معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح هفته دولت در شهرستان ملایر بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ 24 August 2020

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح هفته دولت در شهرستان ملایر بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: قدرت الله ولدی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته دولت ۸۵ طرح با اعتبار ۸۹۱ میلیارد تومان افتتاح و ۱۴ طرح با اعتباری بیش از ۶۰۷ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود که ملایر از نظر حجم سرمایه‌گذاری و تعداد طرح‌ها، ۴۰ درصد طرح‌های استان را در هفته دولت به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: طبق تدوین سند راهبردی توسعه استان همدان قرار است سالانه حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان انجام شود که سال گذشته ۱۶۳ درصد از اشتغال ایجاد شده و حجم سرمایه‌گذاری مربوط به شهرستان ملایر بود که در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: یکی از طرح‌های ملی و آماده افتتاح ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر در هفته دولت است که در حال حاضر ایراد‌های این مجموعه بزرگ ورزشی رفع شده و قرار است سه‌شنبه هفته جاری با حضور وزیر ورزش و جوانان از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری، فاز نخست این ورزشگاه افتتاح گردد.

وی در ادامه گفت: همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان ۲ طرح پست ۶۳ کیلو ولت ملایر ۴ در مسکن مهر شهرک ولیعصر (عج) و طرح توسعه شرکت بافتسان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار ملایر خبر داد: در صدد هستیم با کمک و حمایت دولت و قول مساعد معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سفر اخیر خود به ملایر، هشت مجتمع آبرسانی روستایی را تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.

معاون استاندار همدان خاطر نشان کرد: طرح توسعه شرکت معادن سُرمک سال گذشته به بهره‌برداری رسید و امسال نیز مرحله  جدید مجموعه تولید اکسید سرب و روی به مرحله اجرا رسیده که آماده افتتاح است و تولید آزمایشی خود را شروع کرده است.

ولدی بیان کرد: یک مجموعه بوم گردی در حوزه گردشگری در شهر سامن همزمان با هفته دولت آماده افتتاح است و در حوزه بهداشت و درمان نیز بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی و یک دستگاه اکسیژن‌ساز به همت خیران در بیمارستان امام حسین (ع) این شهر راه‌اندازی شد.

فرماندار ملایر از دیگر طرح‌های ایت شهرستان را بهره‌برداری از طرح آبرسانی آب شرب ملایر از سد کلان شامل خط انتقال آب و تصفیه‌خانه را از دیگر طرح‌های مهم این شهرستان عنوان کرد و افزود: این طرح آماده افتتاح است و ۳۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شده و قرار است ۳۵۰ لیتر در ثانیه آب شرب از سد کلان برای ملایر تامین شود که حدود ۲۵۰ لیتر آب پشت منبع سپاه تامین است.
 
 


معاون استاندار در ادامه گفت: سال گذشته عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای ۶۸ هکتاری گنبد آغاز شد و هفته دولت امسال عملیات احداث مرحله دوم شهرک گلخانه‌ای پیمان دشت با مساحت ۵۰ هکتار آغاز می‌شود.

معاون استاندار اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشت گلخانه‌ای در این شهرستان مهیا است و در سند راهبردی توسعه ملایر قرار است ۲۴ هکتار کشت گلخانه‌ای در مدت سه سال در این شهرستان ایجاد شود که با اجرای این ۲ شهرک، در مجموع ۱۱۸ هکتار گلخانه در ملایر ایجاد خواهد شد.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید دستکش‌های بهداشتی و پزشکی و تکمیل و بهره‌برداری این طرح تا پایان امسال اشاره و گفت: در حوزه فروسیلیس نیز چهار واحد در دست اجرا است که حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و دهه فجر این واحد‌ها افتتاح می‌شوند.

فرماندار ویژه ملایر اضافه کرد: شرکت کیان وینسا قرار است پنل‌های خورشیدی تولید کند که تا دهه فجر افتتاح می‌شود و در تلاش برای به نتیجه رسیدن طرح گاوداری چهار هزار راسی پگاه در حسین آباد ناظم به وسعت ۴۰ هکتار هستیم.

ولدی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: اگر کسی بخواهد در مسیر سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی کند و چوب لای چرخ سرمایه‌گذاران بگذارد، روش برخورد ما با این افراد متفاوت خواهد بود.

وی گفت: تمام تلاش ما رفع مشکلات مردم، بهبود معیشت،  رونق تولید و اشتغال است و با تمام توان باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم.

فرماندار ویژه ملایر اظهار امیدواری کرد و گفت: ملایر باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود، با جهانی شدن مبلمان منبت ملایر باید زیرساخت‌های این حوزه را مهیا کنیم تا مردم بهره‌مند و سرمایه‌گذاران بیشتری وارد شهرستان شوند.

ولدی با اشاره به حضور استاندار همدان در ملایر چهارشنبه هفته جاری و تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: ۲ پیشنهاد برای اجرای شهرک نمایشگاهی مبل و منبت ارایه شده که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه درباره این ۲ پیشنهاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی مطرح کرد:: پیشنهاد ما به فعالان صنعت مبل و منبت این بود که کُنسرسیومی متشکل از شهرداری، اوقاف و امور خیریه، پنج تشکل بخش خصوصی مبل و منبت و سرمایه‌گذار جدید تشکیل شود و شهرک نمایشگاهی یا در زمین ۱۷ هکتاری بلوار شهید سردار قاسم سلیمانی و یا در زمین ۱۳ هکتاری متعلق به فنی و حرفه‌ای در مرکز جوش تخصصی اجرا شود.

ولدی به تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس ملایر و چاپ چند کتاب در این حوزه اشاره کرد و خواستار همکاری و هنراهی اصحاب رسانه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تهیه این دانش‌نامه شد.

معاون استاندار افزود:سهیمه ملایر در طرح مسکن ملی یک‌هزار مسکن تعیین شده که برای متقاضیان مسکن ۳۰۰ واحدی دژچنار آماده واگذاری است و ۱۴۰ واحدی مسکن کارگری نیز ۶۰ واحد آن واگذار شده و مابقی آماده واگذاری است و ۲۰ قطعه تک واحدی و ۶ هکتار زمین در مسیر روستای گلوشجرد نیز پیش‌بینی شده است.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار