مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان : ۴۵ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در استان نیازمند بازسازی است.
کد خبر: ۸۹۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 02 September 2020

۴۵ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در استان قزوین نیازمند بازسازی

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین, گونجی گفت: تسهیلات بازسازی روستایی امسال، 50 میلیون تومان با سود 4 درصد شده است.
وی افزود: از 844 روستای استان، 694 روستای بالای 20 خانوار هستند که از این تعداد در 471 روستا طرح هادی اجرا شده است. 
مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان گفت: 300 واحد تعمیری روستایی پارسال به بهره برداری رسید و 720 واحد دیگر نیز که آسیب دیده بودند به زودی به پایان می رسند.
مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان با اشاره به طرح پردیس روستایی اعلام کرد: اراضی طرح پردیس روستایی در راستای ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه برای توسعه و پیشرفت روستایی برای نخستین بار در کشور در استان قزوین به افرادی که قصد اشتغالزایی دارند اختصاص پیدا می کند.
گونجی افزود: مرجع صدور پروانه توسعه پردیس روستایی، دهیاری ها هستند و پس از صدور مجوز از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روند اعطای زمین و نظارت بر نحوه ساختمان آن ها صورت می گیرد.
مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان گفت : زمین های پردیس روستایی به صورت موقت به دارندگان مجوز اعطا می شود و پس از اینکه طرح به بهره برداری رسید زمین به صورت کامل در اختیار دارنده مجوز قرار می گیرد.
گونجی افزود : واگذاری زمین ها به صورت موقت انجام می شود و متقاضی 6 ماه فرصت دارد که مجوزهای لازم را دریافت کند و از سوی دیگر 18 ماه تا 2 سال زمان دارد که کار را اجرایی کند، در غیر اینصورت پروانه ابطال شده و زمین به متقاضی دیگری اهدا می شود.
وی گفت : با اجرای طرح پردیس روستایی به بافت روستا آسیبی وارد نخواهد شد.
منبع:صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار