کد خبر: ۸۹۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 01 September 2020

 

دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان بدون آزمون دانشجو می پذیرد

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان از پذیرش دانشجو بدون آزمون در مقطع کاردانی این دانشگاه خبر داد.

رسول شمشادی روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: در دانشکده شهید چمران رشت در رشته های صنایع نساجی، الکترونیک عمومی، کارهای عمومی ساختمان و صنایع شیمیایی، در  دانشکده امام جعفر صادق (ع) آستانه اشرفیه در رشته های الکترونیک عمومی و کارهای عمومی ساختمان و در آموزشکده دختران رشت در رشته های طراحی دوخت و کودک یاری بدون کنکور دانشجو جذب می شود.

وی اظهار داشت: در دانشکده شهید رجایی لاهیجان در رشته های صنایع شیمیایی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی، شهید خدادادی بندرانزلی، مکانیک موتورهای دریایی، ساخت تولید - ماشین ابزار، هتلداری ، در دانشکده سیدالشهدا رستم آباد در رشته های ماشین ابزار، صنایع فلزی و تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی و در دانشکده میرزا کوچک صومعه سرا در رشته های الکترونیک عمومی، کارهای عمومی ساختمان، سازه های چوبی و نقشه برداری دانشجو پذیرش می شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه در دانشکده چمران دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز در رشته نساجی دانشجو جذب می شود، خاطر نشان کرد: علاقمندان برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان می توانند از امروز "سه شنبه" تا چهاردهم ماه جاری به سایت آموزش سازمان سنجش مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز جامعه و انتظارات موجود نیاز مبرم می بینیم تا با همکاری جمعی بتوان مراکز دانشگاهی را در بخش دختران افزایش داد و در این ارتباط نیز تلاش های انجام گرفته تا درصد جذب دانشجو در رشته های مهارتی روز به روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ بازنگری در سرفصل دروس انجام شده، اظهار داشت: استان گیلان در سر گروه نساجی کشور بوده که این بازنگری با رویکرد ۷۰ درصد دروس به صورت عملی است ضمن اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای با تعامل خوبی که با صنعت و آموزش و پرورش دارد هر ساله با رصد و پایش اطلاعات جدید دانش آموزی و صنایه و اصناف سعی بر تعریف رشته مورد نیاز بازار کار دارد.

شمشادی با اشاره به فعالیت ۱۱۲ کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای در گیلان و راه اندازی یک آزمایشگاه مرکزی صنایع شیمیایی و نساجی در این استان در آینده خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت خیرین از آنان درخواست می شود که در ساخت خوابگاه و غیره یاری رسان این دانشگاه باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی کارآفرین، مهارتی و ۱۰۰ درصد دولتی است، اضافه کرد: تحصیل در این دانشگاه جز در دوره های شبانه رایگان است ضمن اینکه بیشتر فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان اضافه کرد: این دانشگاه با تعامل خوبی که با صنعت و آموزش و پرورش دارد هر ساله با رصد و پایش اطلاعات جدید دانش آموزی و صنایع و اصناف سعی بر تعریف رشته مورد نیاز بازار کار دارد.

 بیش از هشت هزار دانشجوی دختر و پسر در هفت دانشکده و آموزشکده دانشگاه فنی و حرفه ای  گیلان تحصیل می کنند. این دانشگاه دارای شش واحد دانشگاهی پسران و یک واحد آموزشکده دختران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار