کد خبر: ۸۸۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 10 August 2020

 

سیروس محمدی روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان با تبریک روز خبرنگار و عید سعید غدیر اظهار داشت : خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند و نقش آنان در توسعه و پیشرفت جامعه غیرقابل انکار است.

وی  با تاکید بر این مطلب که خبرنگار باید واقع نگار باشد، خاطر نشان کرد: رسالت خبرنگاران در بیان مشکلات و دغدغه های مردم و انتقال آن به مسئولان بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران همچنین نقش مهمی در انتقال امید به  جامعه دارند، افزود: رسانه ها باید امید آفرین باشند و به نقش آفرینی خود در این زمینه عمل کنند ضمن اینکه ایرنا با اخلاق حرفه ای خود اعتماد مردم را جلب می کند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح فعالیت های نهضت سوادآموزی گیلان طی سال های اخیر اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار نهضت سوادآموزی کشور،  ۹۸ درصد از جمعیت ۴۹ – ۱۰ سال استان باسواد هستند و شهرستان های بندرانزلی، رشت و لاهیجان بیشترین باسوادی را در استان دارند.

معاون سوادآموزی گیلان با بیان اینکه بیشترین آمار بیسوادی در این استان در تالش است، تصریح کرد: مهاجر پذیر بودن و صعب العبور بودن فراوان تالش را می توان از دلایل بیشترین آمار بیسوادی در گیلان نام برد البته در طرح شتاب بخشی این شهرستان به صورت ویژه دیده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در گیلان اضافه کرد: طرح شتاب بخشی از سوی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان با هدف سرعت بخشیدن در جذب افراد بی سواد در دوره سوادآموزی به منظور گسترش عدالت آموزشی در حال اجرا است.

محمدی بیان داشت: این طرح در شهرستان های املش، تالش، رضوانشهر، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، فومن و ماسال با هدف سرعت بخشیدن در جذب افراد بی سواد و رساندن میانگین جمعیت باسوادی به میانگین استانی، در طول سه سال اجرا می شود.

معاون آموزش و پرورش گیلان در خاتمه گفت : خبرنگاران پر تلاش ایرنا مرکز گیلان نیز به دور از حاشیه و رعایت اخلاق حرفه ای فعالیت دارند که از آنان نیز قدردانی می کنیم.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت ، حدود ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز دارد. ۹۸ درصد جمعیت ۴۹ – ۱۰ سال استان باسواد هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار