احمد خسروی رییس شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت:شرکت شهرک‌ها در زمینه ساخت شهرک‌ها و ناحیه‌ها و منطقه‌ها آمار مطلوب و خوبی را به عهده داشته است.
کد خبر: ۸۸۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 18 August 2020

احمد خسروی رییس شرکت شهرکهای صنعتی استان کردستان در نشست با خبرنگار خبرگزاری تابناک بیان کرد : بنیان و اساس کار شرکت شهرکها ، تامین زیر ساخت ها وتنظیم وتهیه یک شهرک صنعتی جهت واگذاری عرصه های خود برای تولید کنندگان ،سرمایه گذاران و کار آفرینان می باشد.
خسروی عنوان کرد : شرکت شهرکها در طول فعالیت حدودا 28 ساله خود توانسته است در تمام شهرستان های استان حضور داشته باشد؛که شامل 12 شهرک صنعتی ، هفت ناحیه صنعتی وهمچنین منطقه ویژه اقتصادی می باشد که تا به حال در حال واگذاری به سرمایه گذاران و واحد های تولیدی است و همچنین برنامه ریزی شده است که 10 مورد پروژه دیگر تا سال آینده افتتاح شود.
رییس شرکت شهرکهای استان افزود : در حال حاظر تمرکز شرکت شهرکها بر روی دو پروژه پیشران اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه و سنندج 4 می باشد که از اواخر سال 96 هردو به موازات هم پیشرفت داشته و در رسیدن پایان کار این دو پروژه خواهیم بود .
احمد خسروی ادامه داد :منطقه ویژه بانه در فاز اول در بهمن ماه سال 98با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان و 35 هکتاربه پایان رسید و در فاز دوم نیز در حال عملیات آماده سازی می باشدکه با مساحت 50 هکتار توسط پیمانکار دولتی در حال انجام است ؛همچنین شهرک شماره 4 رسنندج نیز عملیلات زیر ساختی به پایان رسیده است .
رییس شرکت شهرکهای کردستان در خصوص قرداد های صنعتیگری و صنعتی خواهی خاطر نشان کرد : در سال گذشته 17 قرداد نوشته شد ، که امسال 67 قرداد بسته شده است که رشد 270 درصدی را داشته است ؛ در سال گذشته مساحت زمین های واگذار شده 9/2 هکتار بوده است که امسال12 هکتار واگذار شده است که 304 برابر رشد داشته است .
خسروی بیان کرد:در حوزه افتتاح طرح های صنعتی در سال گذشته 4 طرح بوده است که این آمار در سال 99 پنج طرح بوده است ؛در سال 98 169 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که در امسال 175 میلیارد بوده است .
خسروی همچنین در بحث اشتغال زایی گفت : در زمینه اشتغال در سال 98 پنجاه نفر اشتغال زایی شده داست که این آمار در سال 99 تا کنون به 62 نفر تغیر کرده است .
خسروی در مقایسه سال 96 تا سال 99 در خصوص قرارداد های شرکت شهرک ها عنوان کرد : در سال 96 تعداد 37 قرارداد بوده که در سال 97 به شصت و دو قرار داد تغییر پیدا کرد؛ در سال 98 به تعداد 108 قرار داد افزایش یافت و همچنین در سال 99 تا مرداد ماه 63 قرار داد بوده است که پیش بینی شده است این تعداد به 200 قرار داد برسد .
احمد خسروی ادامه داد : ازآغاز حضور شرکت شهرکها در استان از سال 71 تا به حال 1195 قرارداد نوشته شده است که در 2 سال اخیر 215 قرار داد نوشته شده است.و همچنین در هفته دولت در سال 99 20 طرح در سنندج کلنگ زنی خواهد شد .
خسروی اظهار داشت : پیگیری لازم برای اجرای ایجاد طرح شهرک صنعتی مرکزی درنقطه مرزی استان اتفاق افتاده و برنامه ریزی شده است .
رییس شرکت شهرکهای استان گفت: طرح های صنعتی در سال نود و شش 10 طرح به بهره برداری رسیده است ، در سال 97 سی طرح بوده است ، در سال 98 تعداد 42 طرحو در امسال این عدد از 50 طرح عبور خواهد کرد .
خسروی در زمینه واگذار کردن 1200 قطعه زمین بیان کرد: تعداد 800 زمین به طرح صنعتی اجرا شده است از این تعداد 30 در صد غیرفعال بوده و مابقی فعال و دایر است همچنین 400 طرح صنعتی در حال اجرا می باشد .
رییس شرکت شهرک های استان گفت : در درون سازمان برنامه ریزی هایی برای ارتقا سیستم مدیریت داشته ایم که شامل زمینه هایی چون بحث ارزیابی که در سال گذشته 26 واحد ارزیابی شده اند ، در زمینه آموزش 900 نفر را در حوزه های فنی در واحد های صنعتی آموزش داده شده است .
خسروی در زمینه فن بازار در شرکت شهرک های استان خاطر نشان کرد: در این زمینه امید واریم که در حوزه فناوری پیشرفت داشته باشیم و نظارت لازم بر این کار صورت گیرد. و نیاز ها و توانایی ها شناسایی شود.
خسروی بیان کرد : سال گذشته 260 نفر به تور های صنعتی از استان به داخل کشور اعزام شدند و برای افراد ویژه تورهایی در خارج کشور برگزار شده تا سطح کیفی تولید در صنعت افزایش یابد.

خسروی در پایان در زمینه شعار سال (جهش تولید) بیان کرد : در راستای شعار سال در شرکت شهرکها  صنعتی به عنوان یک مسولیت مسئول هستیم که این شعار را به تحقق برسانیم ودر این زمینه خوشبختانه موفق عمل کرده ایم و هم به نفع شرکت شهرکها و هم به نفع سرمایه گذار و تولید کننده بوده است.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار