رئیس کمیته امداد:
رئیس کمیته امداد بابیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف بر پایه اشتغال خانگی در دستور کار است، گفت: کمیته امداد ۲۰۰ هزار اشتغال در کل کشور ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۸۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 19 August 2020

کمیته امداد ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

به گزارش تابناک سمنان: پرویز بختیاری ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه یکی از مأموریت‌های ذاتی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است، ابراز داشت: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت شأن خانواده‌ها در صدر برنامه‌ها قرار دارد که سه رکن اصلی اشتغال، مسکن و فرهنگ برای آن تعیین‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه ۳۷۵ هزار دانش‌آموز، ۸۱ هزار دانشجو و چهار هزار طلبه تحت پوشش کمیته امداد هستند تا این استعدادهای خدادادی این افراد مورد استفاده قرار گیرد، افزود: یکی از مواردی که می‌تواند به توانمندسازی افراد کمک کند اشتغال خرد و خانگی است که این مهم در دستور کار اصلی کمیته امداد قرار دارد.

رئیس کمیته امداد کشور بابیان اینکه ۵۵ تا ۶۰ درصد سرپرست خانواده‌ها بانوان هستند، ابراز داشت: سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ اشتغال با چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان ایجاد شد که امسال اعتبارات افزایش یافت که با پرداخت شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بنا داریم در کل کشور ۲۰۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم.

بختیاری بابیان اینکه طی سال گذشته در استان سمنان دو هزار و ۲۰۰ اشتغال با ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد، در ادامه تصریح کرد: امسال طبق برنامه‌ریزی‌ها به سه هزار و ۶۰۰ اشتغال با ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات افزایش یافت که این ارتقا می‌تواند به بهبود وضعیت مددجویان کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغال هیچ محدودیتی قرار داده نشده است، افزود: بر اساس مأموریت‌های ذاتی کمیته امداد امسال شرایط کرونا در دنیا و کشور حاکم بود که با فرمایش رهبر معظم انقلاب رزمایش همدلی و مواسات در کشور شکل گرفت که تنها به عنوان یک نمونه در ماه رمضان بیش از سه و نیم میلیون بسته توسط سپاه و بسیج توزیع شد.

رئیس کمیته امداد کشور بابیان اینکه این نهاد از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز هیچ نوع درآمدی نداشته است، ابراز داشت: مردم ۵۴۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند سال‌های قبل این رقم بسیار کمتر بود ۱۱ میلیون غذای گرم طبق پروتکل‌های بهداشتی و دو میلیون و ۲۰۰ هزار بسته بهداشتی به خانه نیازمندان توزیع شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار