حمیدالله سردارزهی از معتمدان برجسته و خوش نام چابهار بر اثر ویروس کرونا و تحمل ۲ ماه رنج و سختی در یکی از بیمارستانهای تهران درگذشت.
کد خبر: ۸۸۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 10 August 2020

 

حمیدالله سردارزهی از معتمدان شاخص وفردی صلح جو، همراه و همگام با مردم و نظام و پیگیر مطالبات و مشکلات مردم بود و نقش مهمی در اتحاد و برابری و برقراری صلح و دوستی در میان اقوام و وطوایف جنوب سیستان وبلوچستان و منطقه بلوچستان پاکستان داشت.

وی در شهرستان چابهار و دشتیاری از نفوذ بالایی در میان مردم برخوردار بود و همواره در جذب و مشارکت قشرهای مختلف در عرصه های اجتماعی و سیاسی بویژه انتخابات نقش مهمی داشت.

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۶۴۵ کیومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

حمیدالله سردارزهی فرزند ارشد میر مولداد سردارزهی از حکام سابق منطقه دشتیاری و چابهار است . وی نوه ی سردار دین محمد خان بزرگ است که در زمان قاجار حاکم دشتیاری بوده است.

وی از شخصیت‌های متنفذ و تأثیرگذار بود که علاوه بر تعلق به خاندانی بزرگ که نقشی مهم در تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی" بلوچستان" داشته‌اند، خود دارای تحصیلات دانشگاهی از لندن بوده و با ارتباط و تعلق خاطر به آحاد جامعه در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان و کشور و فراتر از مرزهای جغرافیائی منشأ خیر وبرکات برای جامعه بلوچستان ایران و پاکستان بود.

تابناک سیستان و بلوچستان درگذشت این فقید سعید را تسلیت میگوید.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
روحش شاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
الله رحمت نماید این مرد خدا را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار