علیرضا چراغی در گفتگو با تابناک:
مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمانشاه گفت: وظیفه اصلی این آزمایشگاه کنترل کیفی پروژه های عمرانی استان است.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 31 August 2020

علیرضا چراغی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با تاکید بر اینکه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استان کرمانشاه زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است اظهار داشت: این آزمایشگاه به صورت صددرصد دولتی است و وظیفه اصلی کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی در سطح استان می باشد که با هنکاری ۷۰ پرسنل در ۶ شهرستان استان نمایندگی فعال داریم.


مدیر آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک استان افزود:در حال حاضر در ۳۵ پروژه به صورت فعال همکاری داریم، که عمده پروژه‌های ما شامل سدها،راه‌های اصلی راه‌های روستایی، بزرگراهها، فرودگاه، نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، آزاد راه هاو قطار شهری است،آزمایشگاه هم به صورت رندوم این پروژه‌ها را چک می‌کند اگر آزمایش جواب دهد پروژه ادامه می‌یابد و اگر جواب ندهد مجدد توسط پیمانکار باید اصلاح شود.


وی با اشاره به شرح وظایفی که شورای فنی استان بر عهده این آزمایشگاه قرار داده است،تصریح کرد: کار نظارت بر آموزش آزمایشگاه های خصوصی که از سازمان مدیریت، راه و شهرسازی ویا نظام مهندسی مجوز میگیرند بر عهده ما است،همچنین برگزاری سمینارهای علمی و آموزشهای تخصصی برای دستگاه اجرایی مثل راه و شهرسازی، راهداری، سازمان مدیریت و سایردستگاه اجرایی را انجام می دهیم.

چراغی افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از اعضای اصلی شورای فنی استان است و در کمیته نظارت که پروژه ها را بررسی می کند،کمیته مصالح ساختمانی کمیته استاندارد حضور فعال دارد‌.

رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به زلزله آبن ماه سال ۹۶ گفت:این آزمایشگاه با ۱۸۰ اکیپ روز در منطقه حضور داشته و با تمام تجهیزات در این مدت فعالیت کرده،در سرپل ذهاب مسکن مهر شهید شیرودی، در اسلام‌آباد پروژه‌ مسکن مهر شرف آباد و بیمارستان امام خمینی و پروژه‌های مختلف این آزمایشگاه بعد از زلزله آزمایش های لازم روی بتن و میلگرد آنها انجام داده و با دستگاه های پیشرفته اسکن انجام دادیم و در این ۱۸۰ روز گزارش کاملی به شورای فنی استان به عنوان امین این شورا که توسط استاندار تعین شده بود ارائه دادیم.

چراغی در ادامه افزود: در حال حاضر در ۳۵ پروژه فعال استان آزمایشگاه مقیم داریم برای هر پروژه عمرانی حداقل باید دو نفر از همان محل علاوه بر نفراتی که به صورت رسمی پیمانی و قراردادی با پروژه همکاری می کنند،مشغول به فعالیت می شوند.


مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان ابراز کرد: این آزمایشگاه فقط وظیفه آموزش به آزمایشگاه های خصوصی را بر عهده دارد و بر کار این آزمایشگاه ها به صورت مستقیم نظارت ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار