنی زمانی که رضا شاه به این شهر سفر می کرد شهر رامسر سخت سر نام داشت و پس از چندی به رامسر تبدیل گشت.

 

رامسر


شهر رامسر از لحاظ جغرافیایی

از لحاظ جغرافیایی رامسر از شرق به سادات شهر و شیرود و از غرب به شهر چابکسر گیلان، جنوب به کوه های البرز و از سمت شمال به دریای خزر می رسد. به دلیل نزدیکی رامسر به استان گیلان فرهنگ، زبان و غذاهای محلی آنها شبیه به یکدیگر می باشد.
رامسر در بین شهرهای تنکابن و رودسر قرار دارد آبشار، آبسرد و گرم معدنی، دریاچه، غار، چشمه، دریاچه، آثار تاریخی و باستانی و بوستان جنگلی وجود دارد. گردشگران تور شمال می توانند به راحتی خود را به رامسر رسانده و از دیدنی های این شهر بازدید کنند.

 

جغرافیایی رامسر


آب و هوای رامسر

می توان گفت آب و هوای رامسر در فصل تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است. نزدیکی جنگل و دریا باعث جذابیت بیشتر این شهر شده است و باعث جذب گردشگران در تمام فصل های سال می شود.

 

آب و هوای رامسر


جاذبه های دیدنی رامسر


روستای جواهرده

از جاذبه های دیدنی و بسیار معروف رامسر روستای جواهرده می باشد، مسیر رسیدن به این روستا بی شک زیباترین راهی است که ممکن است طی کرده باشید. وجود جنگل های سرسبز و آبشارهای جذاب زیبایی جواهرده را دو چندان می کند. این ناحیه جزو یکی از مناطق تاریخی شهر رامسر است که جنگل های موجود در آن نیمی از سال پوشیده از برف هستند و هوای آن در فصل تابستان متعادل می باشد. این منطقه رویایی، نگین فیروزه کوه های البرز و شاهکار طبیعت شناخته شده است. ارتفاع این منطقه از سطح دریا حدود 2 هزار متر است و فاصله ی آن از دریای خزر بسیار کم می باشد.

 

جواهرده


دریاچه قو جواهرده رامسر

دریاچه قو رامسر که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است در نزدیکی روستای جواهرده قرار دارد. این دریاچه فوق العاده زیباست که با توسعه یک برکه کوچک و با تلاش بخش خصوصی تشکیل شده است. دریاچه جواهرده رامسر یک دریاچه مصنوعی است که محیط تفریحی با اهداف گردشگری توسعه داده شده و جزو جاهای دیدنی رامسر محسوب می شود. جاده جواهرده بسیار پر پیچ و خم است اما بسیار زیبا و شما را به مقصدی تماشایی می رساند.

 

دریاچه قو


رستوان خاور خانم

خاور خانم یکی از بانوان هنرمند است که شهرتش در میان غذاهای سنتی و شمالی بی نظیر است، رستوران خاور خانم در روستای زیبای سرولات و سه کیلومتری جنوب چابکسر است، گردشگران تور شمال هنگام سفر به گیلان حتما سری به این رستوران زده و انواع غذاهای سنتی و شمالی مانند کباب ترش، ماهی و مرغ شکم پر، باقالی قاتوق و میرزا قاسمی را نوش جان می کنند. یکی از ویژگی های رستوران خاور خانم که مورد استقبال بسیاری از گردشگران است سرو غذا در ارتفاعی بلند رو به طبیعت است، مکانی جذاب برای صرف یک ناهار دلپذیر است که دست پخت با سلیقه ی یک بانوی ایرانی جذابیت آن را دو چندان می کند.

 

رستوران خاورخانم


بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود در 9 کیلومتری جاده رامسر، جواهردره در میان دره و در کنار رود صفارود قرار دارد، زمانی که وارد این جنگل زیبا می شوید آب و هوای مطبوع آن به شما طراوت به خصوصی می بخشد، بوستان جنگلی صفا رود جزو بهترین جاهای دیدنی رامسر می باشد، این مکان یکی از جاذبه های گردشگری رامسر می باشد که در سفر خود نباید آن را از دست دهید.

 

بوستان صفارود

 

مجموعه تفریحی رامسر


تله کابین رامسر

شایان به ذکر است تله کابین رامسر بزرگ ترین تله کابین در سراسر کشور است که در فاصله ی 5 کیلومتری از غرب شهرستان رامسر و در فاصله ی بسیار کمی از شهرستان چابکسر در استان گیلان قرار دارد و همچنین تا ارتفاعات جنگلی ادامه دارد، طول این تله کابین بالغ بر 2 کیلومتر دارای 40 کابین است که به همت بخش خصوصی احداث شده است. این تله کابین عنوان تنها تله کابین در خاورمیانه می باشد که ارتفاعات جنگلی ساحل دریا را به یکدیگر وصل کرده است. این منطقه از امکانات دیگری نیز برخوردار می باشد به عنوان مثال واحد های پذیرایی و مکان های تفریحی گردشگری می توان اشاره کرد که مورد استقبال بسیاری از گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

 

تله کابین رامسر


شهربازی رامسر

در این مجموعه تفریحی می توانید از امکانات موجود در شهربازی استفاده کرده و بازی های مهیج و متنوعی را تجربه کنید. در این سرزمین بازی تجهیزات تفریحی بسیاری مانند سقوط آزاد، تاب زنجیری، پاندول فضایی، قلعه وحشت، سینمای شش بعدی و غیره وجود دارد.


پینت بال رامسر

پینت بال یکی از امکانات تفریحی پر استقبال در مجموعه تله کابین رامسر می باشد که حسابی سرتان در این مجموعه گرم می شود، جنگ تمام عیار با توپ های رنگی فرصت خوبی است تا یک بازی دسته جمعی با همسفران خود تجربه کنید.

 

شهربازی رامسر


تفریحات آبی رامسر

اصلا امکان ندارد به خزر رفت و بازی های آبی را تجربه نکرد، از جذاب ترین تفریحات آبی کشتی بزرگ و تفریحی آن در مجموعه تله کابین رامسر است که مکان مناسبی برای جمع خانوادگی می باشد. این کشتی حدود 1 ساعت شما را در قسمت مشخصی از دریا می گرداند و با اجرای موسیقی زنده همراهی تان می کند. این کشتی امکاناتی مانند رستوران و کافه دارد که می توانید استفاده کنید. این کشتی شبیه به کشتی های تفریحی کیش می باشد که این امکانات را دارد و مورد استقبال گردشگران تور کیش قرار گرفته است.
از دیگر تفریحات آبی مجموعه تله کابین رامسر  اسکی روی آب، شاتل دریایی، قایق تندرو و جت اسکی می باشد.


رستوران و مراکز خرید رامسر

از دیگر تجربه های جذاب در میان جاهای دیدنی رامسر و مجموعه تفریحی تله کابین آن فرصت شکم گردی و خرید از مراکز  فروشگاهی آن است، همه ی لوازم مورد نیاز از لباس تا لوازم خانگی در این مراکز خرید یافت می شود.


پل عابر پیاده معلق رامسر

اگر اهل هیجان و آدرنالین هستید پل معلق عابر پیاده را تجربه کنید، از آن گذر کنید و خودتان را به قسمت دیگری از مجموعه بزرگ تله کابین رامسر برسانید. تکان هایی که پل می خورد و ارتفاع آن، یک عبور مهیج و لذت بخش را برایتان فراهم می کنند.

 

پل معلق


کارتینگ رامسر

یکی دیگر از سرگرمی های جالب و پر استقبال مجموعه تله کابین رامسر پیست کارتینگ است که در قسمت دوم مجموعه واقع شده است، برای رفتن به این قسمت باید از پل معلق عابر پیاده گذر کنید و یا با اتومبیلی از زیر گذر ماشین روی آن رد شوید. پیشنهاد می شود در سفر خود به رامسر لذت تجربه کارتینگ را به هیچ عنوان از دست ندهید.
نشانی: مازندران، کیلومتر 5 رامسر، رودسر.
 

کارتینگ


منطقه ییلاقی گرسماسر

منطقه ییلاقی گرسماسر از دیگر جاذبه های گردشگری طبیعی در رامسر است که قدمتی بالغ بر 10 قرن دارد و در بین گردشگران از محبوبیت و شهرت بسیاری برخوردار می باشد. گرسماسر در واقع روستایی با طبیعتی بکر و دلچسب پر از جاذبه های گردشگری متنوع می باشد که در فاصله ی 40 کیلومتری از غرب رامسر مقرر است. ارتفاع روستا از دریا 2 هزار متر است و تحت تاثیر اقلیم کوهستانی قرار دارد و همین امر موجب شده تا زمستان این روستا بسیار سرد و تابستان آن معتدل و خنک باشد.
این روستا با بافت مسکونی در شیبی ملایم قرار گرفته است، کوچه های پیچ در پیچ روستا و خانه های قدیمی آن، نمای بسیار زیبایی از معماری سنتی و ساده به روستا بخشیده است.
 

گرسمسار


جنگل دو هزار تنکابن

زمانیکه به پا به این جنگل می گذارید تا چشمتان کار می کند به غیر از سرسبزی چیز دیگری به چشمتان نمی خورد و همچنین آب و هوای این جنگل باعث تبدیل شدن آن به خوش آب و هوا ترین منطقه ی سراسر ایران شده است. جنگل دوهزار جزو معدود ریه هایی است که برای تنفس در ایران باقی مانده است. برخی برایشان سوال پیش می آید که چرا نامش دو هزار است؟ دو هزار به دلیل ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا به این نام معروف است.

 

جنگل دو هزار


جنگل دالخانی رامسر

شایان به ذکر است که جنگل دالخانی از بکر ترین جنگل های ایران است که معروف به دالان بهشت می باشد. دالخانی روستایی است از توابع بخش مرکزی و شهرستان رامسر که در 30 کیومتری جنوب شرقی رامسر که در دهستان 40 شهید قرار دارد. این جنگل با آب وهوای بکر و جاذبه های دیدنی خود جزو دیدنی ترین جنگل های منطقه می باشد که به دلیل همجواری با جنگل های 600 هزار متر مربع رامسر، دالخانی نام گرفته است. جنگل هایی که در مسیر وجود دارند گردشگران را به ییلاق جنت رودبار و گرسماسر، اکراسر، گلین و غیره می رساند.
 

دالخانی


آب گرم های معدنی رامسر

در شهر رامسر مکان های گردشگری بسیاری وجود دارد که بسیاری از آن ها دارای خواص دارویی می باشند و آب گرم های معدنی از جمله این موارد هستند. سفر به این منطقه برای گردشگران تور شمال فرصتی عالی می باشد. این آب گرم ها در 2 نقطه مختلف شهر رامسر قرار دارند که برخی از آن ها معروف به مادر شاه هستند و در نزدیکی هتل و در مسیر کاخ موزه واقع شده اند. نقطه ی دیگر آب گرم های معدنی در منطقه سادات شهر رامسر واقع شده که می توان به کش و سنگ بنه و اشکر گرما اشاره کرد.
 

آب گرم های معدنی


باغ ایرانی رامسر

از دیگر جاهای دیدنی رامسر باغ ایرانی می باشد که در لیست ده باغ زیبا کل دنیا قرار گرفته است و به ثبت ملی رسیده است. در این باغ نیمکت های زیبا و شگف انگیزی در سراسر باغ برای استراحت وجود دارد که گردشگران می توانند با رفتن به این باغ زیبا از فضای سبز آن نیز استفاده کنند. حدود 33 هکتار وسعت این باغ می باشد که می توانید ساعت ها در این باغ مشغول پیاده روی و گردش شوید.

 

باغ ایرانی


روستای ییلاقی جنت رود بار

در ادامه ی مسیر جنگل دالخانی به چند روستای ییلاقی و شگفت انگیز می رسید که مرتفع ترین آن ها روستای جنت رودبار می باشد، این منطقه برای افرادی که به کوهنوردی، صخره نوردی و همچنین گردشگران تور طبیعت گردی گزینه مناسبی می باشد.
 

جنت رود بار


غارهای تاریخی رامسر


غار گرگرلوکا

این غار دارای شیبی تند بوده و در منطقه صعب العبور از ارتفاعات کوه ایلمی قرار دارد. از ویژگی های این غار چشم انداز خیره کننده و کم نظیر است.


غار یاغی لوکا

در منطقه ای از شمال غربی رامسر پدیده ای طبیعی و جالب قرار دارد که به آن غار یاغی لوکا که به معنای سوراخ راهزنان است. می توان گفت چاهی است که با دهانه نزدیک به 3 متر بر روی کوه ایلمیلی قرار دارد و طبق گفته های اهالی روستا در گذشته از آن به عنوان جایگاهی برای فرار اهالی دژ ایلمیلی به سمت ساحل دریا استفاده می شده. البته نا گفته نماند که این غار مدت زمانی نیز محل و پناهگاه دزدان، راهزنان و افرادی که مخالف قوانین محلی بوده اند و به وسطه ی حاکمان آن دوره لقب یاقی می گرفته اند، بوده است.

 

غار


کاخ مرمر رامسر

می توان گفت یکی از زیبا ترین مکان های دیدنی در رامسر موزه تماشاگه خزر می باشد که توسط رضا شاه بنا گردیده است، این بنا در گذشته کاخ شاه در رامسر بوده است که برای استراحت خانواده شاه ساخته شده بود. طرح های معماری این کاخ آلمانی می باشد، با اینکه چندین سال از ساخت این کاخ می گذرد اما هنوز زیبا و دیدنی می باشد. این موزه در خیابان رجایی شهر رامسر قرار دارد که پس از انقلاب این کاخ تبدیل به موزه گردید و مجسمه های بسیار زیبایی از هنرمندان معروف ایرانی به چشم می خورد.


آبشار سیاسرت رامسر

در فاصله ی 35 کیلومتری از جنوب شهرستان رامسر به منطقه ی ییلاقی جنت رودبار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری طبیعی استان مازندران قرار دارد که معروف به آبشار سیاسرت می باشد. این آبشار در فاصله ی 300 متر پایین تر از جاده اصلی جنت رودبار وجود دارد که بسیار چشم گیر و دیدنی است. رودخانه ای به نام چالک رود در نزدیکی این آبشار  بر زیبایی منطقه اطراف آبشار تاثیر به سزایی داشته است.

 

آبشار


آبشار ایج

رامسر به علت بارش بسیار برف و باران جزو پر بارش ترین شهرستان های استان مازندران عنوان شده است و جزو پر آب ترین شهر ها می باشد که آبشار های بسیاری دارد و یکی از آن ها می باشد.
این آبشار معروف به ده قلو می باشد که از آب شدن برف های بالای کوه خشم چال در ارتفاعات اشکور تامین می شود. وجود صخره ها در این منطقه زمان سرازیر شدن آب از ارتفاعات به سمت دره باعث به وجود آمدن آبشارهای متعددی شده است که وجود شیار های غار مانند در این منطقه جذابیت آن را چندین برابر کرده است.
 

آبشار ایچ


قلعه مارکوه رامسر

از دیگر جاذبه های دیدنی  رامسر قلعه مارکوه می باشد در شهر کتالم قلعه تاریخی به نام مارکوه وجود دارد. هرچند درباره زمان ساخت این قلعه اطلاعاتی در دسترس نیست ولی با توجه به شباهت هایی که بناهای سال های پس از اسلام دارد قدمت آن را برای قرن سوم هجر ی می دانند. قلعه مارکوه باسنگ ساروج و گچ ساخته شده و مساحت داخلی آن تا اندازه ای است که 100 سرباز در آن جا می شوند. در واقع این قلعه نوع برج دیده بانی به حساب می آید و ساخت آن به گونه ای بوده است که دیدی 360 درجه به مناطق اطراف دارد از این رو زمانی که به بازدید این قلعه می روید منظره ای زیبا و چشم گیر از دریا، کوه و جنگل های اطراف خواهید داشت.
 

قلعه مارکوه


بلوار معلم رامسر (کازینو)

بلوار معلم رامسر یک پیاده روی فراموش نشدنی می باشد که باید آن را تجربه کرد. این بلوار از جمله جاهای دیدنی رامسر است که بسیار آرامش بخش است و این فرصت را به گردشگران تور شمال می دهد که سفری کوتاه در دل طبیعت خزر را تجربه کنند. بلوار معلم اتصالی بین دو پدیده ی جذاب طبیعت است. در ابتدای بلوار معلم ساختمان هتل قدیم و باغی معروف به باغ ایرانی در آن جا قرار دارد.
قبل از شروع کردن به پیاده روی در این بلوار به محوطه ی این هتل بروید و از بالای پله های آن منظره چشم گیر و بی نظیر رو به رویتان را تماشا کنید.
 

بلوار معلم


هتل قدیم رامسر

نمای هتل قدیم رامسر با معماری زیبایی در مرکز شهر و در دامنه کوه های جنگلی که محوطه ای فوق العاده دارد که در شهر رامسر قرار گرفته است. این هتل در سال 1317 خورشیدی در زمان رضا شاه مورد بهره برداری قرار گرفته است. زیر بنای این هتل حدود 5 هزار متر مربع در سه طبقه از لحاظ نوع معماری، موقعیت مکانی و تجهیزات یکی از مشهور ترین هتل های خاورمیانه می باشد.
 

هتل رامسر


موزه مردم شناسی رامسر

موز مردم شناسی شهرستان رامسر از دیگر جاذبه های گردشگری استان مازندران است که در گروه موزه های خصوصی و غیر دولتی قرار دارد. این موزه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در اواخر سال 1389 هجری شمسی افتتاح شد. غرفه های مختلفی در این موزه وجود دارد که بیشتر از 700 قطعه از انواع ابزار، اموال فرهنگی، وسایل مردم شناسی و اشیای مختلف که نشان دهنده ی فرهنگ، نوع زندگی و آداب و رسوم محلی در شمال کشور است در معرض نمایش گذاشته است.
وسایل این موزه به دستور شخصی به نام عیسی خاتمی در مدت زمانی حدود 30 سال جمع شده است که بسیار تحسین بر انگیز و جالب است. از نکته های جالب در مورد موزه های مردم شناسی رامسر می توان می توان به وجود یک فضایی که معرف یک خانه سنتی شمالی و چیدمانی کهن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار