به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت؛
محمد حسنی سعدی مدیر مسئول هفته نامه هفتواد:خبرنگار به عنوان نماینده مدعی العموم جامعه باید به دنبال عام المنفعه بودن اقدامات مسئولان باشد ازاین رو این شغل با تهدید، توهین، اذیت و آزار همراه است.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 11 August 2020

محمد حسنی سعدی مدیر مسئول هفته نامه هفتواد است؛ او در سال ۱۳۹۰ مجوز این نشریه را گرفت و از بهمن ماه همان سال چاپ و انتشار آن را آغاز کرد.
به گفته حسنی سعدی، هفته نامه هفتواد همواره سعی بر مشی مطالبه گری و نقد منصفانه دارد و سعی می کند خطوط قرمز واهی را بشکند تا در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند نقش رسانه ای خود را به نحو احسن انجام دهد .
خبرنگار ما به مناسبت روز خبرنگار با محمد حسنی سعدی به گفتگو پرداخته است.
حسنی سعدی در خصوص چگونگی حضور در عرصه رسانه و خبر گفت: در دوران نوجوانی و تقریبا اواسط دهه ۷۰ شهرداری کرمان با فجر سپاسی شیراز مسابقه داشتند، یادم است که در این بازی به عدالت داروری نشد.
وی ادامه داد: من و عده ای فوتبالیست های کرمانی به استانداری رفتیم تا نسبت به این نا داوری اعتراض کنیم، نمایندهای از استانداری به اعتراضاتمان گوش می داد، در این میان من نیز چون سایر دوستانم معترض بودم و این اعتراض را به شیوه و بیان زیبایی مطرح کردم.
مدیر مسئول نشریه هفتواد عنوان کرد: یکی از افرادی که در آن جا حضور داشت مرا به دلیل نوع بیان و دفاع از تیم تشویق کرد و به واقع به من انگیزه داد تا در راه مطالبه گری قدم بردارم.
حسنی سعدی در خصوص فعالیت های رسانه ای خود گفت: در سال ۸۶ با نشریه ثارا... کرمان کار خود را آغاز کردم، سالهای ۸۹ تا ۹۰ در خبرگزاری فارس فعالیت کردم ضمن این که در خبرنگار صدا و سیما در بخش مکتوب خبر، فعالیت داشتم و از سال ۹۰ نیز مدیر مسئول نشریه هفتواد را به عهده گرفتم.
وی در خصوص تلخ ترین موضوعی که تا کنون آن را خبری کرده است، توضیح داد: چند سال پیش بانوی ۲۶ ساله کرمانی در حین زایمان از دنیا رفت، دقیقا یادم است شبی که خبر را خواندم، برایم بسیار سخت بود و متاثر شدم.
مدیر مسئول نشریه هفتواد در خصوص علاقه مندی اش به خبری که تا کنون نوشته است، گفت: همه گزارش هایی که در جهت مطالبه گری تولید کرده ام را دوست دارم و به آن ها علاقه مندم.
حسنی سعدی افزود: جنس اخبار مطالبه گری اجازه نمی دهد که مسئولان چراغ خاموش کارهایشان را پیش ببرند از این رو به چنین خبر و گزارش هایی علاقه مند هستم.
وی به یکی از سوژه های خبری اش اشاره کرد و گفت: رضا کامیاب مقدس، ۲۴ سال است که رئیس بلامنازغ جهاد دانشگاهی کرمان است، نه کسی او را جا به جا می کند و نه او بازنشسته می شود و اگر چه در این راستا مطالبه گری کرده ایم، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.
مدیر مسئول نشریه هفتواد عنوان کرد: مصاحبه با شخص استاندار محمد جواد فدایی یکی از موضوعاتی است که خیلی دوست دارم تا صورت بگیرد.
حسنی سعدی اظهار کرد: در بالای هفته نامه همیشه مطلبی انتشار داده می شود ” تا آزادی انتقاد در کار نباشد، ستایش ارزنده ای وجود نخواهد داشت”.
وی خبرنگاری را کار سختی دانست و توضیح داد: خبرنگار با مدیران، مسئولان اجرایی، مسئولان قضائی چالش دارد به این معنا وقتی پیمانی در یک شرکت بسته می شود، خبرنگار به عنوان نماینده مدعی العموم جامعه باید به دنبال عام المنفعه بودن موضوع باشد.
مدیر مسئول نشریه هفتواد افزود: خبرنگار وقتی به این مسائل ورود پیدا می کند قطعا چالش دارد، این شغل با تهدید، توهین، اذیت و آزار همراه است البته اگر خبرنگار بخواهد مطالبه گر باشد و حرفه ای کار کند.
حسنی سعدی در پاسخ به این که چه کسی را الگوی خود در زندگی قرار داده اید، گفت: بدون هیچ شعاری ، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به عنوان الگوی خود سال ها است که انتخاب کرده ام، د رحوزه خبری شهید مرتضی آوینی و شهید محمد علی رهبر را همیشه در ملکه ذهن من هستند و در تلاشم تا به این بزرگ مردان به لحاظ شیوه و روش زندگی نزدیک شوم.
وی در خصوص میزان پاسخگویی مسئولان استان به خبرنگاران گفت: برای مثال در خصوص اداره پست کرمان چندین گزارش در هفتواد منتشر شد حتی نامه هم به این اداره ارسال شد اما کسی پاسخگو نبود، سایر مسئولان از جمله مسئول اداره آب و فاضلاب و سایر مسئولان در حوزه صنعت به طور متوسط پاسخگو هستند، نمایندگان مجلس نه تنها پاسخ نمی دهند زیاد هم خواهان ارتباط با خبرنگار نیستند، اما در مجموع باید گفت که مسئولان کرمان به طور متوسط پاسخگوی خبرنگارانی هستند که از آن ها مطالبه گری می کنند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار