کد خبر: ۸۹۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 01 September 2020

 

کاهش فاصله صنعت و دانشگاه نیاز مبرم موتور محرک اقتصاد تولید

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: لازم است فاصله دانشگاه و صنعت کم شود تا موتور محرک اقتصاد تولیدشتاب بیشتری بگیرد.

رسول شمشادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علوم جدید در حال پیشرفت است و با روش یادگیری سنتی نمی توان مهارت کافی را به صنوف و صنایع منتقل کرد، گفت: اگر بتوان نیروی جوانی و تبحر دانشجویان را شکوفا کرد، قطعا خلاقیت و نوآوری به کمال می‌رسد.

وی افزود: اگر فاصله دانشگاه و صنعت کم شود موتور محرک اقتصاد تولید به حرکت در می‌آید و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تعامل خوبی که با صنعت و آموزش و پرورش دارد، هرساله با رصد و پایش اطلاعات جدید دانش‌آموزی و صنایع و اصناف سعی بر تعریف رشته مورد نیاز بازار کار دارد.

مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دختران باید افزایش یابد

شمشادی ادامه داد: ما در گیلان نیاز مبرم می‌بینیم تا با همکاری جمعی بتوانیم مراکز دانشگاهی خود  در جنسیت دختران را افزایش دهیم و در این زمینه نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است تا درصد جذب دانشجوی دختر در رشته های مهارتی روز به روز افزایش یابد.

 رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان تصریح کرد: ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای از کارآفرینان در سطح استان هستند و ما برنامه داریم که این عدد را به صد نزدیک کنیم.

وی افزود: یکی از معضلات بزرگ فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر که هم اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نبود کارآیی لازم دانشجو پس از فارغ التحصیلی است که باید بهبود یابد.

نیروی آچار به دست نیاز مبرم جامعه

شمشادی گفت: نیاز مهم جامعه امروز ما نیروی ماهر و آچار به دست است و برای ارتقای آگاهی جامعه دانش آموزی و انتخاب درست مسیر اطلاع‌رسانی‌ ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا دو بانوی خیر گیلانی کمک های قابل توجهی به این دانشگاه داشتند، خاطرنشان کرد: همچنان به کمک خیرین استان به خصوص برای سایت خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان نیازمندیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان از آغاز ثبت نام متقاضیان بدون کنکور در این دانشگاه در مقطع کاردانی خبر داد و گفت: برای هر رشته تحصیلی اعلام شده در سایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر وجود دارد.

وی افزود: دروس تئوری این دانشگاه به صورت مجازی و دروس عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گارگاه‌ها برگزار خواهد شد.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار