مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان از پیگیری طرح «ابرار» با بازسازی راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: محور این طرح رفع محرومیت از روستاها است.
کد خبر: ۸۹۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 02 September 2020

پیگیری طرح «ابرار» با بازسازی ۵ محور روستایی استان سمنان

به گزارش تابناک سمنان: احسان منصور کیایی ضمن اشاره به پیگیری طرح «ابراز» با بازسازی راه‌های روستایی استان سمنان، بیان کرد: ابرار طرحی کشوری است که هدف آن بهسازی راه‌های روستایی با هدف توسعه و محرومیت زدایی محسوب می‌شود به عبارت دیگر خروج روستاها از بن بست و توسعه تبادلات مقصد این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح ملی ابرار از سال گذشته در دست اجرا است، افزود: در استان سمنان پنج محور اصلی روستایی مورد هدف این طرح قرار گرفتند و اقدامات خوبی نیز توسط راهداری در این محورهای انجام شده که می‌توان پیشرفت فیزیکی بهسازی این جاده‌ها را بیش از ۶۰ درصد اعلام کرد.

اجرای ۱۱ کیلومتر مسیر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه بهسازی راه‌های روستایی به روستاها این امکان را می‌دهد تا بتوانند توسعه اقتصادی بهتری یابند، تاکید کرد: بهسازی راه‌های روستایی و ابنیه فنی و مهندسی راه‌ها برای ارتقا و بهبود کیفیت زندگی روستاییان و دسترسی ۳۶۵ روزه به راه مناسب با هدف مقابله با مهاجرت روستاییان در زمره اهداف این طرح است.

منصور کیایی با بیان اینکه نزدیک به ۱۱ کیلومتر مسیر روستایی در سمنان هم اکنون انجام شده است، تاکید کرد: مابقی راه‌های روستایی در قالب طرح ابرار در دست اجرا است که به زودی امیدواریم شاهد اتمام آنها باشیم.

وی درباره پنج محور روستایی مرتبط با طرح ابرار استان سمنان نیز، توضیح داد: محور حسن آباد- دلازیان به طول ۳.۵ کیلومتر در شهرستان سمنان، راه روستایی عبدالله آباد در سرخه به طول یک‌هزار متر، راه‌های روستایی سنرد- کهک به طول یک کیلومتر و امام‌زاده علی اکبر (ع) محمد آباد به طول دو کیلومتر در گرمسار و راه شلی- هیکو در شهرستان مهدی شهر در زمره این مسیرها هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار