پیمان جعفری در خصوص تغییرات جدید در منطقه پردیس همدان بیان کرد: با توجه به افزایش سطح تقاضا برای سرویس‌های پرسرعت اینترنت از سوی مشترکان و به ویژه سرویس‌های VDSL تنها راه ارائه سرویس با باند پهن، نزدیک شدن تجهیزات شبکه به مشترکین و تقلیل فاصله کابلی بود که با تهیه اولین سری از این نوع تجهیزات سیستمی جدید در استان به ظرفیت حدود ۴ هزار پورت کار صورت گرفت.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 01 September 2020
معاون شبکه مخابرات همدان با اشاره به تغییرات در تلفن خانگی منطقه پردیس همدان گفت: امکان عدم تغییر شماره برخی از مشترکین با تغییرات صورت گرفته در سیستم نبود.

یه گزارش فارس، جعفری از کابل برگردان وسیع و تغییرات در تلفن‌های خانگی منطقه پردیس همدان خبر داد و اظهار کرد: ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تلفن‌های منطقه پردیس قطع شده بود که از این بابت از تمام مشترکین عذرخواهی می‌کنم، اما در حال انجام اقدامات جدید بودیم.

وی در خصوص تغییرات جدید در منطقه پردیس همدان بیان کرد: با توجه به افزایش سطح تقاضا برای سرویس‌های پرسرعت اینترنت از سوی مشترکان و به ویژه سرویس‌های VDSL تنها راه ارائه سرویس با باند پهن، نزدیک شدن تجهیزات شبکه به مشترکین و تقلیل فاصله کابلی بود که با تهیه اولین سری از این نوع تجهیزات سیستمی جدید در استان به ظرفیت حدود ۴ هزار پورت کار صورت گرفت.

معاون شبکه مخابرات همدان خاطرنشان کرد:، چون امکان واگذاری صد درصدی ADSL فراهم بود تصمیم براین شد که با توجه به ضریب بالای نفوذ ADSL در منطقه پردیس و تقاضای مستمر سرویس‌های باند پهن مشترکین این ناحیه، تجهیزات مورد نظر نصب و راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه با نصب تجهیزات جدید از این پس در منطقه پردیس هیچگونه محدودیتی وجود نخواهد داشت گفت: موازی با این اقدام چهار دستگاه کافوی نوری در چهار نقطه از این منطقه نصب شد که امکان واگذاری سرویس VDSL را به ۷۰ درصد از مشترکین ارتقاء داده است.

جعفری عنوان کرد: برای واگذاری سرویس VDSL فاصله مشترک با تجهیزات در بهترین حالت کمتر از ۵۰۰ متر است که طبعاً با انجام این عملیات وسیع برگردان، امکان واگذاری بیشتر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در شماره‌ها که بیشترین حجم پرسش از طرف شهروندان را به خود اختصاص داده است افزود: رنج شماره‌های این تجهیزات، با شماره‌های نسل TDM، قبلی مخابرات منطقه متفاوت بوده و امکان وجود یک پیش شماره در دو مرکز، از نظر فنی امکان‌پذیر نبود، ضمن اینکه در صورت انجام، با حذف مرکز قبلی و استفاده از همان پیش شماره، علاوه بر قطعی طولانی مدت بیش از ۷۰ درصد از مشترکین، بازهم با تغییر شماره مواجه می‌شدیم.

معاون شبکه مخابرات همدان با تاکید به اینکه مخابرات منطقه همدان برای ارائه سرویس ناگزیر از این تغییرات بود افزود: با انجام این برگردان، قابلیت افزایش ظرفیت تا یک‌هزار شماره دیگر فراهم و به سیستم افزوده شد.

وی نسبت به اینکه دیگر شرکت‌های تامین کننده سرویس‌های اینترنتی چگونه می‌توانند از این امکانات استفاده کنند پاسخ داد: قراردادی‌های بیت استریم یا اشتراک‌گذاری تجهیزات شبکه در مخابرات پایه‌گذاری شده است که این شرکت‌ها با عقد قرارداد با شرکت مخابرات ایران و به تبع آن مخابرات منطقه همدان به این موضوع ورود کرده‌اند.

جعفری خاطرنشان کرد: به تازگی تعدادی از شرکت‌ها چنین قراردادی را منعقد کرده‌اند، ضمن اینکه دیگر ارائه‌دهندگان این سرویس‌ها نیز در ادامه راه امکان ورود به این پروژه را دارند.

وی تاکید کرد: نکته بسیار مهم صبر و شکیبایی مشترکین بود که باید عذرخواهی مجموعه مخابرات منطقه همدان را به علت اجرای یکباره این طرح پذیرا باشند، اما لازم است که یاد‌آوری کنم، امکان زمان‌بندی و اطلاع‌رسانی اولیه را، به دلیل مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و قطع ارتباط تعداد زیادی از مشترکین این ناحیه نداشتیم و به همین دلیل با بسیج شدن نیرو‌های موجود و تلاش وافر آن‌ها و همچنین تاکیدات مدیریت مخابرات منطقه همدان بر انجام هرچه بهتر، این عملیات زودتر از زمان مورد نظر اجرایی شد.

معاون شبکه مخابرات همدان بیان کرد: برای کم شدن زمان این عملیات برگردان، تیم‌های عملیاتی و توسعه شبکه مخابراتی در سه شیفت کاری و به صورت ۲۴ ساعته بدون تاخیر تعطیلی عملیات موجود را مدیریت کردند.

وی اظهار کرد: در این بین فقط ۴۰۰ مشترک قطعی بیش از ۲۴ ساعت داشتند که از این بابت باید عذر خواهی کرد.

جعفری تاکید کرد: مشترکان تجاری و عزیزانی که به هر نحو از خدمات تلفن ثابت در راستای شغل و کسب و کار خود استفاده می‌کنند، مانند آژانس‌های خودرویی یا مشاغلی از این قبیل، می‌توانند با مراجعه به مرکز تلفن بعثت، به مدت یک ماه و به صورت رایگان شماره قبلی را بر روی شماره جدید انتقال دهند تا فرصت کافی برای اطلاع رسانی به مخاطبان و مشتریان خود درباب تغییر شماره را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار