استاندار ایلام گفت: همزمان با هفته دولت حدود چهار هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه های مختلف عمرانی، زیربنایی و اقتصادی در این استان به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۸۹۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 22 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: دولت با وجود محدویت منابع درآمدی ناشی از تحریم ها و همچنین شیوع کرونا تلاش مستمری را برای اتمام پروژه های در دست اجرا داشته است و در این مسیر نیز طرح هایی که تاثیر بیشتری در اشتغالزایی داشته و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت اتمام هستند.

وی از برگزاری سه مراسم ویدیوکنفرانس در استان با حضور رییس جمهوری خبر داد و افزود: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در این آیین ها افتتاح شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پروژه های دیگری نیز در نوبت افتتاح قرار دارند، یادآور شد: ارزش این پروژه ها بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است.

سلیمانی دشتکی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت از افتتاح نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال پروژه همزمان با هفته دولت در استان ایلام خبر داد.

وی از برگزاری موفق کنکور سراسری در این استان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی قدردانی کرد و گفت: ارگان های مسوول با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی بخوبی از عهده این وظیفه که به دغدغه قوای سه گانه و مردم تبدیل شده بود ، بر آمدند.

استاندار ایلام همچنین به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان پرداخت و اضافه کرد: بدون شک عموم مردم در این ایام شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشته و با رعایت مسایل بهداشتی در کنار برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل ها اجازه نخواهیم داد سلامت مردم به خطر بیافتد.

سلیمانی دشتکی از قول معاون وزیر بهداشت برای واگذاری چهار دستگاه سی تی اسکن به استان و همچنین پرداخت معوقات این حوزه خبر داد و بر لزوم پیگیری این قول ها از مسوولان مربوطه تاکید کرد.

وی به در پیش بودن بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی دانش آموزان در صورت تداوم شیوع کرونا در مناطقی که شرایط لازم را ندارند، فراهم شود.

استاندار ایلام اظهار داشت: طی روزهای اخیر برخی در فضای مجازی با انتشار تهمت هایی به برخی افراد و دستگاه ها اعتماد عمومی را خدشه دار کردند که در بررسی ها مشخص شد صحت نداشته است، حیثیت و آبروی افراد بسیار مهم است و نباید در فضای مجازی بدون سند کسی را متهم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: ۵۶ درصد مبتلایان کرونا در استان مردان و ۴۶ درصد زنان هستند.

دکتر محمد کریمیان افزود: بیشترین گروه سنی مبتلا در استان در محدوده سنی ۲۰ تا ۴۹ سال بوده و میانگینی سنی مبتلایان به ۴۲ سال کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: ۶۱ درصد فوتی های ناشی از کرونا مرد هستند و بر اساس ارزیابی ها ۸۲ درصد فوتی ها و ۱۸ درصد مبتلایان بیماری زمینه ای داشته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین از ابتلای ۲ هزار و ۳۶ نفر از کارکنان ادارات استان به کرونا خبر داد و یادآور شد: ۳۵۰ نفر از این تعداد پرسنل بهداشتی و ۵۶۰ نفر پرسنل درمانی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: از مجموع ۱۱ شهرستان، هشت شهرستان استان در محدوده قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند ولی تعداد موارد بستری طی یک هفته گذشته در محدوده ۱۰۰ نفر بوده است.

دکتر جمیل صادقی فر اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری تاکنون بسبار خوب بوده و امیدواریم تا پایان هفته شاهد این رویه در عزاداری ها باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار