استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: دانشگاه ایلام با واگذاری ۲۵ هکتار از اراضی خود به پارک علم و فناوری برای توسعه این مرکز موافقت کرده است.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 26 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: فضای فیزیکی پارک علم و فناوری استان ایلام مناسب و جوابگوی فعالیت پارک و شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها نیست و باید توسعه یابد.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان ایلام با ضعف منابع مالی و آورده مواجه است که باید تقویت شود و همچنین رسیدگی به خواسته های پژوهشگران، نخبگان، صاحبان کسب و کارهای نوین، استارتاپ ها و شتابدهنده ها توسط مسوولان دستگاه های مختلف به ویژه معاونت اقتصادی استانداری در اولویت قرار بگیرد و بروکراسی های اداری فراروی این افراد کم شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: پارک علم و فناوری در استان ایلام جدید و نوپا و برای بسیاری از مردم ناشناخته است اما با این وجود اختراعات، ابداعات و نواوری های زیادی در این مدت کم توسط نخبگان استان ایلام تولید شده است.

وی اضافه کرد: استان ایلام در کنار مشکلات و کمبودها اما سرشار از ظرفیت های ناب در زمینه های مختلف مرز مهران، طبیعی، جنگی، تاریخی، معدنیو نفت و گاز است که هر کدام از این موارد زمینه پرورش خلاقیت و ایده پردازی نخبگان استان ایلام را فراهم آورد. /ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار