مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه به تشریح مهمترین حمایت‌هایی که این شرکت از صنایع کوچک و متوسط دارد پرداخت.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 11 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه، بیژن کردستانی به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک (21 مرداد)، از اهمیت این صنایع یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم درباره این صنایع فرمودند: "انچه که در بطن جامعه اشتغال و تحرک ایجاد می‌کند، صنایع کوچک و متوسط است".

وی با اشاره به تشکیل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان یک سازمان تخصصی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در کشور، اظهار کرد: در استان‌ها نیز شرکت شهرک‌های صنعتی زیرمجموعه سازمان کشور فعالیت دارند.

وی اصلی‌ترین هدف تشکیل این سازمان وشرکت‌های زیرمجموعه آن را توسعه صنایع کوچک و متوسط، ارتقا توان رقابتی آنها و افزایش سهم این بنگاه‌ها در اقتصاد کشور اعلام کرد و افزود: در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط به طور میانگین 92 درصد تعداد و 50 درصد سرمایه‌گذاری صنعتی کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حمایت از صنایع کوچک و متوسط به دو شیوه سخت‌افزاری و نرم افزاری صورت می‌گیرد، تاکید کرد: در بخش سخت افزاری ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تکمیل زیرساخت‌های آنها را داریم.

کردستانی خاطرنشان کرد: در بخش حمایت‌های نرم افزاری که بعد مهمتری است خدمات حمایتی و تخصصی با گستره و ابعاد فراوان به صنایع کوچک ارائه می‌شود.

وی ارائه خدمات مشاروه تخصصی در قالب ایجاد کلینیک‌های صنعتی با استفاده از ظرفیت مشاورین توانمند را یکی از مهمترین این خدمات برشمرد و یادآوری کرد: کلینیک‌های صنعت عمدتا در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار فعالند و مشاورین آنها تحت نظر شرکت شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند.

به گفته کردستانی، این کلینیک مشاوره‌های تخصصی در زمینه بازاریابی، برنامه ریزی خط تولید، تکنولوژی، فناوری، آموزش، توسعه منابع انسانی، تعمیرات و نگهداری و ... را در اختیار صنایع کوچک قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: در کنار این خدمات، عارضه یابی و اجرای پروژه های بهبود برای صنایع کوچک و متوسط نیز در قالب این کلینیک‌ها ارائه می‌شود و متقاضیان استفاده از خدمات این کلینیک می‌توانند از طریق سامانه http://eservice.isipo.ir/ اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه توسعه شبکه‌ها و خوشه‌های صنعتی با هدف توانمندسازی ، هم افزایی، افزایش توان رقابتی، توسعه بازارهای خارجی، توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و ... را از دیگر خدمات حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی برشمرد.

کردستانی اظهار کرد: در کنار همه این موارد، برپایی دوره‌های آموزشی تخصصی برای شاغلین صنایع کوچک در زمینه مهارت، کارآفرینی، مدیریت و همچنین برپایی تورهای صنعتی را نیز داریم.

وی کمک به تامین نقدینگی صنایع کوچک و متوسط، حمایت‌های بیمه‌ای، پرداخت تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری برای بازسازی، نوسازی و تامین سرمایه در گردش را نیز از دیگر خدمات شرکت شهر‌های صنعتی برای صنایع کوچک اعلام کرد.

کردستانی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی متولی فن بازارهای منطقه ای هم هست است، افزود: این فن بازار از طریق برگزاری رویدادهای فناوری و شناسایی ایده های برترد به توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط و ارتقا تعامل صنعت و دانشگاه کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کمک به راه‌اندازی واحدهای راکد و تلاش برای احیا اشتغال آنها را از دیگر خدمات ب رشمرد و عنوان کرد: استان کرمانشاه در ارائه بسیاری از این خدمات در کشور پیشتاز است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار