آقای موحد زمانی می تواند بفرماید برای نسل آینده هزینه شدم که الان سد کلات اجرا، جاده هم افتتاح، کهگیلویه قطب کشاورزی جنوب و اینجا شاهراه ارتباطی جنوب به مرکز، شمال و پایتخت کشور بوده باشد.
کد خبر: ۸۹۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 02 September 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بنا بر اخبار منتشره در سایت ها آقای موحد در نشست با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت در ارتباط با مشکلات، نیازمندی ها و مطالبات دانشجو و دانشگاه که در سخنان رئیس دانشگاه و اعضای هیئت علمی بیان شدند بدون ارائه ی هیج جواب، برنامه و یا راهکاری، بسنده کرد به این جمله ی کلیشه ای و کلی که عیناً در زیر می آید:
[قطعا ما با پیروی از تفکر و نگرش امام راحل و مقام معظم رهبری باید به سمتی برویم که این جایگاه زمینه ایجاد تحول و دگرگونی در جامعه را به دست آورد.
وی گفت: راه دشواری را برای پیشرفت پیش رو داریم که عبور از این گردنه های سخت با ایجاد وحدت، تلاش و  کوشش امکان پذیر است]
که قاعدتا این جواب های انحرافی و  سربالا را باید اساتید و دانشجویان دانشگاه میزبان تجزیه و تحلیل نموده، رها سازند و یا اجرایی!!!
اما واکاوی گریزی که آقای موحد بیان داشت خالی از لطف نیست.
او گفت: [اگر امروز برای جاده پاتاوه به دهدشت هزینه شدم برای نسل آینده نتیجه اش نمایان می شود و منصف ها در آینده قضاوت خواهند کرد
در این راستا انتظار میرود، کارشناسان، سیاسیون، دلسوزان، دغدغه مندان،، دانشجویان، قلم به دستان و اصحاب رسانه نیز به آن بپردازند تا زوایای امر آشکار و نقطه ای مبهم نماند
موضوع بر می گردد به پروژه ای طولانی( جاده پاتاوه-دهدشت) از طرح های مقام معظم رهبری در سفر به استان در سال1373.
در احداث این جاده و محل گذرش، از محل فعلی یا تنگ پیرزال و تداخل اجرائی آن با احداث سد کلات، ایده ها و اختلاف نظرهایی وجود داشت از جمله:
1- تغییر اجرای این مسیر از محل فعلی به تنگ پیرزال و محدوده ی سرفاریاب و سادات به دلیل مزاحمت جدی اش جهت ایجاد سد کلات
2- پیش بینی و مطالعات ایجاد واریانت در محل فعلی در چند نقطه همزمان با احداث سد کلات به واسطه ی اهمیت و ضرورت اجتناب ناپذیر سد.
3- خروج سد از برنامه های در دست اقدام و احداث جاده از محل فعلی
برآیندها برگرفته از سخنان مهندس حبیبی مدیرعامل وقت آب استان و محافل گوناگون از مخالفت شدید آقای موحد نماینده وقت با احداث سد و اصرار بر مورد سوم حکایت دارد.(مصاحبه تفصیلی مهندس حبیبی در خرداد 95 گویای همه چیز هست و ابهامی باقی نمی گذارد)
واقعاً دلیل سماجت و مخالفت آقای موحد با احداث سد کلات و گذر جاده از تنگ پیرزال و یا احداث توأمان آن در محل فعلی چه بوده است.؟
آیا این جمله آقای موحد که می گوید هزینه شدم!!! به این موضوعات برمی گردد؟
آقای موحد زمانی می تواند بفرماید برای نسل آینده هزینه شدم که الان سد کلات اجرا، جاده هم افتتاح، کهگیلویه قطب کشاورزی جنوب و اینجا شاهراه ارتباطی جنوب به مرکز، شمال و پایتخت کشور بوده باشد. که در اینصورت، بی شک، از توسعه و رفاه برخوردار بودیم و درصد بیکاری پایین تر از میانگین کشوری و استانی و حتی کمتر از 5 درصد.
که در آن صورت انتقاد نه تنها بی محل بود بلکه جناب موحد برای همگان قدیسی بود به تمام معنا.
به هر حال سد کلات منتفی شد تا خوزستان و توابع، جشن شادی بگیرند چرا که به آرزویشان (عدم اجرای سد) رسیدند و تلاش نماینده وقت خواسته و یا ناخواسته در جهت خواست آنها رقم خورد و کهگیلویه ای ها عمدتا بانوانش هم مفتخر و خشنود به کارگر روزمزد گوجه چین در حومه خوزستان!!!
اکنون نیز همان داستان است.
اجرای سد مارون 2 در دست اجرا، از اولویت های وزارت نیرو، دارای کد و اعتبار ملی و از پیشرفت های اولیه ی قابل ملاحظه ای برخوردار است و باز خوزستانی ها شدیداً نگران و مخالف و آقای موحد هم نماینده.
آیا تاریخ تکرار می شود؟
لازم به ذکر است که در دور قبل با سماجت و جنگندگی سردار هاشمی پور علیرغم مخالفت نمایندگان خوزستان اما اجرای سد در مدار قرار گرفت و بازدید و تأکید دکتر اردکانیان  بر اجرا را در سفر به استان بهمراه داشت.
اما جاده دهدشت به پاتاوه یا همان کریدور شمال به جنوب
نماینده کهگیلویه می داند که این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و لابد می داند که حقوق او و مردم متقابل است و وظیفه دارد ابتدا عملکردش را بصورت مصداقی قبل از منت گذاشتن بر دوش مردم روشن نماید. و در ثانی سهم و درصد تأثیرش در این پروژه خاص(پاتاوه دهدشت) را نیز روشن نماید.
البته از جهتی این سخن درست  است و آنهم هزینه شدن در مقابل مردم به دلیل عدم اجرای مطالبات شان.
اداره کل راه و شهرسازی به مردم توضیح دهد علت 20 و اندی سال تاخیر را و جناب موحد نیز درصد تقصیر و تاثیر خویش را
همگان می دانند تا قبل از نمایندگی حاج آقا بزرگواری درصد پیشرفت فیزیکی این جاده در محدوده کهگیلویه کمتر از 10 درصد بود و در زمان پایان دوره اش قریب به 45 درصد.
با شروع دوره نمایندگی سردار هاشمی پور با عزم جدی و اهتمام ویژه در اجرای آن با افزایش چشمگیر 55 درصدی به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسید.
اهل انصاف که آقای موحد می فرماید خارج از هرگونه تعلق (سیاسی و منطقه ای) قضاوت نمایند.
مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم (گذشته، حال و آینده) بدانند هیچ منتی بر دوش مردم ندارند و آگاه باشند به میزان سالهایی که مسئولیت داشته اند قطعاً حق مطلب را در حق مردم به نحو احسن ادا نکرده اند و حقوق استیفا نشده و بر زمین مانده ی مردم بر آنان بیش از خدمات شان است.
جناب آقای موحد استحضار دارند که حقوق مردم و حاکم در کلام مولا علی(ع)به درستی بیان شده است و بی شک در این بلاد(کهگیلویه بزرگ) این همه نابسامانی و عدم توسعه و توازن منطقه ای ناشی از ضعف عملکرد مدیران، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس می باشد.
پس عدل و انصاف حکم می کند که هم سهم و قصور خود را در آنچه قبلا به بهره برداری رسیده و هم سهم دیگران (نمایندگان و سایر مسئولان) را در آنچه که به بهره برداری رسیده و می رسد را بیان دارند زیرا مردم عموماً و اهل فن بیشتر و البته خداوند بالاتر از هر چیز و هر کس می داند و می بیند. حتی به اندازه ی ذره المثقال را.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
خیلی داری میسوزی اب بریز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار