با وعده اخیر شهرداری قم یک ماه دیگر گشایش بسیار مناسبی در زمینه راه اندازی مسیرهای دوچرخه سواری در شهر ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴ 10 August 2020

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به استقبال شهروندان قم از دوچرخه اظهار داشت: برای اولین بار طرح جامع دوچرخه در سطح شهر توسط شهرداری تهیه شد و مصوبه شورای هماهنگی استان را اخذ کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در حدود ۱۸۰ کیلومتر از خیابان های شهر در طرح جامع مسیر ویژه دوچرخه پیش بینی شده است.

ذاکریان تصریح کرد: تنها مدل حمل و نقلی که در ایام کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برخلاف حمل و نقل عمومی بر آن تاکید شد، استفاده از دوچرخه در سطح شهر است.

وی بیان کرد: با طرح فاصله گذاری اجتماعی عملاً استفاده ازحمل و نقل عمومی از رونق افتاد، اما استقبال شهروندان از دوچرخه افزایش چشمگیری دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: به دلیل همین استقبال شهروندان به ویژه در ایام کرونایی، فروش ۴ ماهه دوچرخه در قم، معادل یک سال گذشته است.

ذاکریان عنوان کرد: بسیاری از کشورها شاخصه‌های استفاده از دوچرخه در ایام کرونا را در نظر گرفتند و بخشی از مسیرهای خیابان‌ها را به طور موقت به دوچرخه اختصاص دادند.

وی گفت: طرح شهرداری در مورد ایجاد زیرساختهای لازم برای استفاده از دوچرخه آماده است و تا ماه آینده راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه به طور موقت و در ادامه برای درازمدت در قم احداث می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید به سمت و سوی استفاده آسان از دوچرخه در سطح شهر حرکت کند تا در جهت حفظ سلامت شهروندان بتوانیم قدم‌های خوبی برداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار