بهمن مرادنیا استاندار کردستان:همزمان به مناسبت هفته دولت در استان ۷۰۴ پروژه با اعتبار ۸۳۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود
کد خبر: ۸۸۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 19 August 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان ،بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته دولت در سنندج برگزار شد، از تلاش‌های اصحاب رسانه تقدیر کرد و اظهار داشت: در سال 99 در بودجه‌های استانی و پروژه‌های استانی پیوست قانون بودجه، بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود.
وی گفت: یک سری پروژه‌ها هم با دیگر استان‌ها مشترک هستند که در آن ردیف‌ها هم 300 میلیارد تومان اعتبار برای امسال کردستان در نظر گرفته شده است.
استاندار کردستان افزود: علاوه براین نیز بخشی از اعتبارات هم توسط دستگاه‌های مرتبط مانند شرکت گاز، نوسازی و غیره تامین و هزینه می‌شود.
وی اظهار کرد: در مجموع عدد قابل توجهی به استان تخصیص پیدا کرده که تا پایان سال مالی 99 هزینه می‌شود.
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برای نوسازی مدارس استان هم تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 100 میلیارد تومان با سازمان نوسازی کشور منعقد شده است.
وی افزود: اگر از این محل بتوانیم سالانه 350 کلاس را در استان نوسازی کنیم تحول عظیمی در این بخش روی خواهد داد.
مرادنیا در ادامه به برخی پروژه‌های کلان استان مانند راه‌آهن سنندج همدان و جاده مریوان ـ سنندج گریزی زد و خاطرنشان کرد: برای راه‌آهن یک هزار میلیارد تومان و جاده سنندج ـ مریوان نیز 600 میلیارد تومان هزینه شده و در زمینه پایاب سدها نیز 900 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
وی در ادامه یادآور شد: همزمان با هفته دولت 704 پروژه با اعتباری بالغ بر 830 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته استاندار کردستان، با افتتاح این پروژه‌ها برای یک‌هزار و 61 نفر شغل جدید ایجاد می‌شود و اشتغال یک هزار و 820 نفر را تثبیت خواهد کرد.
وی همچنین تصریح کرد: در هفته دولت واگذاری اراضی در منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج کلید می‌خورد.
مرادنیا گفت: طرح‌های بزرگ دیگری مانند بیمارستان سقز و سالن 6 هزار نفری سنندج در کردستان آماده افتتاح است که دوشنبه هفته آینده با دستور رئیس جمهور رسمابه بهره برداری خواهد رسید که به این پروژه ها می توان بیمارستان سقز را نیز اضافه کرد.
استاندار کردستان در ادامه به برخی اقدامات در حوزه زیباسازی شهر سنندج و اجرای پروژه‌های مختلف در این حوزه گریزی زد و گفت:‌ در سال ۹۷ بیش از ۷۱ میلیارد و در سال گذشته ۱۶۲ میلیارد تومان از محل تهاتر برای شهرداری سنندج تامین شده است.
وی تصریح کرد: ۶۰ میلیارد نیز از محل اوراق مشارکت برای بازسازی و نوسازی ناوگان شهری اختصاص یافت که فضای شهری سنندج را تغییر خواهد داد.

و در آخر معاونین استاندارو مدیران استان به بیان مطالب خود در خصوص هفته دولت پرداختند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار