سیب به عنوان یکی از میوه‌های پر خاصیت دارای ویتامین‌های زیادی از جمله A، B و C است.
کد خبر: ۸۸۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 12 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: انسان از کهن با سیب آشنایی دارد، این میوه در همه جای دنیا قابل رشد هست و تمام جهان آنرا می‌شناسند، سیب یکی از میوه‌هایی است که خواص درمانی بسیار زیادی دارد و همیشه ما را به خوردن سیب سفارش کردند. سیب انواع و رنگ‌های مختلفی دارد و مزه ترش یا شیرین دارد.


خواص درمانی سیب


تقویت حافظه

خوردن روزانه یک عدد سیب باعث افزایش دوز بالای انتقال دهنده‌های عصبی به نام استیل کولن در بدن می‌شود و همچنین سیب به دلیل داشتن فسفر زیاد همواره شما را از ابتلا به آلزایمر و زوال مغز دور نگه می‌دارد. آب سیب با بهبود سلول‌های عصبی آسیب دیده در مغز می‌تواند به افرادی که دچار آلزایمر شده اند کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب دارای مواد مغذی، ویتامین C و آنتی اکسیدان است و به همین دلیل است که سیب را به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می‌شناسیم. سیب به کمک این مواد سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد.

سفید کننده دندان

هنگامی که سیب را میل می‌کنید، سیب دهان را تحریک و مجبور به افزایش بزاق دهان می‌کند و به همین دلیل دندان‌ها سفید‌تر و ریشه آن‌ها محکم‌تر می‌شود. سیب علاوه بر این‌ها باعث از بین رفتن بوی بدن دهان می‌شود.

تقویت چشم

سیب دارای ویتامین A است و خوردن آن باعث تقویت بینایی می‌شود همچنین طی تحقیقاتی که انجام شده است کسانی که سیب را به طور مرتب میل می‌کنند کمتر به عارضه آب مروارید دچار می‌شوند.

تناسب اندام

سیب می‌تواند پس از میل شدن حس گرسنگی را در شما از بین ببرد، ولی به دلیل فیبر موجود در آن شما کالری کمی دریافت می‌کنید به همین دلیل بدن برای تامین انرژی مورد نیازش مجبور به سوزاندن چربی‌های اضافی و انباشته شده در بدن کند.

تقویت معده

سیب معده را وادار به ترشح می‌کند و باعث تقویت معده می‌شود در آموزه‌های دینی نیز به خوردن سیب اشاره شده است.

سیب برای ورم معده، زخم معده و درد معده بسیار مفید است. کسانی که زخم معده دارند و نمی‌توانند میوه خام بخورند می‌توانند سیب را رنده کرده و بصورت خام میل کنند.

محافظت از پوست

سیب به دلیل داشتن کلاژن می‌تواند پوست شما را سفید و درخشان کند.

همچنین اگر سیب را با موادی دیگر مخلوط کنید و روی پوستتان بگذارید میتواند پوست را جوان کند، از اشعه UV مراقب کند، پوست را پاک سازی کند و اکنه را از بین ببرد.

تقویت رشد و ضخامت مو

سیب به رشد مو کمک می‌کند و این به دلیل داشتن ماده‌ای مغذی به نام بیوتین است، بیوتین را اغلب برای عدم ریزش مو توصیه می‌کنند، ولی بیوتین می‌تواند رشد مو و ضخامت آن را افزایش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار