مرتضی سلامی اعلام کرد سازمان تامین اجتماعی جهت تسریع در کار بیمه شدگانی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند و استراحت پزشکی داشته اند تاعادی شدن شرایط موجود تسهیلاتی را ارائه نموده است.
کد خبر: ۸۸۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 10 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» سلامی گفت : باتوجه به انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از ترددهای غیرضرور، حفظ و صیانت از سلامتی بیمه شدگان و همکاران سازمانی و به منظور تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ، استراحتهای بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مثبت اعلام گردیده مورد قبول میباشد.

سلامی افزود: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، بیمه شدگان مذکور حتی الامکان می بایست با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام نمایند.
وی گفت : واحدهای اجرایی شعب موظف شده اند به صورت روزانه به درخواست های غیرحضوری مذکور رسیدگی نمایند، همچنین در جهت پاسخ به مراجعات حضوری و در موارد خاص لازم است پروتکل های بهداشتی دقیقا رعایت گردد.

سلامی ادامه داد : در هنگام ثبت مشخصات استراحت در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت نوع عارضه« کد026‏-بیماری کرونا» درج شود.

سلامی در خصوص مدت زمان استراحت گفت : چنانچه دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده 15 روز و کمتر باشد، استراحت پزشکی مذکور می بایست بدون انجام تشریفات اداری( مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی بکار توسط کارفرما) پرداخت گرددو در صورتی که بیمه شده مبتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع معتمد پزشکی سازمان بلامانع خواهد بود.

سلامی در پایان ابراز امیدواری کرد با رعایت دستورالعملهای ستاد مبارزه با کرونا بتوانیم هرچه سریعتر بر این بیمای پیروز گردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار