کد خبر: ۸۸۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 10 August 2020

 

سجاد موسوی روز یکشنبه در قالب طرح “سلام خبرنگار ” اداره آموزش و پرورش در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در آستارا گفت: رسانه های رسمی جایگاه شایسته ای در حوزه اطلاع رسانی نزد مردم و مسئولان دارند و با وجود آشفتگی فضای مجازی، خبرنگاران متعهد در شفافیت امور نقش مهمی ایفا می کنند.

وی با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی، از خبرنگاران فقید آستارا ذکر خیر کرد و کار خبرنگاری را حرفه ای جذاب و توام با دشواری های خاص دانست و نقش خبرنگاران را در توسعه و عمران مهم برشمرد.

وی در تشریح خدمات آموزش و پرورش آستارا به کارکنان این اداره، از اعطای ماهانه هشت میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از صندوق فرهنگیان به کارکنان و معلمان خبر داد.

موسوی افزود: حدود هزار و ۶۰۰  معلم رسمی و پیمانی، عضو صندوق وام ضروری فرهنگیان آستارا هستند و اقساط تسهیلات، هر ماه از حقوق آنها کسر می شود.

مدیر آموزش و پرورش آستارا اظهار کرد: هزار و ۹۶۷ نفر در این شهرستان آماده رقابت در کنکور هستند و این آزمون در روزهای آینده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: ۶۰ نفر از فرهنگیان آموزش و پرورش به عنوان عوامل اجرایی و مراقبین کنکور در این آزمون حضور خواهند داشت و محل آزمون ضدعفونی شده است.

موسوی گفت: به همراه داشتن ماسک، تب سنجی داوطلبان و فاصله گذاری اجتماعی الزامی است و آزمون گروه آزمایشی هنر در ۲۹ مرداد، ریاضی و علوم انسانی در ۳۰ مرداد، علوم تجربی در ۳۱ مرداد و زبان‌های خارجی در یکم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا افزود: ثبت نام اینترنتی کتب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شده است و دانش‌آموزان به صورت انفرادی یا گروهی جهت دریافت کتب درسی در سامانه www.irtextbook.com نام نویسی کنند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در حمله گروهک تروریستی طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان در سال ۷۷،  روز خبرنگار نامگذاری شده است و در سال تحصیلی گذشته ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس آستارا مشغول تحصیل بودند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دفترهای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، صدا و سیما و نمایندگی های خبرگزاری های دیگر و ۹ نشریه محلی در آن فعال است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار