با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۲۶ اردیبهشت ۹۵ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۱۴ آبان ۹۷، میزان سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد و با تأثیر مثبت به صورت زیر انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰ 19 August 2020

نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری و شرایط ممنوعیت شرکت قبولی‌های دوره روزانه سال ۹۸ در کنکور ۹۹ از جمله دغدغه‌های مهم این روز‌های کنکوری هاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری و شرایط ممنوعیت شرکت قبولی‌های دوره روزانه سال ۹۸ در کنکور ۹۹ می‌پردازیم.

شرایط ممنوعیت شرکت قبولی‌های دوره روزانه سال ۹۸ در کنکور ۹۹

پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (اعم از متمرکز و یا نیمه متمرکز) آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در صورت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مجاز به انتخاب رشته‌های دوره روزانه نخواهند بود و منحصرا در رشته‌های غیر روزانه (نوبت دوم «شبانه»، دانشگاه آزاد اسلامی، غیرحضوری، مجازی، پیام نور، غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان) پذیرش خواهند شد.

تبصره: دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که حداکثر تا تاریخ مقرر (۳۱ اردیبهشت ۹۹) از رشته قبولی خود انصراف قطعی نداده‌اند مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ نیستند.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹

با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۲۶ اردیبهشت ۹۵ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۱۴ آبان ۹۷، میزان سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد و با تأثیر مثبت به صورت زیر انجام می‌شود.

آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی که دیپلم خود را در سال ۹۸ یا ۹۹ در نظام جدید ۶-۳-۳ اخذ کرده‌اند و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم) ۶-۳-۳ به میزان حداکثر ۳۰ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب با تاثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ اخذ کرده‌اند و یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی و سراسری برگزار شده، مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود به میزان ۲۵ درصد و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ خواهد شد.

داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و علوم و معارف اسلامی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۱۳۹۰-۹۱ به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آن‌ها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی دروس دوره پیش دانشگاهی آنان که به صورت نهایی و سراسری کشوری برگزار شده است به میزان حداکثر ۵ درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ خواهد شد. سایر دیپلمه‌ها مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.

گفتنی است، کنکور سراسری از فردا چهارشنبه ۲۹ مرداد آغاز و شنبه اول شهریور به پایان می‌رسد. کنکور گروه آزمایشی هنر با ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، کنکور گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب و علوم انسانی با ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب صبح روز پنجشنبه، ۳۰ مرداد، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۹۴ و هزار ۲۵۹ داوطلب صبح روز جمعه، ۳۱ مرداد و در نهایت کنکور گروه آزمایشی زبان خارجی با ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب صبح روز شنبه، اول شهریور برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار