دادستان اسلام آبادغرب گفت: با ورود دستگاه غذا از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۳ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در شهرستان اسلام‌آباد غرب از متصرفان پس گرفته شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 03 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، با ورود دستگاه قضا ۸۳ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در شهرستان اسلام‌آباد غرب از متصرفان پس گرفته شد.

دادستان اسلام آبادغرب در حاشیه این اقدام در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مساحت ۱۸ هکتار از اراضی ملی که مورد تصرف افراد سودجو و متصرفین ادوانی قرار گرفته بود از تصرف این افراد به این اشخاص خارج شد و اعاده به وضعیت سابق صورت پذیرفت.

سیدسجاد ملایری افزود: این باز پس‌گیری در قالب طرح کمربند حفاظتی از دست متصرفین خارج شد، همچنین مساحت ۶۵ هکتار دیگر نیز بدون تشکیل پرونده قضایی و در اقدام پیشگیرانه و با دستور دادستانی در محدوده قرار گرفت که رفع تصرف شد که این مورد دراستان کرمانشاه بی‌نظیر بوده است.

مدیر منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب نیز، گفت: در سال ۹۹ در دو محدوده روستای و حسن‌آباد ۲۰ کیلومتر کمربند حفاظتی اجرا شده است.

قنبری ادامه داد: از مزایای این طرح که به عنوان یک آتش‌بر از سرایت آتش از اراضی زراعی به اراضی جنگلی جلوگیری می‌کند و همچنین در نفوذ رواناب‌های سطحی و افزایش ذخایر آب‌های زیرزمینی می‌تواند نقش موثری داشته باشد

بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب نیز، ادامه داد: مجموعه دهیاران و شوراهای اسلامی روستا را توجیه کردیم که نسبت به حفاظت و همکاری با منابع طبیعی همکاری داشته باشند.

نصرت‌اله محمدی‌زاد تاکید کرد: در این راستا اقدام به خرید ۹ دستگاه دمنده برای اطفای حریق کرده و دستگاه قضایی هم با متصرفین به اراضی ملی به صورت قاطع برخورد می‌کند

گفتنی است، اسلام آبادغرب به عنوان شهرستان پیشرو در اجرای طرح کمربند حفاظتی دارای ۱۴۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی است که برای حفاظت از این میراث ارزشمند نیاز به همکاری هرچه بیشتر مردم است باقی تصرفات تا پایان سال جاری از دست سودجویان رفع تصرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار