کد خبر: ۸۸۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 12 August 2020

گام نخست در جنگ اراده‌ها؛ شکستن خط تحریف

تهران- ایرنا- «تحریف» در بیان حقایق و نادیده‌گرفتن دستاوردهای دولت، راهی است که رسانه‌های بیگانه و وابسته به دشمنان پی‌گرفته‌اند تا بتوانند با تکیه بر آن در «جنگ اراده‌ها» پیروز شوند، از همین رو است که برای شکست جریان «تحریم»، ابتدا جریان «تحریف» را باید شکست.

بیانات رهبر انقلاب و رئیس‌جمهوری درباره‌ی مسئله «تحریف» دستاوردها و به ویژه دستاوردهای دولت و تلاش برای موثر نشان دادن «تحریم‌» از طریق تحریف واقعیات، مسئله‌ای است که هدف آن، گرفتن امید از جامعه ایرانی و راهی است که دشمنان تصور می‌کنند از آن طریق می‌توانند در «جنگ اراده‌ها» پیروز شوند. اما گاهی برخی از جریان‌های سیاسی نیز به دلیل رقابت‌ها، با ایجاد برخی تحریف‌ها، باعث فشار بیشتر بر دولتی می‌شوند که تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کشور به کار بسته است. هدایت جریان تحریف اما از سوی رسانه‌هایی صورت می‌گیرد که بیش از هر چیز به خدمت اهداف دشمنان کشور درآمده‌اند. 

«تحریف»، نشاط و امید را هدف گرفته است

مسئله تحریف‌ها و استفاده از آن برای اثرگذاری بیشتر تحریم‌ها، موضوعی بود که مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۰ مرداد ماه و در سخنرانی تلویزیونی ایشان به مناسبت عید سعید قربان، به آن اشاره فرمودند. حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان مداوم مقام‌های آمریکایی و تبلیغات گسترده رسانه‌های وابسته به آن‌ها برای واژگون نشان دادن واقعیات ایران فرمودند: «هدف دشمن، گرفتن نشاط و امید از ملت بویژه جوانان است تا اینگونه القا کنند که کشور به بن بست رسیده و امکان حل مشکلات وجود ندارد».

تحریف واقعیات خط ثابت تبلیغاتی رسانه‌های غربی در طول چهل و یک سال گذشته بوده است

رهبر انقلاب در این بیانات تاکید کردند که تحریف واقعیات «خط ثابت تبلیغاتی» رسانه‌های غربی در سال‌های پس از انقلاب بوده است و در همین ارتباط فرمودند: «در این خط تبلیغاتی، نقاط قوت به‌طور کلی انکار و یا در مورد آن سکوت می‌شود؛ اما اگر نقطه ضعفی باشد، ده‌ها و حتی صدها برابر بزرگنمایی می‌شود». ایشان دو هدف دشمنان از تحریف دستاوردهای ملت و دولت ایران را «ضربه به روحیه‌ی مردم» و «آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم» دانستند و تاکید فرمودند که « اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد».

 مقام معظم رهبری: کارهای خوبی در کشور دارد انجام می‌گیرد؛ مطلقاً [حتّی] یکی از این‌ها در تبلیغات خارجی دشمنان ما منعکس نیست. 

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری نیز در تاریخ ۱۴ مردادماه و در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ضمن اشاره به بیانات رهبری، به تشریح نقش تحریف‌ها در جنگ اقتصادی پرداخت و گفت: «جنگ افروزان اقتصادی و جریان تحریف و تحریم از این توانایی و موفقیت ملت عصبانی بوده و برای القای ناکارآمدی دولت احساس درماندگی کرده و از این‌رو با سوء استفاده از طرح مشکلات موجود، تحریف توانایی‌های ملت بزرگ ایران و انکار خودکفایی‌های کشاورزی و افزایش تولید در بخش های مختلف را در دستور کار خود قرار داده‌اند».

روحانی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه و در جلسه هیئت دولت، بار دیگر به نقش تحریف‌ها در ایجاد مشکلات کنونی کشور اشاره کرد و گفت: «تحریم بسیار رنج‌آور است، ولی مشکل تحریف بسیار دردآور است. تحریم را دشمن انجام می‌دهد و آثار آن را لمس می‌کنیم. تحریف را گاهی دشمن انجام می‌دهد، اما متاسفانه گاهی در درون کشور تحریف رخ می‌دهد و این است که دردناک‌تر است». وی در همین اظهارات یادآور شد که نباید مردم را مایوس کرد و افزود: «اگر تحریف را نشکنیم، اگر سخنان ناروا گفته شود، اگر قضاوت‌های ناصحیح شود، اگر ذهن مردم مشغول شود، اگر شادابی مردم گرفته شود، اگر مردم را نگران و مایوس کنیم، موفق نمی‌شویم و شکست می‌خوریم. اما اگر تحریف را کنار بگذاریم، بشکنیم، واقعیت‌ها را زیر خنجر تحریف ذبح نکنیم، مردم واقعیت‌ها را ‌ببینند و آگاه باشند، آن وقت می‌توانیم با تحریم بجنگیم».

تحریف‌گران کدام واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرند؟

به رغم تحریم‌ها و فشارهای خارجی فراوان، دولت توانسته است به دستاوردها و نتایج بسیاری خوبی در طی هفت سال گذشته برسد؛ دستاوردهایی که اغلب از سوی منتقدان و مخالفان دولت نادیده گرفته می‌شود. یکی از این دستاوردها، رشد چشمگیر شاخص بورس و ورود هزاران سهام‌دار جدید به این بازار بوده است. در حالی که رشد شاخص بورس با انتقادات فراوانی در رسانه‌های غربی و وابسته همراه بود و برخی ادعا می‌کردند این رشد حبابی است، اما شاخص بورس توانسته است سقف روانی ۲ میلیونی را بشکند و از ابتدای سال تا امروز به بازدهی بیش از ۳۰۰ درصد برسد. در دو ماه ابتدای امسال نیز برای بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزارنفر، کد بورسی صادر شده است و این خود نوید بورسی جذاب و فعال است که می‌تواند با ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور، سهم مردم را در اداره امور اقتصادی بیشتر کند.

گسترش خطوط ریلی و جاده‌ای در دولت تدبیر و امید و با وجود تحریم‌ها و فشارها، نشان داد که دولت دوازدهم توانست برخی از برنامه‌های عمرانی را که سال‌های بود به نتیجه نرسیده بودند  در نهایت به ثمر برساند. پیچیدن سوت قطار در ایستگاه‌های شهرهای بزرگی چون کرمانشاه، همدان، رشت و ارومیه، تنها بخشی از دستاوردهای دولتی است که قصد دارد تا پایان دوره خود، ۱۴۰۰ کیلومتر به مسیرهای ریلی کشور اضافه کند و میراثی ماندگار برجای بگذارد. این در حالی است که دولت قصد دارد تا سال آینده و در مجموع هشت ساله فعالیت خود، ۵۱۸ کیلومتر آزادراه را به خطوط جاده‌ای کشور بیافزاید.

اما این موارد، تنها دستاوردهای دولت تدبیر و امید نیستند. این دولت در صنعت برق دستاوردهای درخشانی داشته است که «تولید بیش از یک چهارم برق کشور بدون استفاده از سوخت فسیلی»، «اتصال شبکه برق ایران و عراق»، «حذف مصرف ۱۱۰۰ تن کاغذ از چرخه با حذف قبوض کاغذی»، «افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی تولید برق برای نخستین بار»، «افزایش ظرفیت تولید برق به ازای هر ایرانی به یک هزار وات» و «تک رقمی شدن تلفات شبکه توزیع برق کشور» تنها بخشی از این دستاوردها هستند.

کاهش ضریب جینی و شکاف طبقاتی در سال ۱۳۹۸، افزایش تعداد مشترکین تلفن همراه و ضریب نفوذ آن در کشور، عمل به تعهدات دولت قبل در زمینه تکمیل مسکن مهر و بازسازی یا احداث ده‌ها هزار واحد مسکونی برای روستاییان، دستاوردهای گسترده در بخش نظامی و ساخت انواع تجهیزات دفاعی، توسعه علمی و قرار گرفتن بین ۱۵ کشور برتر جهان، تداوم خدماتی چون بیمه سلامت برای همه اقشار، جهش در صنعت پتروشیمی، خودکفایی در اقلام استراتژیکی چون بنزین و گندم، و ... گوشه‌هایی از افتخارات دولتند؛ اما بطور معمول رسانه‌های غربی از بازتاب خبری این اقدامات خودداری می‌کنند. این رسانه‌ها بطور معمول به دروازه‌بانی خبر پرداخته و ضمن برجسته‌سازی هر خبر منفی درباره ایران، به تحریف واقعیات و انتشار اخبار کذب و غیرواقعی درباره وضعیت کشور نیز می پردازند. 

در عین حال برخی مخالفان دولت نیز ترجیح می‌دهند تا این پیشرفت‌ها و دستاوردها را که بعضا در شرایط دشوار تحریمی به دست آمده‌اند، نادیده بگیرند. با این حال ندیده گرفتن دستاوردهای دولت با اهداف و غرایض سیاسی از سوی برخی گروه‌ها و جناح‌ها و یا تحریف آن‌ها در برخی رسانه‌ها، نه تنها می‌تواند به مانعی در برابر تلاش‌های دولت جهت کاهش آثار تحریم تبدیل شود که به حتم به کل کشور آسیب خواهد زد و تنها قربانی آن دولت نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار