امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: برگزاری عزاداری‌ها در فضای باز بهتر از فضای بسته است و هیئات مذهبی باید فواصل اعلام شده از ستاد ملی را به عزاداران گوشزد کنند و به شکل پراکنده در شهرها متمرکز شوند.
کد خبر: ۸۸۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ 09 August 2020

محمدتقی رهبر در خصوص برگزاری مراسم عزاداری محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: فصل الخطاب تمام موارد فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری است که خط سیر عزاداری‌ها و تکلیف مسئولان در این باره را روشن کردند. ایشان فرمودند «حفظ سلامت مردم یک اصل است و هرگونه عزاداری که قرار است انجام شود باید در چارچوب دستورات و مقررات ستاد ملی کرونا باشد».

وی افزود: بنابراین تکلیف برای همگان روشن است و این عزاداری‌ها باید به شکلی باشد که تمام پروتکل‌ها به طور کامل رعایت شود، البته عزاداری فقط این نیست که در حسینیه و تکایا به سینه‌زنی مشغول شوند و فردا ده‌ها نفر به کرونا مبتلا شده باشند. هیئت‌ها به طور پراکنده و متفرق باید در شهرها و روستاها متمرکز شوند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: حتی می‌توان بخش اعظم عزاداری‌ها را در خانه‌ها برگزار کرد و بدون شک تلویزیون نیز در این ایام برنامه‌های متنوعی را ترتیب داده است. فاصله‌گذاری‌ها باید به شکل دقیق رعایت شود و هر چه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم بگیرد معیار است و مداحان نیز باید تابع این تصمیمات باشند.

رهبر تصریح کرد: در فضای مجازی نیز باید به شکل گسترده به تبیین اهداف نهضت عاشورا و نشانه‌های امام حسین (ع) پرداخته شود. به طور حتم برگزاری عزاداری‌ها در فضای باز بهتر از فضای بسته است و هیئات مذهبی باید فواصل اعلام شده از ستاد ملی را به عزاداران گوشزد و اصول بهداشتی را رعایت کنند تا مردم از بیماری مصون بمانند.

وی خاطرنشان کرد: پرچم‌ها و شعارهای محرم و پارچه‌های عزاداری باید به شکل گسترده در معابر، اصناف، منازل و ادارات نصب شود و این نوع عزاداری یک نوع عزاداری در سکوت است، اما بسیار گویا است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار