کد خبر: ۸۸۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ 20 August 2020

سازمانی تحت عنوان سازمان هفت عجایب جدید جهان وجود دارد که فعالیت رسمی خود را از سال 2001 میلادی آغاز کرده است. این سازمان هر ساله با بررسی جاذبه های تاریخی جهان، هفت عجایب جدید جهان را معرفی می کند. می توانید لیست سفر هایتان را براساس این هفت مورد بنویسید و قبل از بازدید از هر کشور دیگری به سراغ این هفت عجایب بروید. برای بازدید از این هفت جاذبه دیدنی تنها نیاز به خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو هتل دارید، برای دریافت ویزا هر کدام از کشورهایی که این جاذبه ها در ان ها قرار دارند نیز راه دشواری پیش رو ندارید.

 

 

تاج محل

تاج محل به عنوان یکی از هفت عجایب پر آوازه جهان شناخته می شود و در 200 کیلومتری پایتخت هند واقع شده است. بنا این ساختمان ترکیبی از معماری های برجسته ایرانی و گورکانی می باشد. برترین خصوصیت این آرامگاه مربوط به گنبد مرمری آن است که نزدیک به 35 متر ازتفاع دارد، اغلب گنبد تاج محل را به عنوان گنبد پیازی می شناسند. بسیاری از گردشگران جهان تنها برای بازدید از این سازه با شکوه به کشور هند سفر می کنند. البته باید گفت تارج محل می تواند دلیل بسیار خوبی برای سفر باشد.

دیوار چین

دیوار چین بزرگترین دیوار با معماری باستانی در جهان است؛ دیوار چین از لحاظ زمان ساخت طولانی ترین سازه نظامی و تدافعی در جهان است.

شایعات در مورد دیوار چین:

 

    1. افسانه ای است که می گوید دیوار چین به صورت کامل از ماه قابل رویت می باشد اما هیچ فضانوردی این موضوع را تایید نکرده است.

 

    1. روح مردگان کسانی که در هنگام ساخت این پروژه جان خود را از دست داده بودند در این دیوار محبوس شده است.

 

تندیس حضرت مسیح

چهارمین مجسمه بزرگ جهان با بلندی 6/39 متر در شهر ریو دوژانیرو است. این مجسمه، تندیس مسیح منجی است که حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دست های خود را بازکرده است نشان می دهد. این مجسمه در دهه 1850 و با ایده یک کشیش کاتولیک مراحل اولیه ساختش شروع شد؛ البته پروسه ساخت این مجسمه از دهه 1920 شروع شد و بعد از 11 سال به پایان رسید.

کلوسئوم رم

آمفی تئاتر کولوسئوم، توسط بنیانگذار سلسله فلاویون به عنوان یک هدیه به شهروندان رم ساخته شد. کولوسئوم بزرگترین آمفی تئاتر در زمان دنیای باستان است. این آمفی تئاتر بزرگ و با ابهت یک بنای بیضی شکل است. ظرفیت میزبانی این آمفی تئاتر حداقل 50 هزار نفر است اما در برخی از رویداد های خاص کولوسئوم تا 70 هزار نفر را در خود جای داده است.

چیچن ایتزا

چیچن ایتزا در گذشته جزو شهر های افسانه ای در مکزیک شمرده می شد و امروزه به یکی از پر بازدید ترین نقاط باستان شناسی تبدیل شده است این منطقه ی دیدنی سبک های مختلفی از معماری را در بر گرفته است. چیچن ایتزا در نزدیکی مریدا قرار گرفته است که در گذشته این شهر دیدنی جزو شهر های مقدس و مذهبی در مکزیک شناخته می شده است. این شهر جزو میراث یونسکو نیز به شمار می رود و به دلیل اینکه یکی از پربازدید ترین مناطق مکزیک به حساب می آید، سالانه بیش از 2 میلیون گردشگر را از نقاط مختلف جهان جذب می کند. در این منطقه 13 محوطه بزرگ بازی وجود دارد که محوطه های بازی جالب و بزرگ با کنده کاری های گوناگونی طراحی شده اند. چیچن ایتزا تا کنون هیچ وقت به صورت کامل متروکه نشده است؛ اما به دلیل سقوط سیاسی ای که این شهر داشته است امروزه جمعیت آن بسیار کم شده است و هیچ ساختمان جدید دیگری در این شهر زیبا و دیدنی ساخته نشده است.    

شهر پترا

شهر باستانی پترا زیباترین عجایب شگفت انگیز جهان می باشد که در دل صخره های سرخ رنگ کشور اردن ساخته شده است. درباره این شهر باستانی که به تازگی نیز پیدا شده است داستان ها و افسانه های بسیاری وجود دارد. البته در حال تمامی این شهر دیدنی کشف نشده است. خوب است بدانید که کشور اردن جاذبه های طبیعی و دیدنی بسیاری دارد اما اولین و پرطرفدار ترین ان ها شهر پترا می باشد. برای رزرو هتل خارجی در کشور اردن برای بازدید از این شهر شگفت انگیز از لینک بالا اقدام به رزرو نمایید.

ماچوپیچو

شهر ماچوپیچو در شهر آندرس پرو واقع شده است. این شهر با دیوار های سنگی و معماری خاص و همچنین معابد و ساختمان های ویژه در لیست 7 عجایب جدید جهان قرار گرفته و سالانه هزاران گردشگر را جذب می کند.

 

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار