عزاداران حسینی هر ساله با سنت حسنه و پسندیده نذر خون، زندگی دوباره را به یک هم نوع می‌بخشند. مسعود ترابی مدیر کل انتقال خون استان فارس با توجه به کمبود شدید ذخائر خون استان فارس، مردم را به اهدای خون دعوت کرد که در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی طبق روال هر سال با نذر خون خود نجات جان یک هم وطن را سهیم باشند.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 29 August 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:شور و شعور حسینی در متفاوت‌ترین محرم دوران به اوج خود نزدیک شده است، کوچک و بزرگ در رثای شهدای دشت کربلا به سوگ نشسته‌اند و عشق به اهل‌بیت (ع) تمام شدنی نیست و این چراغ همیشه روشن می‌ماند.

«هر خانه یک حسینیه» اصلی‌ترین جلوه محرم امسال

شرایط کرونایی هم نتوانست از ارادت و دلبستگی مردم ولایتمدار و شهیدپرور فارس به امام حسین (ع) کم کند و مردم با راه‌اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» و «هر منزل یک بیرق امام حسین (ع)» به سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند.

همچنین بیرق‌های سیاه عزا بر گنبد فیروزه‌ای حرم مطهر احمدابن موسی حضرت شاهچراغ (ع)، امامزادگان، خیابان‌ها و میدان‌ها برافراشته شده است و هیئت‌های سینه‌زن، شیفتگان و عاشقان مکتب اهل‌بیت (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر سر و سینه می‌زنند و در عزای سیدالشهدا (ع)، مرثیه‌سرایی می‌کنند.

محبان اهل‌بیت (ع) در استان فارس و شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران اسلامی در تاسوعا نهمین روز از ماه محرم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت در سوگ شهدای کربلا و پاسداشت فداکاری، رشادت و جوانمردی‌های پرچمدار کربلا و ایستادگی او در برابر امان نامه شمر و شهادت آن والامقام به عزاداری پرداختند.

برپایی نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم شاهچراغ (ع)

حجت‌الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اعلام ویژه برنامه‌های سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: ویژه برنامه صبح تاسوعا و عاشورا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس از ساعت 11:30 دقیقه تا 12:30 دقیقه در حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر دو روز، زیارت عاشورا قرائت می‌شود، افزود: در این مراسم مداحان اهل بیت، سید حسین فتح الهی، هادی آسیابی و احمد بهادری مداحی می‌کنند.

سلامی با اشاره به اجرای گروه سرود پسران آفتاب، تصریح کرد: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به امامت آیت الله دژکام در حرم مطهر برگزار می‌شود و بعد از نماز عصر مراسم مرثیه سرایی با حضور حاج سعید خائف برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: مراسم شب عاشورا و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر با سخنرانی حجت الاسلام ملک مکان و مرثیه سرایی حاج کاظم محمدی روز شنبه 8 شهریور بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

پویش نذر اهدای خون در فارس

عزاداران حسینی هر ساله با سنت حسنه و پسندیده نذر خون، زندگی دوباره را به یک هم نوع می‌بخشند. مسعود ترابی مدیر کل انتقال خون استان فارس با توجه به کمبود شدید ذخائر خون استان فارس، مردم را به اهدای خون دعوت کرد که در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی طبق روال هر سال با نذر خون خود نجات جان یک هم وطن را سهیم باشند.

وی با بیان اینکه در مرکز انتقال خون فارس و کلانشهر شیراز اکنون 27 تخت خون‌گیری و 5 تخت اهدای پلاکت وجود دارد، اظهار داشت: در روز شنبه هشتم شهریورماه و مصادف با تاسوعای حسینی از ساعت 8 صبح تا 21 شب آماده خدمت به مردم مهربان و ایثارگر هستند.

ترابی خاطرنشان کرد: در روز یک‌شنبه نهم شهریورماه و مصادف با عاشورای حسینی، مراکز از ساعت 8 صبح تا 20 شب چشم انتظار عاشوراییان نوع‌دوست خواهند بود.

ادامه همدلانه‌ها در فارس

سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس از اهدای 130 هزار بسته معیشتی به اقشار نیازمند خبر داد.

محمد حسین اسلامی جهرمی مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی (ص) شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، گفت: در ایام سوگواری ماه محرم 1200 بسته معیشتی هر بسته به ارزش 300 هزارتومان به خانواده‌های بی‌بضاعت در مناطق محروم توزیع می‌شود.

وی افزود: همچنین با کمک‌های مردم و خیرین در این ایام هرشب 500 پرس غذای گرم بین کارتن خواب‌ها در حاشیه کلانشهر شیراز توزیع خواهد شد.

محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد فارس نیز با اشاره به طرح "احسان حسینی"، گفت: تاکنون 112 آشپزخانه در سراسر استان فارس در قالب طرح "اطعام حسینی" برای طبغ و توزیع حداقل 2 میلیون پرس غذای گرم در ایام محرم و صفر شروع به کار کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 156 هزار پرس غذا در قالب این طرح بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: ارزش ریالی غذا‌های توزیع شده 27 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.

بذرافشان تصریح کرد: همچنین تاکنون بیش از 22 هزار بسته معیشتی به ارزش 35 میلیارد و 600 میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش تسنیم بیماری کرونا هر چند محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم به وجود آورد، اما امسال در کنار رعایت شیوه‌های بهداشتی مراسم‌های عزاداری ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت (ع) حس و حال دیگری داشت و دل‌های عاشقان خاندان نبوت به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) بیشتر پیوند زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار