کد خبر: ۸۸۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴ 19 August 2020

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیرو خصوصی‌سازی شرکت‌ها احساس خطر نسبت به آسیب دیدن شرکت نیشکر هفت تپه داشتیم، گفت: باید هرچه زودتر این واگذاری غیرصحیح باطل شود و در صورتی که دولت نخواهد اداره این شرکت را برعهده بگیرد، می‌توان به یکی از نهادهای دلسوز و وابسته به نظام جهت آغاز به کار مجدد واگذار کرد.

آیت‌الله محسن حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه که ۲۸ مرداد ماه برگزار شد، با اشاره به پرونده فساد مالی شرکت نیشکر هفت تپه، بر مطالبه‌گری حقوق کارگران تاکید و اظهار کرد: درخواست ما از قوه قضاییه این است که همانگونه که تاکنون رئیس قوه‌ قضاییه ثابت کرده تحت تاثیر فشارها قرار نمی‌گیرد، این پرونده هم با سرافرازی برای قوه قضاییه و مردم منطقه حل شود. 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: پیرو خصوصی‌سازی شرکت‌ها احساس خطر نسبت به آسیب دیدن شرکت نیشکر هفت تپه را داشتیم و مراتب اعتراض را به مسئولان مربوطه اعلام کردیم اما متاسفانه پاسخ درستی داده نشد و امروز شاهد اتفاقات تلخی برای کارگران زحمت‌کش این شرکت هستیم، هرچند با پیگیری‌های مجدانه و همکاری قوه قضایه حقوق ۲ ماه این کارگران پرداخت می‌شود اما این موضوع دوای درد این کارگران نخواهد بود. هرچه زودتر این واگذاری غیرصحیح باید باطل شود و در صورتی که دولت نخواهد اداره این شرکت را برعهده بگیرد، می‌توان به یکی از نهادهای دلسوز و وابسته به نظام جهت آغاز به کار مجدد واگذار کرد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر شناسایی و معرفی شهدا برای نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: حتماً باید شهدای شاخص ما همچون شهیده فرح دبات و شهیده نگراوی به جوانان شناسانده شده و تجلیل شوند و مسئولان حتماً باید در این‌باره اقدامات لازم را انجام دهند. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوشبختانه بسیار فعال عمل می‌کند و مطالبه‌گری در این حوزه از بنیاد بسیار به جا است. 

حیدری  همچنین درباره معرفی میراث فرهنگی اسلامی در اهواز گفت: میراث فرهنگی باید در این زمینه اقدام جدی انجام دهد اما متاسفانه ما در این زمینه فعالیت خوبی را نمی‌بینیم. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود برخی جریانات انحرافی اعتقادی، تصریح کرد: دشمنان با سوءاستفاده از افراد جاهل، تهاجم فرهنگی را علیه ما آغاز کرده و از ما قربانی هم زیاد گرفته‌اند. فعالیت وهابیت، یمانی، پان عربیسم و پان‌ایرانیسم‌ و افکار قومیت‌گرایانه و تشیع لندنی در راستای مقابله با اسلام ناب محمدی و خدمت به استکبار جهانی است. باید همه ما نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهیم و دغدغه جدی داشته باشیم. اگر از این‌گونه حرکت‌ها جلوگیری نشود افراد بی‌بصیرت دچار تبلیغات آنها می‌شوند، بنابراین باید در این زمینه کار فرهنگی انجام داد و سکوت نکرد. البته باید به صورت منطقی در این زمینه عمل کرد. برخی برخوردهای احساسی انجام می‌دهند که بعضاً ضررش بیش از نفعش است؛ این مقابله‌ها نیاز به کار کارشناسی دارد. در ضمن این را هم بگویم که ریشه همه این فرقه‌های منحرف همچون وهابیت، یمانی و سلفی‌گری در دشمنی آمریکا و اسرائیل است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی و سنگ‌اندازی‌ها در مقابل آنها توضیح داد: اگر گروه‌های جهادی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند نباید تعجب کرد. اقتضای مطالبه‌گری، کار جهادی و مبارزه با فساد این است که افراد متضرر شده درصدد عکس‌العمل و ضربه زدن به آن بر می‌آیند اما در حقیقت مطالبه‌گری لبیک به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین است. 

حیدری درباره نظارت خبرگان رهبری بر عملکرد مسئولان گفت: اگر مقصود نظارت عمومی و نظارت شرعی از باب امر به معروف و نهی از منکر است که این نظارت وظیفه همگانی و عمومی است که باید در مقابل همه ارکان و اقشار انجام داد اما اگر مقصود نظارت قانونی مثل وظیفه نظارت مجلس بر دولت است، برای خبرگان رهبری در قانون چنین وظیفه‌ای پیش‌بینی نشده است و اگر نظارتی از سوی خبرگان انتظار می‌رود، در حد نظارت عمومی است.

مدیر مدرسه علمیه الغدیر اهواز در ادامه گفت: من این جمله را که «فساد فراگیر است» قبول ندارم؛ معتقدیم نظام و مسئولان آن غالباً آدم‌های صالحی هستند. امکان دارد که مسئولان در تصمیم گیری دچار اشتباه شوند و سهل انگاری کنند اما مسئولان در بحث فساد اقتصادی، مالی و سیاسی، اکثریت نیستند و در اقلیت هستند. اما متاسفانه موارد فساد در جاهای حساس و قدرتمندی قرار گرفته است. قطعا افراد فاسد می‌خواهند دیگران را آلوده کنند ولی اینطور نیست که مسئولان تن به آلوده شدن بدهند. اصل وجود فساد واقعیت دارد و انتظار ما از قوه قضاییه، بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات مجلس این است که نسبت به این مسائل حساس شوند و تحت تأثیر فشارها قرار نگیرند و از حق و عدالت تبعیت کنند.

وی درباره فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه استان گفت: در مدارس علمیه دوره‌های تخصصی تفسیر، تبلیغ و شیعه شناسی و امامت برگزار شده است. از آنجا که حوزه علمیه الغدیر مدرسه علمیه قرآنی است یعنی قرآن مثل دیگر دروس جزو درس‌های اصلی طلاب است، بنابراین طلاب از پایه اول موظف به حفظ قرآن هستند به طوری که بعد از پنج سال باید کل قرآن را حافظ باشند. 

حیدری ادامه داد: همچنین ما بعد از آنکه از سال ۹۵ به دنبال کسب مجوز برای راه اندازی یک موسسه قرآن و عترت بودیم اکنون توانستیم به صورت موقت مجوز آن را دریافت کنیم. همچنین ان‌شاالله اگر مجوز دوره تخصصی تفسیر قرآن را از حوزه علمیه قم بگیریم، می‌توانیم مرکز تخصصی تفسیر قرآن را داشته باشیم. در مرکز پژوهشی ولایت و غدیر در حوزه علمیه الغدیر اهواز سه رشته تخصصی فقه سیاسی، تاریخ تشیع و کلام شیعه وجود دارد که اکنون محققان در این سه رشته در حال پژوهش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار