اتفاقی بی سابقه در چندین سال گذشته؛
گروه صنعتی ایران‌خودرو دیزل و گروه شرکت‌های عقاب افشان برای طراحی و ساخت قطعات، شاسی، موتور و قوای محرکه، بدنه و تزیینات و غیره قراردادهایی را به امضا رساندند.
کد خبر: ۸۸۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 15 August 2020

روز گذشته شرکت ایران‌خودرو دیزل در دیداری که با شرکت عقاب افشان داشت و میزبان این شرکت بود. برای اولین بار در تاریخ خودروسازی کشور به تفاهماتی رسیدند.

در این دیدار برای طراحی و ساخت قطعات، شاسی، موتور و قوای محرکه، بدنه و تزیینات و غیره دوازده قرارداد امضا شد.

مدیران ارشد این شرکت با بازدید از خطوط اتوبوس و کامیون از توانایی‌ها و دستاوردهای ایران‌خودرو دیزل در زمینهٔ تولید و داخلی سازی دیدن کردند.

در این نشست که در چهل سال گذشته بی‌سابقه بوده است، مهندس زالی مديرعامل ایران‌خودرو ديزل با اشاره به اين مطلب كه، دیگر زمان شرکت من و شرکت دیگری گذشته است، افزودند: باید دست‌به‌دست هم دهیم و این صنعت را دوباره از زمین بلند کنیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل در ادامه تأکید کرد: مخفی کردن تکنولوژی در زمانه ما کاری عبث است و وظیفه ما است که به‌جای اینکه به روش‌های شصت سال پیش کارکنیم، توانمان را باهم بالابرده و به نیاز کشور و اقتصاد مردم پاسخ مناسب دهیم.

وی با تأکید به تعاملات بین تولیدکنندگان و رویکرد ملی در این برهه حساس بر حرکت به‌سوی خودکفایی و داخلی سازی، راهکار برون‌رفت از مشکلات را همدلی و همراهي دانستند و افزودند، باید دست‌به‌دست هم، به سمت بی‌نیازی از واردات و تولید داخل حرکت کنیم.

مديرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شركت عقاب افشان، مديران عامل شرکت‌های سمن آذين، سرما گستر، پاكران خودرو، ايده فناوران، هيوا، ايده‌گران خودرو پارسيان، كومش‌ران موتور، هومپا سازه پارس، كيفيت گستر پارسيان، ياركو و عضو هیئت‌مدیره ايده فناوري، از ميهمانان اين نشست بودند، كه در پایان با بررسی نیازها و تعاملات در زمینه‌های مختلف، قطعات و تجهیزات، همچون گیربکس اتوبوس شهری تولید شاسی، اتاق و دیگر نیازهای خودرویی کشور، قرارداد همكاري در زمینه‌های فوق منعقد نمودند.

شرکت عقاب افشان، یک شرکت خودروسازی ایرانی است، که نمایندگی فروش موتورهای دیزلی و مونتاژ اتوبوس‌های شرکت اسکانیا در ایران را دارا می‌باشد. کارخانۀ تولیدی این شرکت، در شهر سمنان قرار دارد و دفتر مرکزی آن، در تهران مستقر می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار