یک پژوهشگر کیهان‌شناسی گفت: بامداد ۲۲ مرداد، بهترین زمان تماشا و رصد یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های نجومی سال یعنی بارش شهابی "برساووشی" در آسمان است.
کد خبر: ۸۸۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 11 August 2020

پدیده نجومی بارش شهابی برساووشی هر سال از ۲۶ تیر تا دوم شهریور روی می‌دهد و اواخر مرداد به اوج خود می‌رسد؛ در این رویداد تعداد شهاب‌ها در طول شب به شدت افزایش می‌یابد و می‌توان ده‌ها شهاب را در هر ساعت مشاهده کرد.

پژوهشگر کیهان‌شناسی افزود: این هفته آسمان جهان و ایران میزبان بارش شهابی یا شهاب باران برساووشی است که یکی از جذاب‌ترین بارش‌های شهابی هر سال بشمار می‌آید.

مهدی اسحاقی با بیان اینکه این شهاب باران از ۲۱ تا ۲۳ مرداد به اوج خود می‌رسد، اظهار داشت: در صبحگاه ۲۲ مرداد یعنی از بامداد تا سحر، تعداد شهاب‌های قابل رصد در هر ساعت به ۱۵۰ شهاب نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: ۲۳ مرداد نیز زمان مناسبی برای رصد این بارش شهابی است اما تعداد شهاب‌ها در هر ساعت کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجاکه بیشتر شهاب‌ها در این چند شب از صورت فلکی برساووش به اطراف آسمان شروع به حرکت می‌کنند و کانون این بارش در صورت فلکی برساووش قرار دارد، به این شهاب باران "برساووشی" می‌گویند.

این پژوهشگر نجوم با اشاره به اینکه در این هفته ماه در آسمان شامگاهی نیست، بهترین زمان برای رصد شهاب باران را در نبود نور مهتاب عنوان و به علاقه‌مندان نجوم توصیه کرد که درصورت ابری نبودن هوا و امکان مسافرت به خارج از شهر، این فرصت طلایی را از دست ندهند.

اسحاقی با بیان اینکه صورت فلکی برساووش در این شب‌ها از حدود ساعت ۲۲ از افق شرق طلوع می‌کند، اضافه کرد: بهترین زمان برای دیدن بارش شهابی در این صورت فلکی و اطراف آن پس از نیمه شب در جهت جنوب شرق و جنوب آسمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار