رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم از ارایه ۱۱ رشته جدید دانشگاهی مهارت محور در این دانشگاه خبرداد.
کد خبر: ۸۹۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 05 September 2020

به گزارش تابناک قم، دکتر محمد حسن نادری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم در خصوص فعالیت های این دانشگاه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم با دارا بودن ۱۰ مرکز فعال در استان، در مهر ماه سال جاری در ۸ مرکز و بیش از ۸۰ رشته محل اقدام به پذیرش دانشجو خواهند کرد.

وی افزود. امسال دو مرکز آموزش علمی کاربردی نیروی انتظامی و فرهنگ و هنر به مراکز علمی کاربردی استان اضافه شدند که در حوزه های مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر فعالیت خواهند کرد. هم اکنون استان قم در هر ۴ گروه درسی اصلی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر  به تربیت دانشجویان مهارت محور می پردازد.

وی تصریح کرد: برنامه های درسی این دانشگاه متناسب با فعالیت های حرفه ای جامعه تدوین می شود و هم اکنون بیش از ۸۰۰ برنامه درسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تدوین شده و در شورای برنامه ریزی درسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تصویب رسیده که مراکز علمی کاربردی هر استان بر اساس نیاز بازار کار آن استان، تعدادی از این رشته ها را ارائه می دهند. با توجه به کاربردی بودن و تنوع رشته های مهارتی مصوب، طیف وسیعی از مخاطبین این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند. از جمله چون رشته های تحصیلی این دانشگاه علاوه بر مهارت آموزی یک حرفه خاص، به مبانی نظری آن حرفه هم می پردازند، شاغلین در حرفه های مختلف که به صورت تجربی فعالیت تولیدی و اقتصادی داشته اند برای اینکه مبانی نظری و علمی آن حرفه را  فرابگیرند و فعالیت حرفه ای خود را به صورت علمی تر ادامه دهند، دانشگاه جامع علمی کاربردی را برای تحصیل انتخاب می کنند. به عنوان نمونه برای فعالیت های متناسب با حوزه کشاورزی استان، رشته هایی همچون تولید و فراوری پسته، تولیدات گلخانه ای، گیاهان دارویی، پرورش صنعتی طیور و بهداشتیار دامپزشکی مورد توجه است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم بیان کرد: همچنین در حوزه صنعت نیز رشته هایی همچون برق صنعتی، کاردانی فنی آسانسور و پله برقی، مکانیک تاسیسات صنعتی، HSE و در حوزه فرهنگ و هنر رشته های همچون انیمیشن، عکاسی تبلیغاتی، هنرهای تجسمی، تهیه و تولید فیلم، طراحی لباس، مدیریت امور فرهنگی و برنامه ریزی فرهنگی و در حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی رشته های تحصیلی مدیریت کسب و کار اینترنتی، مدیریت تجاری سازی، خدمات بازرگانی بین المللی، مدیریت گردشگری، مهندسی شبکه های کامپیوتری و رشته های تخصصی حقوق همچون حقوق ثبتی، حقوق اداری، خدمات قضایی و مشاوره حقوق اصناف عرضه شده است.

وی افزود: طیف دیگری از داوطلبان تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانش آموختگان سایر دانشگاه ها هستند که اکنون برای کسب یک مهارت تخصصی مورد نیاز بازار کار، متقاضی شرکت در دوره های اموزشی این دانشگاه هستند. به علاوه در سال های اخیر که بسیاری از خانواده ها به این باور رسیده اند که برای دست یابی به یک شغل پایدار برای فرزندان خود، گرفتن مدرک از یک دانشگاه کافی نیست و کسب مهارت های عمومی و تخصصی در یک موضوع شغلی اهمیت بیشتری پیدا کرده است، لذا میانگین سنی دانشجویان این دانشگاه نسبت به گذشته کمتر شده و بسیاری از مخاطبین دانشگاه جامع علمی کاربردی از دبیرستان و هنرستان ها به این دانشگاه می آیند.

نادری اظهارکرد: برخی از رشته های ارائه شده در نیمسال تحصیلی جدید برای نخستین بار است که در استان قم ارائه می شوند، رشته هایی همچون کاردانی کنترل ترافیک، کاردانی حرفه ای انتظامات و حراست فیزیکی، کارشناسی حرفه ای خدمات بازرگانی بین المللی، کارشناسی حرفه ای روایت گری دفاع مقدس از جمله این رشته ها هستند.

وی گفت: با توجه به ماهیت مهارت محوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، طبیعی است که به برنامه های حوزه کارآفرینی توجه ویژه می شود. به عنوان نمونه در سال گذشته در استان قم، اولین مسابقه طرح کسب و کار دانشگاه علمی کاربردی کشور را میزبان بودیم و از برنامه های آتی مورد تاکید این دانشگاه، ارایه آموزش های کوتاه مدت تخصصی است که در صورت استقبال متقاضیان گسترش خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به آغاز ثبت نام از متقاضیان تحصیل در این دانشگاه بیان کرد: علاقه مندان می توانند از ۱۱ الی ۱۷ شهریور ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش در این دانشگاه ثبت نام نمایند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار