کد خبر: ۸۸۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 12 August 2020

 

یکی از تولیدکنندگان با انتقاد از بی‌توجهی دولتمردان به مشکلات این قشر گفت: جهش تولید با شعارها و تشکیل کارگروه‌های بدون حاصل محقق نمی‌شود.

جهش تولید با شعار و تشکیل کارگروه محقق نمی‌شود/عدم‌حمایت از تولیدکنندگان در گیلان

رئیس هیئت‌مدیره شرکت تولیدی آرکا پوشش کاسپین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از وضعیت نامطلوب ناحیه کارگاهی رشت واقع در میدان گیل شهرک سپیدرود اظهار کرد: یک سال قبل زمانی که قصد افتتاح کارخانه تولیدی‌ام را داشتم زارع استاندار گیلان  به همراه فرماندار وقت و جمعی از مدیران در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کردند اما پس‌ازآن روز، حتی برای یک‌بار، تماسی با بنده بابت بررسی مشکلات و موانع پیش روی تولید برقرار نشد.

بی‌توجهی مدیران گیلان به امر تولید

وی با ابراز گلایه از بی‌توجهی مدیران گیلان به امر تولید و عدم‌حمایت آنان از تولیدکنندگان در این استان افزود: حدود هفت سال قبل نیز بزرگ‌ترین کارخانه تولید شوینده متعلق به بنده بود اما به‌واسطه عدم‌حمایت مناسب توسط دستگاه‌های مربوطه و مشکلاتی که در زمینه تولید مواد اولیه پتروشیمی وجود داشت به‌ناچار فعالیتمان را خاتمه دادیم.

وضعیت نامطلوب ناحیه کارگاهی رشت
رئیس هیئت‌مدیره شرکت آرکا پوشش کاسپین با اشاره به وضعیت نامطلوب ناحیه کارگاهی رشت واقع در شهرک سپیدرود گفت: وضعیت آسفالت جاده و روشنایی در این ناحیه کارگاهی بسیار نامطلوب است و به دلیل کم‌عرض بودن جاده مربوط به این ناحیه کارگاهی خودروهای حامل کالاهای تولیدشده با محدودیت فراوانی در تردد هستند و امکان حرکت و عبور دو خودرو در کنار هم به‌صورت هم‌زمان وجود ندارد.

اخوان با اشاره به اینکه دولتمردان در زمینه حمایت از تولیدکنندگان فقط آمارهایی مبنی بر تشکیل کارگروه‌های متعدد اعلام می‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در ناحیه کارگاهی رشت تعطیل و تبدیل به انبارشده‌اند و در چنین شرایطی آقایان فقط از برگزاری جلسات و تشکیل کارگروه‌های متعدد با حضور کارشناسان سخن می‌گویند.

باید مشکلات بخش تولید را از زبان تولیدکنندگان بشنوند
وی با تأکید بر اینکه مسؤولین، مشکلات بخش تولید را باید از زبان تولیدکنندگان بشنوند، افزود: به‌طور یقین هرکدام از تولیدکنندگان بیش از دیگران به مشکلات حوزه خود واقف هستند و بهتر است مسوولین به‌جای تشکیل جلسات بدون نتیجه، از نمایندگان کارخانه‌داران برای بررسی و رفع مشکلات عرصه تولید دعوت کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آرکا پوشش کاسپین با ابراز گلایه از اعلام آمارهایی مبنی بر پرداخت تسهیلات هنگفت به تولیدکنندگان تصریح کرد: اعلام‌شده که سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به‌منظور رونق تولید در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته که اگر واقعاً این رقم مالی پرداخت‌شده باید تاکنون سیصد کارخانه جدید احداث می‌شد که در شرایط فعلی چنین اقدامی مشاهده نمی‌شود و این در حالی است که بسیاری از تولیدکنندگان به‌واسطه تورم و مشکلات اقتصادی مجبور به تعطیل کردن کارخانجات و مراکز تولیدی خود شده‌اند.

خاموشی برق فاجعه‌ای برای تولیدکنندگان
اخوان با تأکید بر اینکه خاموشی برق برای تولیدکننده فاجعه است، گفت: برخی از مسوولین در شرایطی مدعی تلاش جهت تحقق شعار جهش تولید هستند که خاموشی چندین ساعته برق در ناحیه کارگاهی رشت باعث کلافگی تولیدکنندگان شده و ضرر و زیان فراوانی به ما تحمیل می‌کند.

گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات تولیدکنندگان نیست
وی با انتقاد از اینکه گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات تولیدکنندگان در گیلان وجود ندارد، تصریح کرد: ناحیه کارگاهی رشت واقع در میدان گیل شهرک سپیدرود به لحاظ روشنایی مسیر نیز با مشکلات فراوانی مواجه بوده و به‌طور یقین، تردد در این جاده برای افراد شاغل در تولیدی‌ها بالأخص بانوان بسیار مشکل‌ساز و نگران‌کننده است و درواقع این ناحیه در یک مسیر جنگلی فاقد روشنایی قرار دارد و چنانچه فردی ناآگاه نسبت به مسیر در آن تردد کند دچار حادثه می‌شود.

علیرضا قانع مدیر روابط عمومی شهرداری رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در پاسخ به وضعیت نامطلوب و عدم آسفالت مسیر مربوط به ناحیه کارگاهی رشت واقع در میدان گیل اظهار کرد: علیرغم محدودیت‌ها و مشکلات فراوان ازجمله  کمبود قیر و غیره که در اجرای آسفالت مسیرها و معابر وجود دارد، در بخشی از مسیر اعلام‌شده عملیات آسفالت انجام و آسفالت مابقی مسیر نیز در برنامه شهرداری منطقه قرار دارد.

تلاش برای به حداقل رساندن خاموشی‌های برق
رئیس اداره بهره‌برداری برق منطقه ۲ رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت خاموشی برق در ناحیه کارگاهی رشت واقع در میدان گیل اظهار کرد: ناحیه کارگاهی رشت واقع در میدان گیل  با ناحیه مسکونی موجود در این محدوده متصل است.

ابراهیم اسلام دوست با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما در راستای به حداقل رساندن خاموشی‌های برق است، افزود: برق مسیر مربوطه به‌واسطه اتصالی خطوط و فقط در یک مرحله قطع شد و ما در تلاشیم تا با انجام صحیح رسالتمان در چرخه تولید نقش مؤثری داشته باشیم.

نام‌گذاری چندین سال متوالی به نام و محوریت تولید، توسط رهبر معظم انقلاب، نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه تولید و تولیدکننده، بالأخص در شرایط فعلی حاکم بر کشور است.

به‌طور یقین با تحقق شعارهایی همچون جهش تولید، رونق تولید  و غیره زمینه‌های اشتغال بیشتری در کشور، بالأخص برای نسل جوان فراهم می‌شود و باوجود تولیدات داخلی و رفع مایحتاج ضروری مردم، از خروج ارز به‌واسطه واردات کالاها نیز خودداری می‌شود.

تحقق شعار جهش تولید، تنها با تشکیل  کارگروه‌های متعدد و برگزاری جلسات چندین ساعته امکان‌پذیر نیست و در نخستین گام باید مشکلات این عرصه به‌درستی شناسایی و سپس راهکارهای اساسی برطرف کردن مشکلات در دستور کار قرار بگیرد.

امید است دستگاه‌های متولی در حوزه فعالیت واحدهای تولیدی و کارگاهی نیز به‌جای دست روی دست گذاشتن و  تماشا کردن مشکلاتی همچون فقدان آسفالت، خاموشی برق و غیره با ایجاد تعامل بیشتر با دیگر دستگاه‌ها گامی در راستای تسریع بخشیدن به رفع مشکلات این واحدهای تولیدی بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار