در نخستین روز از هفته دولت عصر یکشنبه عملیات اجرایی ساختمان خوابگاه دانشجویی شماره ۲ دانشگاه حضرت معصومه (س) قم طی آیینی با حضور استاندار قم و جمعی از مسُولان این استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 24 August 2020

به گزارش تابناک قم، استاندار قم در این آیین اظهار داشت: با توجه به حضور دانشجویان غیر بومی در این دانشگاه ما کلنگ ساختمان خوابگاه آن را به زمین زدیم تا این دانشجویان با آرامش به درس و تحصیل خود بپردازند.

بهرام سرمست افزود: دانشگاه فوق چون تک جنسیتی است، مورد اقبال خانواده ها می‌باشد، از این نظر ظرفیت توسعه دارد و باید این اقدام انجام شود.

وی اضافه کرد: ما امروز احداث این طرح را آغاز می کنیم و دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز نهایت تلاش خود را می کند که به موقع به مرحله اجرا درآورد.

استاندار گفت: در سال تحصیلی جدید آموزش های این دانشگاه به صورت غیر حضوری صورت می گیرد، اما به هر حال می خواهیم پروتکل های بهداشتی به دقت رعایت شود و سلامت دانشجویان را تضمین کنیم.

۱۶۰۰ دانشجو در دانشگاه حضرت معصومه قم تحصیل می کنند

رئیس دانشگاه حضرت معصومه قم نیز در این آیین تعداد کل دانشجویان این دانشگاه را یکهزار و ۶۰۰ تَن ذکر کرد و گفت: ۱۲ رشته کارشناسی و ۸ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه فعال است.

ابراهیم عبدی پور با اشاره به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه یاد شده یادآور شد: ظرفیت خوابگاه این دانشگاه در شرایط عادی ۴۲۰ تَن است و سعی کردیم تا با یک سوم ظرفیت از آن بهره برداری کنیم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه با اشاره به اینکه آموزش ترم آینده این دانشگاه به صورت غیر حضوری است، گفت: ۵۰ درصد دانشجویان ما از دیگر استان ها هستند، به همین علت نیاز به خوابگاه جدید داشتیم.

عبدی پور با اشاره به اینکه خوابگاه شماره ۲ دانشگاه در زیربنایی به مساحت هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است، افزود: بخش عمده ای از این اعتبار از محل کمک های خیران و ‌درآمدهای دانشگاه تامین می‌شود.

خانه مهندس شهرک پردیسان قم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد

در اولین روز از هفته دولت و با حضور استاندار قم، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس شهرک پردیسان قم بویژه سالن ورزشی چند منظوره آن که به نام شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده به شکل رسمی فعالیت خود را شروع کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی قم با اشاره به اینکه زمین این مجموعه در سال ۹۰ از سوی وزارت راه و شهرسازی واگذار شد، افزود: این طرح در آن سال که همزمان با دوره پنجم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان بود با دو هدف عمده میان مدت و بلند مدت آغاز شد.

امین مقومی حرکت این سازمان به سمت یک سازمان الکترونیک و همچنین خانواده محور را از جمله اهداف این طرح دانست و گفت: این طرح پس از انجام مطالعات پس از مدتی به دلیل موانعی که در اجرای آن بود متوقف شد ولی در اسفندماه ۹۵ و آغاز دوره هفتم هیات مدیره نظام مهندسی با احداث سالن ورزشی از سر گرفته شد.

مقومی گفت: برای طرح مذکور لکه گذاری های مختلفی شده و کاربرهای گوناگونی نیز دارد، و این مجموعه که دارای ۳۷ هزار متر مربع عرصه می باشد، با کاربری ورزشی در اختیار سازمان قرار گرفته است و چون محوریت خانواده نیز برای آن تعریف شد، کاربری های متعددی نیز دیده شده است.

رئیس نظام مهندسی قم در تبیین برخی از کاربری های این مجموعه وجود بالغ بر ۶ هزار متر مربع فضای سبز را مورد توجه قرار داد و گفت: حدود ۶۲۵ متر مربع پیاده راه و ۵۸۰ متر مربع نیز مسیر دوچرخه وجود دارد.

مقومی با اشاره به برخورداری این مجموعه از یکهزار و ۳۵ متر مربع زمین چمن مصنوعی و زمین مینی گلف افزود: ۸۰۰ متر مربع زمین تنیس و زمین اسکی و همچنین یکهزار متر مربع زمین فوتسال نیز از دیگر کاربری های این مجموعه فرهنگی ورزشی است.

وی یادآور شد: دو قطعه زمین به مساحت ۲ هزار متر مربع نیز برای بانوان و کودکان دیده شده که هنوز احداث نشده که تلاش داریم با کمک سرمایه گذاران عملیاتی کنیم.

مقومی کل اعتبار پیش بینی شده برای این طرح را ۱۷۰ میلیارد ریال دانست و افزود: مراحل بعدی این طرح نیز با زمانبندی صورت گرفته عملیانی خواهد شد.

وی ادامه داد: با همان رویکردی که ساختمان الکترونیک و مجموعه خانواده محور داشتیم، ساختمان اداری را نیز در کنار این مچموعه پیش بینی کردیم، اسکلت طرح یک ماه پیش تمام شد و عملیات اجرایی تکمیل ساختمان اداری نیز از امروز آغاز شده است.

فعالیت رسمی مرکز خدمات جامع سلامت پردیس قم آغاز شد

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: مرکز جامع سلامت پردیس قم واقع در شهرک پردیسان در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با زیربنای یکهزار و ۵۰ متر مربع و با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد علوی ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سیامک محبی دراین مراسم با یادآوری اینکه این مرکز به دلیل نیازی که به خدمات آن بود از اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: هزینه ساخت و تجهیز این مرکز توسط بنیاد علوی و هزینه خرید زمین، پروانه ساخت، و انشعابات نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

محبی بیان کرد: در این مرکز، خدمات بهداشتی و خدمات درمان سرپایی بیماران مشکوک به کرونا ارائه می شود.

طرح خط انتقال اضطراری فاضلاب پردیسان قم ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: اجرای طرح خط انتقال اضطراری مسکن مهر شهرک پردیسان قم ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان شهریورماه جاری آماده بهره برداری می شود.

علی جان صادق پور در جریان بازدید استاندار قم از این طرح گفت: هدف از اجرای طرح مذکور رفع مشکل دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب مسکن مهر پردیسان است.

صادق پور جمعیت تحت پوشش این طرح را ۱۲۰ هزار تن دانست و گفت: طول این خط چهار هزار متر مربع به قطرهای ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ میلی متر مربع است.

مدیرعامل آبفای قم مدت لازم برای اجرای این طرح را یکسال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح از ابتدای نیمه دوم سال ۹۸ آغاز شد و اعتبار آن نیز ۲۵۰ میلیارد ریال است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار